کد: 140106086388218547

بهترین خریدار ضایعات آهن در تبریز | بالاترین قیمت

کد: 140106086388218547

https://bit.ly/3pT2531

، تهران , (اخبار رسمی): ضایعات آهن نقش بسیار مهم و پر رنگی در حفظ ، پاکسازی محیط زیست و زندگی انسان ها دارند.

بهترین خریدار ضایعات آهن در تبریز | بالاترین قیمت
خریدار ضایعات آهن زیادی در تبریز وجود دارد که از این راه درآمد بالایی کسب می کنند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید و یا با پشتیبانان آن تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین خریدار ضایعات آهن در تبریز آشنا کنیم. ضایعات آهن یکی از مهم ترین پسماندهای فلزی است که ارزش اقتصادی زیادی دارد چرا که از طریق بازیافت می توانید از آن ها استفاده مجدد کنید. ضایعات آهن فراوانی در سطح زمین وجود دارد که جنس و نوع آن ها با یکدیگر فرق می کند. قیمت ضایعات آهن بر اساس عوامل مختلفی روزانه به روز رسانی می شود. در میان ضایعات آهن ضایعات فولادی، نظر خریداران زیادی را به خود جلب کرده است. در ادامه به ارائه مطالب کامل تری در این خصوص می پردازیم لطفا تا پایان مقاله ضایعات آسیا همراه ما باشید.

ضایعات آهن چیست؟

به تولیدات معیوب، ناقص و یا محصولات قدیمی آهنی، فلزی، چدنی و فولادی که قابل استفاده مجدد نیستند ضایعات آهن می گویند. یعنی دیگر ویژگی های اولیه خود را ندارند و قابل استفاده نیستند. البته باید این را در نظر داشته باشید فلزات فرسوده و یا تولیدات ناقص باید قابلیت بازیافت را داشته باشند تا به آن ها ضایعات بگوییم در غیر این صورت به آن ها زباله می‌گویند. تمامی مواد دور ریختنی در صنایع ساختمان سازی، صنایع خودرو سازی که قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند جزوء ضایعات آهن محسوب می شوند.

ضایعات آهن بر خلاف زباله ها، ارزش پولی زیادی دارند چرا که از طریق بازیافت می توان آن ها را به موادی تبدیل کرد که قابل استفاده شوند. مواد اولیه برای تولید فولاد در کوره های قوس الکتریکی، ضایعات آهن می باشد به همین علت از اهمیت بالایی برخوردار است. خریدار ضایعات آهن در تبریز به تعداد فراوانی وجود دارد، بهنرین خریدار ضایعات آهن در تبریز و در کل کشور ضایعات آهن را بر اساس وزن آن ها خریداری می کند.

  انواع ضایعات آهن و درجه بندی آن‌ها

ضایعات آهن بر اساس وزن، کیفیت، جنس، قیمت و نوع عناصر به کار رفته در آن ها به انواع مختلفی دسته بندی می شود. در زیر به ارائه مطالبی درباره انواع ضایعات آهن می پردازیم، لطفا همراه ما باشید.

ضایعات آهن درجه یک: این نوع از ضایعات آهن شامل لوله های مشکی صنعتی، قوطی ها و پروفیل ها، ابزار و لوازم موتوری سبک وزن و سنگین وزن، ورق های روغنی و مشکی رنگ شده، ریل قطار، شاسی خودروها، ضایعات آهن شرکت های برقی، بالا و پایین آبگرمکن ها و شوفاژهای بدون سرب و نیز انواع مختلف چرخ دنده ها می باشد.

ضایعات آهن درجه دو: این نوع ضایعات شامل ضایعات درب و پنجره، اسکلت دوچرخه و موتور سیکلت، لوله بار گالوانیزه، لوله بار سبک، مدل های مختلف توری، سیم جوش، تسمه های کلاف شده، میلگردهای کلاف شده، ورق های گاوانیزه شده و اتصالات گالوانیزه می باشد.

