کد: 140106216420618547

بهترین خریدار ضایعات آهن در قم به بالاترین قیمت کجاست؟‌

کد: 140106216420618547

https://bit.ly/3xkUUEZ

، تهران , (اخبار رسمی): در شهر قم به سبب داشتن کسب و کارهای مختلف، سالانه ضایعات آهن زیادی تولید می شوند به همین صورت خریدارهای ضایعات آهن زیادی در این شهر وجود دارد که منبع درآمد آن ها از طریق خرید ضایعات است و از این راه سود بالایی نیز بدست می آورند.

بهترین خریدار ضایعات آهن در قم | بالاترین قیمت
در شهر قم انواع مختلف ضایعات آهن به میزان زیادی وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

ضایعات آهن یکی از با ارزش ترین پسماندهای فلزی است که ارزش اقتصادی بالایی دارد. ضایعات آهن را با استفاده از بازیافت می توان به چرخه تولید برگرداند و مجدد از آن استفاده نمود. از طرفی اگر ضایعات آهن را بازیافت نکنیم و در طبیعت و محیط زیست رها کنیم، آسیب های مخربی بر روی محیط زیست می گذارد. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین خریدار ضایعات آهن در قم آشنا کنیم، لطفا تا پایان مفاله ضایعات آسیا همراه ما باشید.

ضایعات آهن چیست؟

به تولیدات معیوب و ناقص آهنی و فولادی، وسایل و لوازم کهنه و دور ریختنی که قابل استفاده مجدد نیستند ضایعات آهن یا آهن قراضه می گویند. از ضایعات آهن برای تولید فولاد در کوره های قوس الکتریکی استفاده می کنند. در کل به مواد دور ریختنی آهنی در صنایع های مختلفی چون خودرو سازی و ساخت و ساز که قابل بازیافت هستند، ضایعات آهن می‌گویند. به این نکته باید توجه کرد اگر این پس مانده ها قابل بازیافت نباشند جزوء زباله ها محسوب می شوند.

خریدار ضایعات آهن در قم به تعداد زیادی وجود دارد که ضایعات آهن را از طریق بازیافت به چرخه تولید برمی گرداند و برای تولید محصولات جدید از آن ها استفاده مجدد می کنند، بنابراین ضایعات آهن از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار می باشد. ماده اولیه ساخت بسیاری از محصولات آهنی، ضایعات آهن می باشد. ضایعات آهن از نظر جنس، میزان ناخالصی، روش تولید، آلیاژهای به کار رفته شده در آن و موارد دیگر دارای انواع مختلفی می باشد و این تنوع سبب شده که قیمت آن ها نیز با یکدیگر فرق داشته باشد.

انواع درجه بندی ضایعات آهن

ضایعات آهن بر اساس میزان ناخالصی، آلیاژهای به کار رفته، جنس و ... به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که در زیر به آن ها می پردازیم:

ضایعات آهن سوپر ویژه: از ضایعات آهن سوپر ویژه می توان به ضایعات آهنی چون تیرآهن، تکه های میلگرد، گوشه های ورق های ضخیم، نبشی و ناودانی ها، لوله های ضخیم کمتر از یک متر، ساسی اتومبیل های خرد شده، ورق های روغنی زنگ زده و موارد دیگر اشاره کرد.

ضایعات آهن ویژه: از این نوع ضایعات می توانیم ورق روغنی مشکی بدون زنگ زدگی، تکه های نبشی، سر تیرآهن، انواع میلگرد، تکه های ناودانی، لوله مشکی ضخیم، کناره های ورق های ضخیم، تسمه های مختلف آهنی، قالب های بتنی، میلگردهای پرسی، رینگ خودرو، موتور یخچال های پله شده و موارد دیگر را نام برد.

ضایعات آهن درجه یک: از ضایعات درجه یک می توانیم لوله مشکی صنعتی، قوطی و پروفیل های عاری از زنگ زدگی، انواع مختلف لوازم موتوری سبک و سنگین، شاسی خودروهای سنگین، بالا و پایین آبگرمکن و شوفاژهای بدون سرب، انواع ورق های روغنی سیاه، ریل قطار، ضایعات آهن شرکت های برقی، انواع چرخ دنده و ... اشاره کنیم.

ضایعات آهن درجه دو: از نمونه های این نوع از ضایعات می توانیم به ضایعات آهن درب و پنجره، اسکلت موتور سیکلت و دوچرخه، آبگرمکن و شوفاژ بدون سرب برش خورده، لوله بار گالوانیزه و سبک، انواع مختلف توری ها، سیم جوش، تسمه ها و میلگردهای کلاف شده، ورق های گالوانیزه، فنرهای بانداژ و موارد دیگری اشاره کنیم.

ضایعات آهن درجه سه: از انواع این ضایعات می توان به ورق های گالوانیزه رنگ خورده، حلب بهداشتی فله ای، منبع اگزوز، شیلنگ های فشار قوی سوخته و ... اشاره کرد.

ضایعات آهن درجه چهار: از انواع ضایعات آهن درجه چهار می توانیم بیشتر به پلیسه های زنگ زده اشاره کرد. ضایعات آهن روغنی: از انواع این ضایعات می توانیم به ضایعات آهن ورق های برش خورده ای که در صنایع مختلفی چون خودروسازی تولید می شود، اشاره کنیم. ضایعات آهن گالوانیزه: هنگامی که سطح ضایعات آهن را به وسیله فلز روی می پوشانند به آن آهن گالوانیزه می گویند از انواع ضایعات آن می توانیم به ضایعات کانال های کولر، لوله آب و موارد دیگری اشاره کنیم. ضایعات آهن آلیاژی: به آهن آلاتی که دارای عناصری چون کروم، منگنز، نیکل و ... می باشد آهن آلیاژی می گویند. از ضایعات آهن می توانیم به ضایعات میل لنگ، چرخ دنده، کمک فنر برش خورده، تسمه فنری سیم بکسل خرد شده و موارد دیگر اشاره کنیم. ضایعات آهن بارهای ممنوعه: از انواع این ضایعات می توانیم لوازم و تجهیزات جنگی، قلم جوش، کمک فنر، ته پاتیل، سیم لاستیک، ته انباری، کپسول گاز در بسته، مخزن شوفاژ و آبگرمکن و ... نام ببریم. ضایعات آهن چدنی: از ضایعات چدنی می توانیم به انواع مختلف قطعات چدنی و سیلندر خودروها اشاره کرد. ضایعات آهن حلب: از این نوع ضایعات آهن می توانیم به ضایعات حب قوطی های روغن جامد و قوطی های نگهدارنده مواد غذایی اشاره کنیم. ضایعات آهن سوفاله: این نوع از ضایعات آهن به دو دسته ضایعات آهن سوفاله پوشالی و ضایعات آهن سوفاله ناخنی دسته بندی می شود. نوع پوشالی آن دارای چگالی پایین، هزینه حمل بالا، ذوب سخت که به صورت فله بار پرس شده در بازار عرضه شده است. نوع ناخنی آن به صورت جدا در اندازه 3-10 میلی متر وجود دارد. بهترین خریدار ضایعات آهن در قم

در شهر قم شرکت ها و کارخانه های زیادی وجود دارد که در سال ضایعات آهن فراوانی تولید می کنند. ضایعات آهن موادی هستند که دور ریخته نمی شوند و برای ساخت محصولات جدید مورد استفاده قرار می گیرند. برخی ضایعات وجود دارند که به عنوان زائدات شناخته شده اند مانند تکه های برش خورده ورق های آهن که از آن ها استفاده کمتری می شود. دو نوع ضایعات آهن وجود دارد، ضایعات آهن خریداری شده و ضایعات آهن برگشتی از خط تولید. برخی از ضایعات بسیار آلوده هستند و نیاز به پاکسازی برای از بین بردن آلودگی ها و کثیفی ها دارند.

خریدارهای ضایعات آهن زیادی در شهر قم وجود دارد که منبع درآمد آن ها از راه خرید ضایعات آهن می باشد. بهترین خریدار ضایعات آهن، ضایعات را از فروشندگان خریداری و جمع آوری می کنند. آن‌ها را به کارخانه ها و مراکز بازیافت انتقال می‌دهند، سپس به مرتب سازی و جداسازی آن ها می پردازند. انواع مختلفی از ضایعات وجود دارد که آن ها را از یکدیگر جدا می کنند، با استفاده از دستگاه های مخصوص آن ها را به قطعه های کوچک تری تبدیل می کنند تا ذوب آن راحت تر انجام شود.

قطعه های خرد شده ضایعات آهن را در کوره های مخصوص قرار می دهند تا برای ذوب شدن آماده شوند. پس از ذوب شدن، با استفاده از روش سرد کردن آن ها را قطعه های دلخواه تبدیل می کنند. هنگام ذوب ضایعات آهن نسبت به ذوب منابع طبیعی به درجه حرارت کم تری نیاز دارید. برخی خریدارها نیز وجود دارد که ضایعات آهن را خریداری و جمع آوری می کنند سپس به کارنجات بازیافت ضایعات آهن می فروشند.

مطلب پیشنهادی: خریدار عمده ضایعات آهن

مزایای بازیافت ضایعات آهن

مهم ترین مزیت بازیافت ضایعات آهن در هزینه آن می باشد. از طریق بازیافت ضایعات آهن، هزینه بهای تمام شده کالاهای تولیدی کمتر می شود و همچنین منابع طبیعی کمتری نیز استخراج می شود. فلز آهن از سنگ معدن استخراج می شود که به عنوان آلیاژ خالص در صنایع مختلف مورد استفاده همگان قرار می گیرد. بازیافت آهن قراضه سبب صرفه جویی در هزینه های تولید انواع محصولات فولادی می گردد. هنگام استخراج آهن از سنگ معدن گازهای سمی چون کادمیوم، برلیم و ...تولید می شود که برای جان نیروهای کار بسیار خطرناک است.

همچنین تولید این گازهای سمی برای محیط زیست نیز خطرناک است، از طریق بازیافت می‌توان تولید این گازهای سمی را کاهش داد. یکی دیگر از مزایای ارزشمند بازیافت ضایعات، اشتغال زایی می باشد. ضایعات آهن را می توانید بارها بازیافت کرد بدون آن که در خواص آن تغییری به وجود آید، به همین علت باعث شده که بازیافت ضایعات آهن در سراسر جهان رونق بگیرد و گسترش یابد. در ادامه به برخی دیگر از مزایا بازیافت ضایعات آهن می پردازیم:

  • صرفه جویی 75 درصدی در انرژی
  • صرفه جویی 90 درصدی در استفاده از مواد اولیه
  • کاهش 87 درصدی آلودگی هوا
  • کاهش 40 درصدی مصرف آب
  • کاهش 76 درصدی آلودگی آب
  • کاهش 97 درصدی در ضایعات معدن
  • صرفه جویی 95 درصدی انرژی در استفاده از آلومینیوم
  • صرفه جویی 85 درصدی در استفاده از مس
  • صرفه جویی 65 درصدی انرژی در مصرف سرب

معایب استفاده از ضایعات آهن

در صنعت ضایعات آهن مواد خطرناک رادیواکتیوی تولید می شوند. موادی چون آزبست، برلیم، کادمیم، جیوه که آسیب زا هستند و در برخی موارد تولید این گازهای سمی، حتی مرگ بار نیز می باشند. این مواد خطرات جبران ناپذیری با خود به همراه دارند و برای جان انسان ها و محیط زیست بسیار زیان بار می باشند. همچنین جمع آوری ضایعات آهن در انبارهای مخصوص به دلیل تیز بودن و حجم زیاد آن ها ممکن است در زمان جابه جایی آسیب های فیزیکی به جان نیروهای کار وارد نماید.

مطلب پیشنهادی: بهترین خریدار ضایعات فلزی

قیمت ضایعات آهن

ضایعات آهن دارای انواع مختلفی می باشند مقدار آلیاژهای به کار رفته در آن، مقدار ناخالصی موجود در آن، جنس و موارد دیگر با یکدیگر فرق می کند. به همین صورت قیمت ضایعات آهن با یکدیگر فرق می کند. قیمت آهن به عوامل مختلفی چون جنس آهن، قیمت نفت، میزان تقاضا و درخواست مردم، تغییر قیمت جهانی نفت، تغییر نوسانات ارز، تغییر مواد اولیه مصرفی، هزینه حمل و نقل و ... بستگی دارد. قیمت ضایعات آهن بستگی یه قیمت آهن دارد. قیمت ضایعات آهن همه روزه در حال تغییر است و نمی توان برای آن قیمت ثابتی را در نظر بگیریم.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین خریدار ضایعات آهن در قم پرداختیم و دریافتیم که در شهر قم به سبب داشتن کسب و کارهای مختلف، سالانه ضایعات آهن زیادی تولید می شوند به همین صورت خریدارهای ضایعات آهن زیادی در این شهر وجود دارد که منبع درآمد آن ها از طریق خرید ضایعات است و از این راه سود بالایی نیز بدست می آورند. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید و یا با پشتیبانی آن تماس بگیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ضایعات آسیا

شرکت ضایعات آسیا یکی از بزرگترین خریداران انواع ضایعات فلزی و رنگی در تهران می باشد که آماده خریداری جزئی و کلی ضایعات از هر نقطه از کشور می باشد. مجموعه ما، ضایعات شما را به بالاترین قیمت و تسویه نقدی خریداری می کند، فقط کافیست با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته آماده حضور در محل و مشاهده ضایعات شما و خریداری به بهترین قیمت منصفانه می باشد.

منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی