کد: 140104286303618547

بهترین خریدار ضایعات آهن در اصفهان

کد: 140104286303618547

https://bit.ly/3uVPOhu

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت بازیافت ضایعات آهن در شهر اصفهان، بخش مهمی از اقتصاد کشور محسوب می شود. بازیافت آهن علاوه بر مزایای اقتصادی، مزایای زیست محیطی نیز دارد.

بهترین خریدار ضایعات آهن در اصفهان
بازیافت ضایعات آهن تاثیرات خارق العاده ای روی محیط زیست بر جای می گذارد.

بازیافت به معنای آماده سازی ضایعات، برای استفاده مجدد و کاهش استفاده از منابع طبیعی و خام می باشد.

در این مقاله ما نقش حیاتی و کاربردی که خریداران ضایعات آهن در اصفهان دارند را مورد بررسی قرار می دهیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که بتوانیم اطلاعات کافی و لازم را در اختیار شما قرار دهیم. بیشتر مردم درباره ی ضایعات آهن، بازیافت و فوایدی که برای زیست محیط دارند، اطلاعاتی ندارند. برخی از مردم با خرید و فروش ضایعات درآمد زیادی را کسب می کنند، که در این مقاله به بررسی کامل این موارد پرداخته ایم. از شما خواهشمندیم که تا پایان مقاله ضایعات آسیا همراه ما باشید.

بهترین خریدار ضایعات آهن در اصفهان

هر فلز و آهنی که ویژگی فلز یا آهن سالم را ندارد اما قابل بازیافت است، ضایعات آهن آلات می گویند. ضایعات آهن آلات، با توجه به آهن و فلزی که برای ساخت آن به کار گرفته شده متفاوت است. ضایعات آهن آلات را می توانیم به بخش های مختلفی چون ضایعات آهن، ضایعات مس، ضایعات آلومینیوم و ... دسته بندی کرد. جمع آوری و انبار کردن برخی فلزات به دلیل تولید اشعه رادیو اکتیو خطر ساز می باشد و مشکلات زیست محیطی به وجود می آورد.

شرکت بسیار بزرگ با تیم حرفه ای و با سابقه، که در بازار به خرید و فروش آهن می پردازند و به تمامی کسب و کار ها کمک می کنند تا ضایعات خود را به بهترین قیمت بفروشند. در این کارخانه ها ضایعاتی چون ضایعات آهن، آهن آلات و فلزات رنگی، ضایعات فلزات مس، آلومینیوم، سرب، برنز، استیل، ضایعات کابل، ضایعات میلگرد، تیرآهن، ضایعات سیم مسی، ضایعات نبشی، آهن قراضه، ضایعات خودرو های فرسوده، ضایعات در و پنجره، ضایعات حاصل تخریب ساختمان ها، ضایعات لوازم اداری، ضایعات برنج و ضایعات فلزی دیگر خریداری می کنند.

ضایعات آهن بسیاری در شرکت ها، کارخانه ها و تولیدی ها وجود دارند و مدیران شرکت ها به دنبال خریداران ضایعات آهنی هستند که با قیمت مناسب و به صرفه، باقی مانده آهن آلات را خریداری کنند. در ایران و اصفهان خریدار ضایعان آهن بسیاری وجود دارد. بنابراین قیمت خرید ضایعات آهن بسیار مهم و مورد توجه فروشنده ها می باشد که ضایعات خود را با به روز ترین قیمت ها و کوتاه ترین زمان بفروشند و در کم ترین زمان ضایعات را تخلیه و پاکسازی کنند. خریداران ضایعات آهن برای محافظت از محیط زیست، کاهش اتلاف انرژی، افزایش پس انداز محصولات، کاهش هزینه هایی که برای تولیدات استفاده می شود و ایجاد مشاغل بسیار دست به بازیافت ضایعات آهن می زنند.

دسته بندی ضایعات

تمامی موادی که قابل بازیافت باشند ضایعات می باشد. همچنین تمامی مواد دور ریختی در صنایع ساختمانی، خودرو سازی و ... که قابلیت بازیافت را داشته باشند جزو ضایعات محسوب می شود. بیشترین قیمت ضایعات مربوط به ضایعات آهن آلات می باشد، چرا که ضایعات آهن را در همه جا (مناطق صنعتی و مناطق مسکونی) می توان یافت. ضایعات به دسته های ضایعات فلزی و ضایعات غیر فلزی، ضایعات الکترونیکی،الکتریکی و غیر الکترونیکی، ضایعات صنعتی و ضایعات خانگی تقسیم می شوند، که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

ضایعات فلزی: ضایعات فلزی خود به دو دسته تقسیم می شود، ضایعات فلزی و ضایعات آهن.

ضایعات فلزی: شامل آهن، استیل، چدن، آلومینیوم، مس، مفرغ، سرب، روی و ضایعات فلزات و پسماند صنایع فلزی دیگر.

ضایعات آهن: شامل ورق روغنی، آهن درجه یک، درجه دو، درجه سه، آهن سنگین یک، آهن سنگین دو، آهن سبک یک، آهن سبک دو، ضایعات پرسی بدنه، ضایعات پرسی خودرو، آهن گالوانیزه، آهن آلیاژی، آهن حلب و سوفاره آهن می باشد.

ضایعات غیر فلزی: چوب، شیشه، پلاستیک، کارتن، کاغذ و ... 
ضایعات الکترونیکی و الکتریکی: قطعات کامپیوتر، موبایل، کابل، باتری ، کولر، یخچال، ماشین لباس شویی و ...

ضایعات غیر الکترونیکی: سایر ضایعاتی که در دسته الکترونیکی و الکتریکی قرار نمی گیرند جزو ضایعات غیر الکترونیکی است.

ضایعات صنعتی: مواد شیمیایی، مواد پلاستیکی، تولیدات برگشت خورده غیر مفید و ...

​ضایعات خانگی: هر گونه ضایعاتی که در محیط خانگی یافت می شود بسیاری از ضایعات فلزی غیر فلزی در این دسته قرار دارند.

بازیافت ضایعات آهن در اصفهان

صنعت بازیافت ضایعات فلزات در اصفهان طیف گسترده ای از بازیافت فلزات در ایران را در بر می گیرد. فلزات بازیافت شده بیشتر از ضایعات فلزات فولاد، آهن، سرب، آلومینیوم هستند. فلزات قسمت مهمی از زندگی انسان ها را تشکیل می دهند و به طور مستقیم خریداری می شوند.

از قابلمه هایی که برای پخت و پز، بخش خانگی گرفته تا خودرویی که برای حمل و نقل از آن استفاده می شود که بازیافت آنان سبب کاهش هزینه‌های تولیدات آن ها است. از این رو صنعتگران اصفهان برای جلوگیری از تخریب زیست محیطی و استفاده مجدد از آهن آلات به بازیافت آن ها می‌پردازند، به طور کلی صنعتگران هم باعث حفظ و نگهداری زیست محیطی می شوند و هم سبب کاهش هزینه در تولیدات می‌گردند.

مزایای بازیافت آهن

بازیافت تاثیرات خارق العاده ای روی محیط زیست بر جای می گذارد. می توان گفت صنعت بازیافت آهن اصفهان به طور قابل توجه ای بر روی اقتصاد یک کشور اثر می گذارد. استفاده از بازیافت آهن به جای آهن خام نتایج زیر را به دنبال دارد:

  • صرفه جویی 70 درصدی در انرژی
  • صرفه جویی 90 درصدی در کاربرد مواد خام
  • کاهش 86 درصدی آلاینده های هوا
  • صرفه جویی 40 درصدی در منابع آبی
  • کاهش 76 درصدی منابع آبی
  • صرفه جویی 97 درصدی در به کار گیری از منابع

معایب بازیافت آهن

بازیافت فلزات و آهن همان طور که مزایای بسیاری دارند دارای معایبی نیز هستند. فلزات در هنگام بازیافت مواد رادیو اکتیو تولید می کنند که این مواد هم به زیست محیط و هم به انسان آسیب وارد می کند. همچنین برخی از فلزات هنگام بازیافت مواد سمی چون آزبست، بریلیوم، کادمیوم و جیوه تولید می کنند که برای انسان ها و محیط زیست بسیار خطرناک است.

یکی دیگ از معایب بازیافت فلزات، خطرات فیزیکی است. جمع شدن ضایعات در انبار ها به دلیل سنگینی و تیز بودن، ممکن است هنگام خروج یا جا یه جا کردن آن ها، خطرات جانی برای انسان ها به وجود آورد.