ضایعات آهن درجه سه: ضایعات آهن درجه سه شامل مواردی چون ورق های گالوانیزه کهنه و رنگ خورده، حلب، اگزوز خودروها، شلنگ های فشار بالای سوخته می شود. این دسته از ضایعات، از کمترین کیفیت آهن برخوردار هستند.

ضایعات آهن روغنی: این نوع از ضایعات آهن شامل ورق های تولید شده است که در صنایع خودروسازی و صنایع های مختلف دیگری بکار گرفته می شود.

ضایعات آهن گالوانیزه: ضایعات آهن گالوانیزه یک نوع دیگر از ضایعات آهن است. این نوع ضایعات پوشش سطحی گالوانیزه آن از جنس فلز روی است که در برابر زنگ زدگی و فشارهای بالا بسیار مقاوم است مانند لوله های آب، کانال های کولر و موارد دیگر. ضایعات آهن گالوانیزه به دلیل این که از آهن کم تری برخوردار هستند، از ارزش کم تری نسبت به ضایعات آهن دیگر برخوردار هستند.

ضایعات آهن ویژه: این نوع از ضایعات شامل ورق ها و لوله های مشکی روغنی، انواع مختلف پروفیل ها، تکه های خرد شده نپشی ها، ناودانی ها و تیرآهن، انواع میلگردها، کناره های ورق های ضخیم، تسمه های آهنی ضخیم مختلف، رینگ خودروها و موتور یخچال ها می باشد.

ضایعات آهن سوپر ویژه: این نوع از ضایعات شامل ضایعاتی چون ضایعات آهن آلات ساختمان ها مانند تیرآهن، کناره های ورق های ضخیم، تکه ها نبشی ها و ناودانی ها، لوله های ضخیم کمتر از یک متر می باشد. این نوع از ضایعات از ارزش اقتصادی زیادی برخوردار هستند.

ضایعات آهن آلیاژی: از نمونه های این نوع از ضایعات می توانیم میل لنگ، چرخ دنده ها، کمک فنرها، سیم بکسل و ... نام ببریم. این نوع از ضایعات از عناصری چون کروم، منگنز، نیکل، آهن و مس می باشد.

ضایعات آهن بارهای ممنوعه: این نوع از ضایعات آهن شامل ادوات جنگی و قلم جوش ها می باشد.

ضایعات آهن حلب: این نوع از ضایعات آهن شامل ضایعات قوطی های روغن جامد با قوطی های نگهدارنده های مواد غذایی می باشد.

معرفی بهترین خریدار ضایعات آهن در تبریز

ضایعات آهن در تمام دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است. ضایعات آهن در انواع شکل ها با جنس های مختلف در بازار ضایعات آهن مورد خرید و فروش می گردد. در تبریز کسب و کارهای بسیار فراوانی وجود دارد. هر ساله مقدار زیادی ضایعات آهن به وسیله برخی مشاغل تولید می شود. دو نوع خریدار ضایعات آهن وجود دارد، نوع اول ضایعات را خریداری می کند و آن ها را به شرکت های بازیافت می فروشد نوعی واسطه محسوب می شود، نوع دوم ضایعات را خریدار می کند و خود به بازیافت آن ها می پردازد. خریدار ضایعات آهن در تبریز از طریق جمع آوری، خرید ضایعات و بازیافت آن ها، کمک بزرگی به پاکسازی محیط زیست و و منابع طبیعی در استخراج مواد اولیه می کند.

همچنین از این راه سود زیادی نیز می برد. خریداران ضایعات آهن در تبریز، ابتدا ضایعات آهن را جمع آوری می کنند سپس با استفاده از آهن رباها و حسگرهای قوی به تفکیک و بررسی آن ها می پردازند و ضایعات را براساس نوع آن ها جدا می کنند، با استفاده از دستگاه های خرد کن آن ها را به قطعه های کوچک تر تبدیل می کنند تا بازیافت آن ها راحت تر انجام شود و در آخر قطعه های کوچک شده را درون کوره های مخصوص می ریزند و از طریق روش سرد کردن آن ها را به قطعه های مورد نظر و قابل استفاده تبدیل می کنند.

