اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104116266919100

قطعات آینه بغل

آینه خودرو چیست؟

کد: 140104116266919100

https://bit.ly/3uiHQhZ

، (اخبار رسمی): آینه‌های خودرو معمولاً از شیشه‌های کرومی لایه اول ساخته می‌شوند، به این معنی که آینه‌ای یک طرفه هستند که برای جذب تابش نور آفتاب و یا چراغ‌های ماشین‌های پشتی شما طراحی شده‌اند، که به راننده این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌ها در کناره‌ها و پشت خودرو را بدون آسیب دیدن انعکاس‌های روشن چراغ جلو ببیند.

آینه خودرو چیست؟
آینه بغل

پایه، زه آینه، شیشه آینه، قاب و چراغ راهنما، رادار (در صورت مجهز بودن) برای خودروهای خاص، در برخی موارد قاب از قبل رنگ شده فروخته می‌شود، در برخی دیگر به رنگ مشکی است و ممکن است نیاز به رنگ آمیزی جداگانه داشته باشد.

کاری که آینه‌های ماشین برای شما انجام می‌دهند:

هر یک از آینه‌های وسیله نقلیه شما، به شما این امکان را می‌دهد که هنگام رانندگی آنچه پشت سرتان یا در هر دو طرف شماست ببینید. دلیلی وجود دارد که قانون آنها را ایجاب می‌کند، نماهایی که آنها ارائه می‌کنند به شما کمک می‌کند از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنید. چگونه آینه‌های خودرو را تنظیم کنیم؟ آینه‌های بغل و دید عقب آنها از مهمترین ویژگی‌های ایمنی خودرو شما هستند. بدون آنها، شما فقط می‌توانید بخشی از جاده را در یک زمان مشاهده کنید و احتمال برخورد شما به طور ناگهانی افزایش می‌یابد.

 در حالی که نگاه کردن از یک طرف به سمت بالا و هر چند ثانیه یک بار ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند باشد، ایجاد عادت درست استفاده از آینه‌ها اولویت اصلی است پس اطمینان حاصل کنید که راننده شما در جایی که می‌خواهید بنشیند و سپس کمی‌ به سمت چپ و به آینه بغل نگاه کنید و تنظیم کنید. آینه داخلی خودرو را بچرخانید تا بتوانید تمام شیشه عقب خودرو را در آن ببینید. (هنگامی که یک قسمت از شیشه بیشتر از قسمت دیگر در آینه مشخص باشد یعنی آینه درست تنظیم نشده است) اگر آینه وسط به درستی تنظیم شده باشد نه تنها تمام ترافیک پشت سر بلکه خطوط سفید خیابان را نیز می‌توانید ببینید.

دلیل ایجاد خط چین روی آینه بغل:

این خط چین که فقط برای آینه سمت راننده تعبیه شده است و در برخی از خودرو ها وجود دارد، مرز بین قسمت ساده آینه و قسمت محدب آینه سمت راننده است به این دلیل که قسمت محدب دید بیشتری نسبت به آینه صاف به راننده می‌دهد و راننده کناره‌های جاده سمت خود را بیشتر در کنترل خود دارد.

آینه‌های بغل

آینه بغل شامل آینه سمت راننده یعنی سمت چپ و سمت راست است که آینه سمت راننده شیشه ای صاف ولی سمت راننده محدبی شکل است که دید راننده را برای خودروهای در حال سبقت بهتر می‌کند و تنظیم این آینه باید به گونه‌ای باشد که بدنه خودرو در آینه معلوم نباشد و اما آینه سمت راست یا اصلاحا همان آینه سمت شاگرد که سطح صافی دارند و برای تنظیم این آینه باید انتهای خودرو مشخص باشد، و نکته قابل توجه در رابطه با تنظیم آینه‌های بغل و داخل اتاق این است که هیچ نقطه مشترکی در دید این سه آینه نباید باشد.

آینه الکتروکرومیک

این آینه ضد نور بوده و باعث تیره شدن آینه در برابر نور شدید خودروهای پشت سر می‌شود. کارکرد آن به اینگونه است: هنگامی که حسگرهای نور روی آینه متوجه نور شدید می‌شوند، جریانی به ژل الکتروکرومیک ارسال می‌شود که بین دو تکه شیشه در آینه قرار دارد، این جریان باعث تغییر رنگ ژل می‌شود که ظاهر آینه را تیره می‌کند، ولی اگر نور با شدت بیشتری با آینه برخورد کند، آینه تیره تر خواهد شد.

وقتی دیگر هیچ تابشی برای فعال کردن سنسور وجود نداشته باشد، جریان متوقف می‌شود تغییر رنگ برعکس شده و آینه به حالت عادی باز می‌شود. اگر برای تعویض بی دردسر از رانندگی در روز به شب نیازی به چرخاندن کلید روی آینه عقب خود ندارید، احتمالاً یک آینه دید عقب الکتروکروماتیک دارید.

«الکتروکرومیسم به تغییر رنگ در یک ماده اشاره دارد که با اعمال جریان الکتریکی ایجاد می‌شود»

شیشه آینه‌های خودرو

آینه‌های خودرو معمولاً از شیشه‌های کروم سطح اول ساخته می‌شوند، به این معنی که اساساً آینه‌ای یک طرفه هستند که برای جذب تابش نور چراغ‌های جلو از پشت وسیله نقلیه شما طراحی شده‌اند.

چراغ راهنما

چراغ‌های راهنما که به نام فلاشرها نیز شناخته می‌شوند، در جلو و عقب خودرو قرار دارند، هنگامی که روشن می‌شود آنها یک سیگنال چشمک زن را برای هشدار به سایر رانندگان نشان می‌دهند. و اما در خودرو های نسل جدید این راهنما برای دید بهتره رانندگان خودروهای کنار دستی که دید خوبی نسبت به فلاشرهای عقب و جلوی خودروی شما ندارند؛ تعبیه شده که از کنار خودرو هم قابل دید باشند و رانندگان خودروهای کنار دستی شما را نسبت به تغییر جهت خودرو شما مطلع سازند.

آینه گلگیر

در دو طرف (به صورت متقارن) کاپوت خودرو نصب می‌شوند و نقشی مشابه آینه‌های در دارند، اما امروزه عمدتاً در کابین و خودروهای دولتی نصب می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]