اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010526636289725

کشور دومینیکا کجاست؟

دومینیکا کجاست؟

کد: 14010526636289725

https://bit.ly/3CjTyOl

، تهران , (اخبار رسمی): کشور دومینیکا جزیره‌ای در منطقه کارائیب است که به‌خاطر ساحل‌های زیبا و جاذبه‌های طبیعیش شناخته می‌شود. این کشور دارای جنگل‌های بارانی، کوه‌های آتش‌فشان، چشمه‌های آبگرم و آبشارهای زیادی است که باعث شده سالانه گردشگران متعددی به این کشور سفر کنند.

دومینیکا کجاست؟
دومینیکا کجاست؟

کشور دومینیکا کشور محبوب بسیاری از سرمایه‌گذاران است چون به آنها این فرصت را می‌دهد که از طریق سرمایه‌گذاری تابعیت این کشور را دریافت کنند.

در این مقاله قصد داریم درباره اینکه دومینیکا کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد صحبت کنیم.

کشور دومینیکا

کشور دومینیکا که با نام رسمی کشور مشترک‌المنافع دومینیکا هم شناخته می‌شود کشوری است در دریای کارائیب و در همسایگی دو جزیره فرانسوی گوادلوپ و مارتینیک. این جزیره جمعیتی ۷۱۹۴۶ نفره دارد که باعث شده دومینیکا دهمین کشور کم‌جمعیت روی زمین باشد.

زبان و دین رسمی دومینیکا

کشور دومینیکا در سال‌هایی که تحت استعمار بریتانیا بود تأثیرات زیادی از آنها گرفت و شاید یکی از مهم‌ترین آنها این باشد که در حال حاضر زبان رسمی دومینیکا زبان انگلیسی است. این موضوع به گسترش گردشگری در این کشور کمک زیادی کرده است چون گردشگران هنگام سفر به این کشور دیگر نیاز مشکلات ارتباط برقرار کردن با مردم بومی نیستند.

در کشور دومینیکا بیش از ۹۰ درصد از مردم مسیحی هستند اما دولت این کشور هیچ‌گونه اجباری درباره دین ندارد و افراد می‌توانند هر دینی که می‌خواهند را برای خود انتخاب کنند.

پایتخت کشور دومینیکا

شهر روسو پایتخت کشور دومینیکا و بزرگ‌ترین شهر در این کشور است. این شهر که در قسمت غربی جزیره قرار دارد، محل زندگی بیش از ۲۰ درصد از کل ساکنین جزیره است.

شهر روسو توسط دریای کارائیب، کوه مورن بروس و رودخانه روسو احاطه شده است.

واحد پول دومینیکا

ارز رسمی کشور دومینیکا دلار کارائیب شرقی نام دارد که رابطه مستقیم با دلار آمریکا دارد و به همین دلیل از ارزش بالایی برخوردار است. این ارز توسط ۸ کشور که در حوزه کارائیب شرقی قرار دارند استفاده می‌شود.

روی همه اسکناس‌ها و سکه‌های کشور دومینیکا تصویر ملکه الیزابت دوم قرار دارد.

صنایع اصلی دومینیکا

کشاورزی از سال‌های دور صنعت اصلی کشور دومینیکا بود و در سال‌های اخیر دو صنعت گردشگری و تولید در کنار کشاورزی ۳ صنعت اصلی این کشور هستند. دلیل اینکه کشاورزی صنعت محبوب و قدیمی کشور دومینیکا است حاصلخیز بودن خاک این جزیره است.

صنعت گردشگری

کشور دومینیکا همواره درحال‌رشد است و سالانه ۲۰۰۰۰۰ نفر به دومینیکا سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این جزیره استفاده کنند.

جاذبه‌های طبیعی دومینیکا »کشور دومینیکا به جزیره طبیعت کارائیب« مشهور است و دلیل آن جاذبه‌های طبیعی متعددی است که در این کشور قرار دارد. پارک ملی این کشور در سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است و به‌غیراز آن در این کشور ۹ کوه آتشفشان و بیش از ۳۵۰ رودخانه قرار دارد.

به دلیل آتشفشان‌ها چشمه‌های آبگرم زیادی در این کشور به وجود آمده که یکی از آنها دومین چشمه آبگرم بزرگ دنیا است. به کمک این جاذبه‌های طبیعی شما هنگام بازدید از جزیره می‌توانید از تفریحاتی مثل کوهنوردی، دره نوردی، غواصی و... نهایت لذت را ببرید.

استقلال دومینیکا

کشور دومینیکا در دوره‌های متفاوتی تحت استعمار فرانسه و سپس بریتانیا بود اما در نهایت سال ۱۹۷۸ به استقلال رسید. هرسال مردم این کشور روز استقلال دومینیکا یعنی ۳ نوامبر را جشن می‌گیرند و جشنواره‌های بزرگی در سرتاسر کشور برپا می‌کنند.

پس از خدا، زمین مردم دومینیکا مردمی هستند که به محیط‌زیست و طبیعت توجه زیادی نشان می‌دهند و شعار آنها «پس از خدا، زمین» است. این شعار در یک ترانه قدیمی دومینیکایی به‌کاررفته است و زمانی که در سال ۱۹۶۰ ویز امور خارجه دومینیکا به دنبال یک شعار برای این کشور بود توسط یک تاریخ‌دان ارائه شد.

دومینیکا، بهشت مالیاتی کشور دومینیکا به‌عنوان بهشت مالیاتی شناخته می‌شود و دلیل آن این است که این کشور همواره در تلاش است حداقل مالیات را به شهروندانش وارد کند.

مالیات کشور دومینیکا تنها شامل شهروندانی می‌شود که مقیم مالیاتی باشند یا از طریق دومینیکا درآمدی داشته باشند.

نظام حکومتی دومینیکا

کشور دومینیکا جمهوری دموکراتیک پارلمانی دارد و قوه مجریه آن از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر تشکیل شده است. در هر دوره انتخاباتی همه بزرگسالان حق رأی دارند و می‌توانند در انتخاب آینده و رئیس‌جمهور کشور شرکت داشته باشند.

مجلس این کشور ۳۰ عضو دارد که ۲۱ نفر آنها از طریق انتخابات انتخاب می‌شوند. ۹ عضو دیگر مجلس توسط شخص رئیس‌جمهور انتخاب می‌شوند. دو حزب در دومینیکا وجود دارد، حزب متحد کارگر و حزب کارگر.

سیستم حقوقی دومینیکا

کشور دومینیکا دارای سیستم حقوقی است که بر اساس حقوق عمومی بریتانیا تنظیم شده است و همه قوانین باید بر سه اصل حق زندگی، آزادی شخصی و آزادی بیان پایبند باشند. اگر قانونی این ۳ اصل را نقض کند یا از آنها پیروی نکند نمی‌تواند جزو قوانین دومینیکا باشد.

فرودگاه کشور دومینیکا

فرودگاه داگلاس چارلز بزرگ‌ترین فرودگاه دومینیکا است که وظیفه ارسال هواپیماهای مسافربری و باربری را به دیگر مناطق برعهده دارد. دیگر فرودگاه کشور دومینیکا کنفیلد است.

برای اینکه به کشور دومینیکا سفر کنید نمی‌توانید مستقیماً با هواپیما به این کشور بروید و باید ابتدا به یکی از کشورهای همسایه بروید و از آنجا به مقصد دومینیکا پرواز کنید.

سرمایه‌گذاری در کشور دومینیکا

کشور دومینیکا کشور محبوب بسیاری از سرمایه‌گذاران است چون به آنها این فرصت را می‌دهد که از طریق سرمایه‌گذاری تابعیت این کشور را دریافت کنند. تنها کاری که این سرمایه‌گذاران باید انجام بدهند این است که از طریق یکی از روش‌های ارائه شده توسط برنامه اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری این کشور سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند تا بتوانند پاسپورت دومینیکا که پاسپورتی بسیار قدرتمند است را بعد از دریافت تابعیت این کشور اخذ کنند.

روش اول این است که ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا به دولت دومینیکا کمک کنید و دولت در هرجایی که صلاح بداند این مبلغ را خرج می‌کند. در این روش سرمایه شما قابل‌بازگشت نیست.

در روش دوم که روش سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است دولت دومینیکا از شما می‌خواهد در یکی از پروژه‌های مورد تأیید دولت سرمایه‌گذاری کنید. دلیل اینکه شما تنها می‌توانید در پروژه‌های مورد تأیید دولت سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید این است که از کلاهبرداری جلوگیری شود و سرمایه شما در جای امنی قرار بگیرد.

حداقل سرمایه‌‌ای که برای این روش نیاز دارید ۲۲۰۰۰۰ دلار آمریکا است و برعکس روش اول در این روش دولت دومینیکا به شما این امکان را می‌دهد که ۳ سال بعد از دریافت تابعیت سرمایه خود را از پروژه خارج کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دفتر حقوقی مهاجرتی کنکاش

شرکت مهاجرتی کنکاش اولین شرکت مهاجرتی در ایران است و با داشتن ۳۰ سال سابقه در زمینه مهاجرت و مخصوصا در صنعت اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری یکی از پیشگامان این عرصه و یک نام آشنا و مورد اطمینان است. شرکت مهاجرتی کنکاش با بهره بردن از سال ها تجربه، در اختیار داشتن تیمی از افراد متخصص و شبکه وسیعی از ارتباطات حرفه ای شامل مقامات دولت، نماینده های برتر دولتی و وکلای مجرب این امکان را دارد که متقاضیان اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری را با روش های کاملا امن و قانونی همراهی کند و تجربه دلپذیری را برای آن ها در این امر خطیر فراهم آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]