مطلب پیشنهادی: بهترین خریدار ضایعات فلزی

عوامل موثر بر قیمت ضایعات آهن

ضایعات آهن و بازیافت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت ضایعات آهن همه روزه در حال تغییراتی می باشد. عوامل مختلفی در تعیین قیمت ضایعات آهن اثر گذار است که در ادامه به این عوامل می پردازیم.

  • بورس کالاها
  • افزایش نرخ ارز
  • قیمت جهانی نفت
  • افزایش قیمت آهن
  • صنایع وابسته به ضایعات آهن
  • جداسازی و انبارگردانی ضایعات آهن
  • افزایش قیمت فولاد در بازارهای جهانی
  • افزایش و کاهش تقاضا و درخواست مردم
  • نوسانات اولیه قیمت مواد اولیه برای تولید آهن
  • افزایش و کاهش میزان تقاضای مردم

مزایا و معایب بازیافت ضایعات آهن

از مهم ترین مزایای بازیافت آهن می توان گفت از طریق بازیافت ضایعات آهن نیازی به استخراج منابع طبیعی نیست و از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است. به همین علت قیمت ضایعات آهن در تمامی بازارهای جهانی بسیار اهمیت دارد. یکی دیگر از مزایای بازیافت آهن، تولید ابزار آلات جدید می باشد. ضایعات آهنی حتی پس از چندین بار که مورد بازیافت قرار می گیرند، خواص فیزیکی خود را از دست نمی دهند به همین علت خریدار ضایعات آهن زیادی در تبریز وجود دارد. از طریق بازیافت انرژی زیادتری تولید می شود در نتیجه از انتشار دی اکسید کربن جلوگیری می شود و به پاکسازی محیط زیست کمک می شود. از مهم ترین مزایای بازیافت ضایعات آهن می توانیم موارد زیر را نام ببریم.

  • کاهش 86 درصدی آلودگی هوا
  • صرفه جویی 70 درصدی در انرژی
  • صرفه جویی 40 درصدی در منابع آب
  • صرفه جویی 90 درصدی در استفاده از موادد خام اولیه
  • صرفه جویی 1115 کیلوگرم در مصرف آهن در هر تن فولاد
  • صرفه جویی 625 کیلوگرم در مصرف زغال سنگ در هر تن فولاد

ضایعات آهن از جهاتی می تواند اثرات مخربی را به جای بگذارد. ضایعات فلزات قطعه های تیزی هستند هنگام جمع آوری، نگهداری و جا بجایی در انبار ممکن است خطرات فیزیکی برای افراد به وجود آورند. ضایعات آهنی هنگامی که در محلی جمع آوری می شوند اشعه رادیو اکتیو و عناصر سمی ای چون آزبست، بریلیوم، کادمیوم، جیوه و ... تولید می کنند که برای جان انسان ها و محیط زیست بسیار خطرناک است. در گذشته به جای بازیافت ضایعات آن ها را در زیر خاک دفن می کردند اما به مرور متوجه شدند که این ضایعات حجم زیادی از خاک را اشغال می کند و همچنین مواد سمی ای تولید می کند که منابع زیر زمینی را آلوده و سمی می کند که برای محیط زیست و جان انسان ها بسیار خطر ساز بود.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین خریدار ضایعات آهن در تبریز پرداختیم و دریافتیم ضایعات آهن نقش بسیار مهم و پر رنگی در حفظ، پاکسازی محیط زیست و زندگی انسان ها دارند و سبب کاهش استخراج منابع طبیعی می گردند. ضایعات آهن به سبب اهمیتی بالایی که دارند براساس عوامل مختلفی به صورت روزانه قیمت گذاری می شوند. برای خرید، فروش و مشاوره ضایعات آهن می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ضایعات آسیا

شرکت ضایعات آسیا یکی از بزرگترین خریداران انواع ضایعات فلزی و رنگی در تهران می باشد که آماده خریداری جزئی و کلی ضایعات از هر نقطه از کشور می باشد. مجموعه ما، ضایعات شما را به بالاترین قیمت و تسویه نقدی خریداری می کند، فقط کافیست با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته آماده حضور در محل و مشاهده ضایعات شما و خریداری به بهترین قیمت منصفانه می باشد.

منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی