کد: 140105056319018547

بهترین خریدار ضایعات فلزی

کد: 140105056319018547

https://bit.ly/3zCvCUh

، تهران , (اخبار رسمی): خریداران از طریق بازیافت عمده ضایعات فلزی نقش مهمی در اقتصاد کشور و محیط زیست دارند. همه ی فلزات قابل بازیافت نیستند، فقط دو نوع فلز قابل بازیافت وجود دارد، فلزات آهنی و فلزات بدون آهن.

بهترین خریدار ضایعات فلزی
ضایعات فلزی به سبب قابلیت هایی که دارد نظر خیلی از خریداران ضایعات را به خود جلب کرده است.

برای آگاهی از قیمت ضایعات فلزی می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید و یا از طریق تماس، از قیمت ها مطلع شوید.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره بهترین خریدار ضایعات فلزی در اختیارتان قرار دهیم. ضایعات فلزی قابل بازیافت نظر خیلی ها را به خود جذب کرده است. یکی از مشکلات شرکت ها در گذشته این بود که ضایعات فلزی خود را چگونه از بین ببرند؟ با روی کار آمد کارخانجات بازیافت ضایعات این مشکل حل شد. از شما خواهشمندیم که تا پایان مقاله ضایعات آسیا همراه ما باشید.

ضایعات فلزی چیست؟

به آن دسته از فلزاتی ک دارای عیب و عیوب هستند و یا هر نوع محصول دیگری که دارای فلز است و قابلیت بازیافت شدن را دارد ضایعات فلزی می گویند. تمامی قطعات فلزات باقی مانده از ساخت اتومبیل، مصالح ساختمانی، و تمامی مواد دور ریختنی که دارای فلز می باشد جزو ضایعات فلزی محسوب می شود. تمام ضایعات فلزی ارزش پولی و کاربرد بسیاری دارند، چرا که مواد اولیه برای ساخت محصولات فولادی ضایعات فلزی می باشند. با استفاده و به کار گیری از محصولات فلزی، ضایعات فلزی به وجود می آید. ضایعات فلزی ارزش بسیار زیادی برای زندگی بشر دارند، زیرا فلزات اگر به مواد دور ریختنی هم تبدیل شوند از طریق بازیافت می توان از آن ها استفاده مجدد کرد.

ضایعات فلزی غیر آهنی، برای خریدار ضایعات فلزی ارزش بیشتری، نسبت به ضایعات فلزی آهنی دارند چون از فلز بیشتری تشکیل شده اند و مقاومت بیشتری دارند. از ضایعات فلزی غیر آهنی می توان به مس، برنج، منیزیم، سرب، نیکل و قلع و از ضایعات آهنی می توان به آهن و فولاد و ... اشاره کرد. برای تشخیص ضایعات فلزی آهنی و غیر آهنی می توانید با استفاده از یک آهن ربا متوجه شوید، اگر به آهن ربا بچسبند ضایعات فلزی آهنی می باشند در غیر این صورت جزوء ضایعات فلزی غیر آهنی محسوب می شوند.

مطلب پیشنهادی: بهترین خریدار ضایعات برنج

انواع مختلف ضایعات فلزی

بهترین خریدار ضایعات فلزی، ضایعات را بر حسب نوع و ارزش آن ها، ضایعات را در دسته های مختلف قرار می دهند که از لحاظ قیمتی با یکدیگر فرق دارند. ضایعات به چهار دسته ضایعات فلزی، ضایعات غیر فلزی، ضایعات الکترونیکی و الکتریکی، ضایعات غیر الکترونیکی تقسیم می شوند در ادامه به توضیح انواع ضایعات فلزی و غیر فلزی پرداخته ایم، که عبارتند از:

ضایعات سوپر ویژه: آهن آلاتی چون ورق های روغنی زنگ خورده، قطعه های کوچک میلگرد، نبشی و ناودانی.

ضایعات آهن ویژه: شامل محصولات فولادی ای می باشند که بیشتر در ساختمان سازی ها استفاده می شود مانند تیر آهن، قطعه های میلگرد، قوطی ها و پروفیل کاربردی در ساخت درب و پنجره هاف نبشی، ناودانی و موارد دیگر.

ضایعات آهن درجه یک: شامل سیم مفتول های کلاف شده، اسکلت موتور سیکلت و کشتی و دوچرخه، بالا و پایین آبگرمکن و شوفاژ بدون رسوب، ترانس و آرمیچر بدون آلومینیوم و ... می باشد.

ضایعات آهن درجه دو: اگزوز و بدنه اتومبیل، قطعه های صفحات ضخیم، تسمه، پروفیل، بشکه ها، کمد و بدنه های آن، توری مرغی و موارد دیگر.

ضایعات آهن درجه سه: شامل ضایعاتی که دارای آهن با کیفیت کمی می باشد مانند اوراقی وسایل حمل و نقل، اوراقی دستگی های صنعتی، ضایعات لوله و پروفیل های قدیمی، ابزار و مصالح ساختمانی از جنس فولاد، لوله و ورق، نبشی، سیم، فیلتر نسوخته و ... می باشد.

ضایعات آهن گالوانیزه: اگر آهن به وسیله روی پوشانده شود به آن، آهن گالوانیزه می گویند که با گذشت زمین در اثر تنش های بالا و وجود نقص هنگام تولید به ضایعات تبدیل می شود، مانند کانال کولرها، شیروانی خانه ها، کابیت های منازل، لوله های آب و هر محصول آهن دیگر که با گالوانیزه پوشانده شده است.

ضایعات آهن آلیاژی: هر آهنی که عناصر نیکل، منگنز، کروم، مولیبدن، وانادیم و تنگستن را داشته باشد جزوء ضایعات آهن آلیاژی محسوب می شود. این نوع ضایعات قیمت ارزان تری و متفاوت تری دارند، در تعمیرات اتومبیل به مقدار زیادی می توان دریافت. از جمله ضایعاتی که می توان نام برد چرخ دنده، میل لنگ، کمک فنر قطعه شده، تسمه فلزی سیم بکسل می باشد.

ضایعات آهنی روغنی: شامل ورقه های تولیدی جدید که دارای ضخامت کمتر از یک میلی متر می باشند.

ضایعات آهنی حلبی: ضایعات حلبی به دو صورت حلب پرسی و حلب فله ای در بازار وجود دارد. بیشتر قوطی های نگهدارنده های مواد غذایی مانند قوطی های جای پنیر، روغن جامد و ... از حلب تهیه شده اند.

ضایعات پرس خودرو: بعد از مرحله جمع آوری و جدا سازی، بخش های باقی مانده و پارچه ای را پرس می کنند و از این ضایعات برای کوره های قوس الکتریکی استفاده می کنند.

ضایعات سوفاله یا سوفاره آهن: به براده های حاصل از تراشکاری قطعه های فولادی و آهنی ضایعات سوفاله می گویند. به دو صورت ناخنی و پوشالی وجود دارد و عرضه آن به صورت پرسی فله شده، پفکی و ریز بار می باشد.

کاربرد بازیافت ضایعات فلزی برای خریداران ضایعات فلزی

تولید ضایعات فلزات یک امر طبیعی می باشد چرا که ما در زندگی به طور روزانه از فلزات استفاده می کنیم برای حمل و نقل، برای آشپزی و بسیاری از کار های مهم روزانه را با استفاده از فلزات انجام می دهیم. این فلزات پس از مدتی کهنه می شود و اصطلاحا به ضایعات تبدیل می شود. ضایعات آهنی در زندگی ما نقش و کاربرد های زیادی دارند که در زیر به آن ها پرداخته ایم:

کاربرد ضایعات در صنایع : آهن قراضه و آلومینیوم به مقدار زیادی در صنایع استفاده می شود. برای ساخت جاده و راه ها، پل سازی، صنعت حمل و نقل، ساخت اتومبیل، هواپیما، سم زدایی از فاضلاب های صنعتی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت محصولات فلزی قوی: ضایعات آهن و بازیافت آن به وسیله کوره هایی با دمای بسیار بالایی تهیه می شوند، همچنین می توان برای تولید کالا های فولادی ضد زنگ از کوره های با دمای پایین تری استفاده کرد.
تولید لوازم خانگی: اکثر مبلمان ها با استفاده از ضایعات آهن ساخته می شوند که بسیار مفید و با کیفیت هستند. بسیاری از لوازم خانگی مانند نیمکت ها، میز های فلزی و ... از طریق بازیافت ضایعات فلزات و آهن تهیه و ساخته می شوند.

بهترین خریدار ضایعات فلزی

بهترین خریدار ضایعات فلزی یا خودشان به بازیافت ضایعات میپردازند یا از طریق خرید ضایعات و فروش آن ها به کارخانه های بازیافت ضایعات می پردازند. خریداران ضایعات فلزی بر خلاف ظاهری که دارند درآمد زیادی از این راه به دست می آورند. آن ها از طریق بازیافت ضایعات فلزات نقش خیلی مهمی در زندگی انسان ها و محیط زیست دارند. از طریق بازیافت به رشد اقتصادی کمک می کنند تا از مواد اولیه ی کمی برای تهیه محصولات استفاده کنند و همین امر سبب کاهش قیمت ها می گردد. برای تولید فولاد از ضایعات آهنی استفاده می کنند.

انباشته شدن ضایعات فلزات، از طریق تولید مواد و گاز های سمی آسیب های فراوانی را به محیط زیست وارد می کند، بازیافت ضایعات فلزات و آهن به سبب این که می توان چند بار آن ها را بازیافت کرد، به بشر کمک بسیاری کرده است. در ادامه قصد داریم فرآیندی که خریداران برای بازیافت ضایعات انجام می دهند را مورد بررسی قرار دهیم:

  • در مرحله اول به جمع آوری ضایعات فلزات می پردازند. به دلیل این که ضایعات فلزی و آهنی ارزش زیادی دارد برای جمع آوری، خریداران آن ها را از بازار های ضایعات، از کارخانه ها و از هر جای دیگری خریداری می کنند.
  • درمرحله دوم ضایعات فلزی جمع آوری شده را مرتب می کنند، یعنی فلزات را از لحاظ جنس، رنگ، حجم به وسیله آهن ربا و حسگر های مخصوص جدا می کنند.
  • در مرحله سوم به تفکیک و بررسی ضایعات فلزی و آهنی می پردازند. در این مرحله قطعات را به قطعات کوچک تری تبدیل می کنند تا آماده ی ذوب شدن شوند.
  • در مرحله ی چهارم به ذوب مواد می پردازند. قطعات کوچک شده را با توجه به جنس در کوره های مخصوص قرار می دهند تا ذوب شوند.
  • در مرحله ی پنجم به خالص سازی مواد مذاب می پردازند یعنی با استفاده از روش هایی چون الکترولیز به تصفیه مواد مذاب می پردازند تا عاری از هرگونه آلودگی باشند.
  • در مرحله ششم و آخر با استفاده از روش سرد کردن و منجمد کردن، مواد مذاب را به اشکال مختلف مانند میله ای تبدیل می کنند و برای کارخانه ها و شرکت ها می فرستند تا با استفاده از آن ها بتوانند کالا تولید کنند.

مطلب پیشنهادی: بهترین خریدار ضایعات آهن در اصفهان

بهترین نوع ضایعات فلزی کدام است؟

دو نوع ضایعات فلز داریم که خریداران به بازیافت آن می پردازند، فلزات آهنی و فلزات بدون آهن. فلزات آهنی همانطور که از نامش مشخص است عنصر اصلی سازنده آن، آهن می باشد مانند محصولات فولادی و کیفیت فلزات بستگی به میزان ناخالصی آن ها دارد. از فلزات آهنی بازیافت شده در لوازم خانگی، اسکلت ساختمان ها، ریل قطار و موارد دیگر استفاده می کنند.

در فلزات بدون آهن هیچ گونه آهنی به کار گرفته نشده و عاری از آن است مانند آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، تیتانیوم، کروم. که نقش مهمی در صنعت دارد. این نوع فلزات به این دلیل که از آن ها مقدار زیادی وجود ندارد ارزش بیشتری دارد. در هر سال میلیون ها تن از این نوع فلز در جهان به اشکال مختلفی تولید می شود.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین خریدار ضایعات فلزی پرداختیم و دریافتیم که خریداران از طریق بازیافت عمده ضایعات فلزی نقش مهمی در اقتصاد کشور و محیط زیست دارند. همه ی فلزات قابل بازیافت نیستند، فقط دو نوع فلز قابل بازیافت وجود دارد، فلزات آهنی و فلزات بدون آهن. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله آسیا همراه ما بودید لطفا نظراتتان را کامنت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ضایعات آسیا

شرکت ضایعات آسیا یکی از بزرگترین خریداران انواع ضایعات فلزی و رنگی در تهران می باشد که آماده خریداری جزئی و کلی ضایعات از هر نقطه از کشور می باشد. مجموعه ما، ضایعات شما را به بالاترین قیمت و تسویه نقدی خریداری می کند، فقط کافیست با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته آماده حضور در محل و مشاهده ضایعات شما و خریداری به بهترین قیمت منصفانه می باشد.