اهمیت بازیافت ضایعات فلزی و نقش آن در حفاظت از محیط زیست

بازیافت به معنای آماده سازی ضایعات، برای استفاده مجدد و کاهش استفاده از منابع طبیعی و خام می باشد. امروزه با پیشرفت و رشد علم مواد زیادی قابل بازیافت هستند، مانند آهن قراضه، پلاستیک، کاغذ، شیشه، مقوا و ... . صنعت بازیافت فلزات اصفهان، یکی از صنعت های مهم در ایران به شمار می رود که طی آن ضایعات فلزی، جمع آوری، پاک سازی و ذوب می شوند، سپس به شمش تبدیل می شوند تا قابل استفاده شوند. شمس را در کارگاه هایی به قطعات مورد استفاده تبدیل می کنند و این چرخه ادامه دارد که این چرخه اثرات مثبت و مفیدی را بر روی محیط زیست دارند.

همه ی ضایعات فلزات قابل بازیافت هستند و می توانید آن ها را به فلزات قابل استفاده و با کیفیت تبدیل کنید. در بازیافت فلزات برای تولیدات از مواد اولیه و خام کمتری استفاده می شود و سبب صرفه جویی در انرژی و منابع ارگانیک می گردد. به طور کلی بازیافت فلزات به حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در انرژی و حمایت از نیروی کار تاثیر بسیاری می گذارد.

یکی از مواردی که باعث شده بازیافت فلزات کاهش یابد طراحی پیچیده ای است که برای‌ ساخت فلزات به کار گرفته شده است، سبب شده تا بازیافت آنان سخت و دشوار شود. بازیافت فلزات علاوه بر مناطق صنعتی در اطراف برخی از مناطق مسکونی نیز صورت می گیرد. بازیافت فلزات طی مراحلی صورت می‌گیرد که در ادامه به آن پردافته ایم؛

جمع آوری و جداسازی ضایعات فلزات: اولین مرحله در بازیافت جمع آوری و جدا سازی فلزات می باشد. در این مرحله به تفکیک و جداسازی فلزات جمع آوری شده می پردازند، تعدادی ظرف یا سبد کنار می‌گذارند و فلزات را با توجه به کیفیت و جنس آن ها جدا می کنند. این کار یا به وسیله نیروی انسان انجام می دهند یا به وسیله ربات ها.

مرتب سازی: در این مرحله فلزاتی که قابل بازیافت هستند از فلزاتی که قابل بازیافت نیستند را جدا و مرتب می کنند.

پردازش: در این مرحله فلزات قابل بازیافت را تحت فشرده‌ سازی یا پردازش قرار می دهند.

خرد کردن: در این مرحله فلزات را خرد می کنند، یعنی ب قطعات کوچک تری تبدیل می کنند تا بازیافت و پردازش آن ها راحت تر صورت بگیرد.

ذوب شدن: در این مرحله فلزات را بر اساس کیفیت، جنس و اندازه داخل کوره های مخصوص خودشان قرار می دهند تا ذوب شود و زمان ذوب شدن آن ها بستگی به نوع و کیفیت فلزات دارد.

تصفیه: برای اطمینان از این که فلز ذوب شده عاری از هر گونه آلودگی است فرآیند تصفیه را روی آن ها انجام می دهند تا اطمینان یابند. یکی از روش های تصفیه فلزات که بیشتر مورد استفاده قرار می دهند روش تصفیه الکترولیز می باشد.

خنک‌شدن فلزات: پس از تصفیه فلز های ذوب شده آن ها را به وسیله نوار نقاله حرکت می دهند تا سرد و جامد شوند و به اشکال مختلفی چون میله تبدیل می کنند تا مجدد قابل استفاده گردند.

کلام آخر

در این مقاله به خریدار ضایعات آهن در اصفهان  پرداختیم و دریافتیم که صنعت بازیافت ضایعات آهن در این شهر، بخش مهمی از اقتصاد کشور محسوب می شود. بازیافت آهن علاوه بر مزایای اقتصادی، مزایای زیست محیطی نیز دارد. همچنین دریافتیم که همه نوع فلزی را می توان بازیافت کرد. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله ضایعات آسیا همراه ما بودید لطفا نظرات خود را برایمان به صورت کامنت قرار دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ضایعات آسیا

شرکت ضایعات آسیا یکی از بزرگترین خریداران انواع ضایعات فلزی و رنگی در تهران می باشد که آماده خریداری جزئی و کلی ضایعات از هر نقطه از کشور می باشد. مجموعه ما، ضایعات شما را به بالاترین قیمت و تسویه نقدی خریداری می کند، فقط کافیست با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته آماده حضور در محل و مشاهده ضایعات شما و خریداری به بهترین قیمت منصفانه می باشد.