کد: 140105026313518547

خریدار عمده ضایعات آهن

کد: 140105026313518547

https://bit.ly/3vcDjhp

، تهران , (اخبار رسمی): ضایعات آهن به صورت عمده، دارای متقاضیان زیادی است و همین عامل سبب شده که فروشندگان، ضایعات خود را به بالاترین قیمت بفروشند.

خریدار عمده ضایعات آهن
امروزه در سرتاسر دنیا همه افراد به دنبال راه حل هایی هستند که بتوانند از ضایعات استفاده مجدد کنند.

ضایعات فلزات و آهن از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که از طریق بازیافت، می توان از آن ها استفاده مجدد کرد.

در این مقاله قصد داریم خریدار عمده ضایعات آهن را مورد بررسی قرار دهیم و تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیارتان قر ار دهیم. ضایعات فلزات و آهن از اهمیت بالایی بر خوردار هستند. بازیافت ضایعات فلزات و آهن سبب می‌شود بتوانید از آن ها استفاده مجدد کنید و در سلامت انسان ها و محیط زیست اثر گذار و مفید باشید. از شما خواهشمندیم که تا پایان مقاله ضایعات آسیا همراه ما باشید.

ضایعات آهن چیست؟

ماده اولیه برای تولید بسیاری از محصولات فولادی، ضایعات آهن است. ضایعات آهن انواع مختلفی دارد که از نظر کاربرد، روش تولید و عناصر سازنده با یکدیگر تفاوت دارند. این تفاوت ها سبب شده که روی قیمت آن ها نیز تاثیر گذار باشد. به محصولات فولادی و چدنی که به دلیل وجود نقص قابل استفاده نیستند، ضایعات آهنی می گویند. البته باید در نظر داشته باشیم که این محصولات باید قابل بازیافت باشند تا جزو ضایعات محسوب شوند، در غیر این صورت به آن ها زباله می گویند که ارزش پولی ندارد.

به ضایعاتی که پس از بازیافت، مجددا قابل استفاده می شوند قراضه نیز می گویند، از مهم ترین قراضه ها می توان به قرضه هایی که از جنس آهن، چدن، آلومینیوم، مس و ...است، اشاره کرد. در میان ضایعات آهنی، ضایعات هایی که از جنس فولاد هستند، بیشترین مقدار را تشکیل می دهند، از ضایعات آهنی بیشتر برای تولید فولاد در کوره های قوس الکتریکی استفاده می کنند. در میان خریداران، خریدار ضایعات آهن، بیشترین توجه را جذب کرده است. وجود ضایعات آهن مشکلاتی چون آلودگی های زیست محیطی، افزایش مرگ و میر در اثر برخورد با کامیون های حامل بار را به دنبال دارد.

عوامل موثر در قیمت عمده آهن و ضایعات آن

قیمت ضایعات آهن و فلزات به عوامل زیادی چون جنس، نوع، روش بسته بندی و ... بستگی دارد. ضایعات فلزات به دلیل این که ماده اولیه تولید بسیاری از محصولات هستند و همچنین به دلیل این که بازیافت ضایعات سبب کاهش هزینه تولیدات و حفاظت از زیست محیط می شوند از اهمیت زیادی بر خوردار است. در ادامه به بررسی برخی از عوامل موثر بر قیمت آهن و ضایعات آن پرداخته ایم؛

نوسانات عرضه و تقاضا: یکی از عواملی که تاثیر زیادی روی قیمت ضایعات دارد، عرضه تقاضا و درخواست مردم است، هنگامی که بنا بر شرایط موجود درخواست مردم برای آهن و ضایعات آن افزایش می یابد نوسانات قیمت آهن نیز افزایش می یابد و بر عکس.

افزایش نرخ ارز: در کشور ما نرخ ارز دارای نوسانات زیادی است، این نوسانات بر روی ارز ملی ایران که ریال است تاثیر می گذارند در نتیجه سبب تغییر قیمت فلزات و آهن آلات نیز می گردد.

افزایش قیمت فولاد در بازار های جهانی : قیمت فولاد در بازار های جهانی دارای نوسانات است که این نوسانات بر روی فولاد کشور ما نیز تاثیر مستقیم می گذارد.

هزینه های حمل و نقل : در طی بازیافت ضایعات، حمل و نقل هایی صورت می گیرد. هنگامی که حمل و نقل های بیشتری صورت می گیرد، قیمت سوخت افزایش می یابد در نتیجه روی قیمت فلزات و آهن نیز تاثیر می گذارد.

صنایع وابسته : برخی از صنایع چون تولیدات بالایی دارند بنابراین تقاضا و درخواست آن ها برای فلزات و آهن افزایش پیدا می کند، در نتیجه سبب افزایش قیمت آهن نیز می شود.
قیمت جهانی نفت : قیمت نفت تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی روی قیمت فلزات و آهن دارد و هر تغییری که روی قیمت نفت ایجاد شود همان تغییرات روی قیمت آهن نیز ایجاد می شود.

بالا رفتن قیمت ضایعات آهن: هنگامی که قیمت ضایعات آهن افزایش می یابد، هزینه هایی که برای بازیافت انجام می شود نیز افزایش می یابد در نتیجه بر روی قیمت فلزات و آهن تاثیر می گذارد.

جداسازی و انبار ضایعات آهن : برای بازیافت ضایعات باید ضایعات را بر حسب نوع و کیفیت جدا سازی کرد و در انبار های جداگانه نگهداری کرد. این جدا سازی ها زمان بر و هزینه ساز است و سبب شده که بر روی قیمت آهن و فلزات اثر بگذارد.

نوسان قیمت مواد اولیه تولید آهن : چین بزرگ ترین کشور در تولید مواد خام برای فولاد است و تاثیر مواد خام و اولیه روی قیمت نهایی آهن بسیار مهم است. قیمت مواد خام تولیدی در چین و تعداد آن ها در انبار ها بر روی قیمت فولاد جهانی نیز اثر گذار است.

تورم جهانی: یکی از معضلات کشور های توسعه یافته تورم است. تورم باعث افزایش حقوق دستمزد، افزایش قیمت سوخت ها، افزایش بهای تمام شده کالا ها و افزایش قیمت فلزات و آهن و موارد دیگر شده است.

خریدار عمده ضایعات آهن کدام است؟

ضایعات آهن به صورت عمده، دارای متقاضیان زیادی است و همین عامل سبب شده که فروشندگان، ضایعات خود را به بالاترین قیمت ها بفروشند. اکثر بنگاه های ضایعاتی هر نوع ضایعاتی را به صورت نقدی و تسویه خریداری می کنند. آهن پر مصرف ترین فلز در دنیا است چرا که پس از استفاده و کهنه شدن آن می توان با ذوب کردن و بازیافت، آن را به فلز مد نظر تبدیل کرد تا قابل استفاده شود یعنی آهن آلات هنگامی که به ضایعات هم تبدیل می شوند باز هم برای زندگی ما مفید و کاربردی هستند. نگهدارای آهن آلاتی که به ضایعات تبدیل شده اند برای انسان ها و محیط زیست خطرناک است، بنابراین واجب است که آن ها را به صورت عمده ای خریداری کنید و از طریق بازیافت آن ها به انسان ها و محیط زیست کمک کنید.

انواع ضایعات آهن

انواع مختلفی از ضایعات آهن در بازار وجود دارد که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم:

ضایعات آهن سوپر ویژه: مانند خرده میلگرد، ناودانی و لوله های ضخیم کمتر از یک متر، گوشه ورق ضخیم و ... .

ضایعات آهن ویژه: ورق های روغنی مشکی بدون زنگ زدگی، قطعات کوچک نبشی ها، سر تیر آهن، میلگردهای مختلف، لوله مشکی ضخیم، کناره های ورق های ضخیم، تسمه های ضخیم مختلف، میلگرد پرسی، رینگ خودرو و ... .

ضایعات آهن درجه یک: لوله مشکی صنعتی، انواع لوازم موتوری سبک وزن و سنگین وزن، شاسی ماشین سنگین، بالا و پایین آبگرمکن و شوفاژ بدون رسوب، چرخ دنده های گوناگون و ... .

ضایعات آهن درجه دو: ضایعات درب و پنجره، بدنه ی موتور سیکلت، آبگرمکن برش خورده بدون رسوب، انواع توری، میلگرد های کلاف شده، لوله بار گالوانیزه، لوله بار سبک، سیم جوش، ورق های گالوانیزه، اتصالات گالوانیزه، دسته بندی بدون زنگ زدگی و ... .

ضایعات آهن درجه سه: ورق های گالوانیزه دارای رنگ، حلب فله ای بهداشتی، منبع اگزوز، شلنگ های ضخیم سوخته و ... .

ضایعات آهن درجه چهار: پلیسه های مختلف زنگ نزده و ... .

ضایعات آهن روغنی: ورق هایی که با استفاده از روش سرد تولید می شوند و بیشتر در صنعت اتومبیل سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

ضایعات آهن گالوانیزه: ضایعات آهنی که به وسیله ورق های گالوانیزه پوشانده شده اند مانند کانال های کولر سازی، لوله آب و موارد دیگر.

ضایعات آهن آلیاژی: آهن آلاتی که پوشش آن ها شامل عناصری چون کروم، منگنز، نیکل و ... است مانند چرخ دنده، قطعه های کمک فنر، تسمه های فنری، قطعه های سیم بکسل و موارد دیگری.

نقش خریداران عمده ضایعات آهن برای انسان ها و محیط زیست

ضایعات فلزات و آهن برای زندگی انسان ها بسیار پر اهمیت است، چرا که با بازیافت آن ها می توان مجدد از آن ها استفاده کرد. مواد اولیه ساخت فلز و آهن سنگ معدن است و به صورت آلیاژ در صنایع های مختلف برای تبدیل به اشکال مود نیازشان تبدیل می کنند. بازیافت ضایعات آهن در اقتصاد تاثیر زیادی دارد، باعث صرفه جویی در هزینه های تولیدات انواع محصولات فولادی و آهن می گردد. ضایعات آهن به دلیل حجم زیادی که دارند، فضای زیادی از محیط زیست را اشغال می کنند.

همچنین این ضایعات گاز هایی را تولید می کنند که برای محیط زیست و انسان ها خطرناک است، خریداران از طریق بازیافت ضایعات، این خطر ها و آسیب ها را دفع می کنند. ضایعات آهن به سبب ویژگی های فوق العاده ای که دارندسبب اشتغال زایی نیز می شود، چون فلزات را بعد از این که دارای نقص شدند می توان چندین بار بازیافت کرد، بنابراین خرید و فروش ضایعات مورد توجه خیلی از خریداران قرار گرفته است. ازضایعات آهن برای ساخت موارد مختلفی چون ساخت هواپیما، ساخت جاده ها، پل ها، ساخت خودرو ها و موارد زیاد دیگر استفاده می شود.

بازیافت ضایعات آهن مزایای مهمی چون صرفه جویی در انرژی، در مواد اولیه، در مصرف و آلودگی آب، کاهش آلودگی هوا و زباله های معدن به همراه دارد. ضایعات آهن ممکن است آسیب هایی به جان انسان ها وارد کند، هنگامی که ضایعات آهن را در انبار ها جمع آوری میکنند این ضایعات مواد سمی چون اشعه های رادیو اکتیو، بریلیم، کادمیوم، جیوه تولید می کنند، که سلامت انسان و محیط زیست را به خطر می اندازد. همچنین ضایعات جمع آوری شده به دلیل این که سنگین و تیز هستند، در هنگام جا به جایی ممکن است به جان نیروی کار آسیب وارد کند.

یکی از آسیب های ضایعات فلزی هنگامی است که آن ها را در محیط هایی دفن می کنند که سبب تولید گاز ها و مواد سمی می شود، و به آب ها و محصولات زیر زمینی نیز آسیب وارد می کنند و باعث آلودگی آنان می گردد. هنگام استخراج آهن از سنگ معدن گاز های سمی ای تولید می شود که برای سلامتی نیروی کار خطرناک است.

روش بازیافت عمده ضایعات آهن

ضایعات آهن و فلزات را می توان به صورت عمده بازیافت کرد و به فلزات مورد نیاز تبدیل کرد تا مجدد قابل استفاده گردند. فرآیند بازیافت فلزات و آهن به این شکل است که ابتدا ضایعات فلزات و آهن را جمع آوری می کنند، سپس به پردازش آن‌ها می پردازند، ضایعات را بر حسب نوع، کیفیت و حجم به وسیله آهن ربا ها و حس گر های مخصوص جدا سازی و مرتب می کنند، سپس ضایعات را خرد می کنند و در کوره های مخصوص که برای هر فلزی به صورت جدا گانه است قرار می دهند، تا با دماهای خیلی بالا این ضایعات خرد شده ذوب شوند و در نهایت با سرد شدن این مواد مذاب، آن ها را به ورق ها و میله های آهنی تبدیل کنند، برای تولید کنندگان می فرستند تا محصولات مد نظر را تولید کنند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی خریدار عمده ضایعات آهن پرداختیم و دریافتیم امروزه در سرتاسر دنیا همه افراد به دنبال راه حل هایی هستند که بتوانند از ضایعات استفاده مجدد کنند، ضایعات فلزات و آهن از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که از طریق بازیافت، می توان از آن ها استفاده مجدد کرد. بازیافت ضایعات از جنبه های اقتصادی برخوردار است و برای انسان ها و محیط زیست بسیار مفید و سودمند می باشند. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله ضایعات آسیا همراه بودید لطفا نظرات خود را برایمان کامنت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ضایعات آسیا

شرکت ضایعات آسیا یکی از بزرگترین خریداران انواع ضایعات فلزی و رنگی در تهران می باشد که آماده خریداری جزئی و کلی ضایعات از هر نقطه از کشور می باشد. مجموعه ما، ضایعات شما را به بالاترین قیمت و تسویه نقدی خریداری می کند، فقط کافیست با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته آماده حضور در محل و مشاهده ضایعات شما و خریداری به بهترین قیمت منصفانه می باشد.