اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106126395318699

شرکت خدمات مالی چیست و چه وظایفی دارد؟

کد: 140106126395318699

https://bit.ly/3qa3SB1

، (اخبار رسمی): شرکت‌های مختلفی وجود دارد و هر شرکتی بسته به ماهیت خود نیاز به فرم خاصی دارد. در برخی شرکت ها واحد مالی مستقلی وجود دارد که خدمات مالی شرکت را انجام می دهند اما شرکت هایی که فاقد بخش مالی هستند امور مالی خود را به شرکت های انجام خدمات مالی می سپارند.

شرکت خدمات مالی چیست و چه وظایفی دارد؟
شرکت های خدمات مالی در جهت کمک به امور مالی و مالیاتی مشاغل مختلف ساخته شده است.

شرکت آگاه حساب یکی از بهترین شرکت های خدمات مالی می باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آگاه حساب مراجعه کنید و یا با پشتیبانی آن تماس بگیرید.

در این مقاله قصد داریم شما را با شرکت خدمات مالی و وظایف آن آشنا کنیم. ارائه خدمات مالی و مالیاتی توسط شرکت های خدمات مالی، یکی از مهم ترین بخش‌های اقتصادی کشور محسوب می شود. در این شرکت ها انواع خدمات از ثبت اسناد تا تهیه گزارشات مالی و پرداخت مالیات، شغل‌های مختلف تنظیم و ارائه می‌شود. در ادامه به ارائه مطالب کامل تری دراین خصوص می پردازیم، لطفا تا پایان مقاله آگاه حساب همراه ما باشید.

معرفی خدمات مالی

در حقیقت خدمات مالی طیف گسترده ای از فعالیت های خاص شرکت ها، بانک ها، موسسات مالی، بیمه، ارگان های مختلف و ... می باشد. شرکت های مختلفی وجود دارد که هر شرکتی بسته به ماهیت خود نیاز به فرم خاصی دارد. در برخی شرکت ها واحد مالی مستقلی وجود دارد که خدمات مالی شرکت را انجام می دهند اما شرکت هایی که فاقد بخش مالی هستند امور مالی خود را به شرکت های انجام خدمات مالی می سپارند.

در تمامی شرکت ها بخش هایی وجود دارد که تمامی فرآیندهای مالی اعم از ثبت اسناد حسابداری، تهیه و ارائه انواع گزارشات، پرداخت مالیات و موارد دیگر انجام می شوند. خدمات مالی مهم ترین و اثربخش ترین بخش در هر شرکتی محسوب می شوند که در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های شرکت ها و سازمان ها نقش ارزشمندی دارند. در صورتی که یک شرکت چندان بزرگ نباشد، وجود بخش خدمات مالی برای این شرکت مقرون به صرفه نیست. در این صورت این شرکت ها خدمات مالی خود را به شرکت های خدمات مالی می سپارند. شرکت خدمات مالی و مالیاتی، امور خواسته شده را انجام می دهند و در آخر نتایج را به صورت گزارشات مختلف ارائه می دهند.

وظایف شرکت های خدمات مالی چیست؟

حوزه کاری شرکت‌های خدمات مالی بسیار وسیع می باشد. از ساده ترین فعالیت های مالی تا پیچیده ترین آن شامل خدمات مالی می شود. درست است که امورات مالی به راحتی و با سرعت بالا انجام می شود اما وارد کردن اطلاعات و داده های خام به وسیله نیروهای انسانی کاربلد صورت می گیرد یعنی علاوه بر داشتن نرم افزار مناسب نیاز به تیم حرفه ای و کار بلد نیز است. شرکت های خدمات مالی مسئولیت های مهمی دارند، با توجه به حجم معاملات، باید به دقت و سرعت بالا وظایف خود را در قالب مورد نیاز مشتریان انجام دهند. در زیر به برخی از وظایف شرکت های خدمات مالی می پردازیم لطفا همراه ما باشید.

  • نظارت بر فاکتورهای معاملات
  • ارائه خدمات حسابداری مالیاتی
  • انجام و آموزش امور مالی و حسابداری
  • بستن حساب ها و ارائه صورت های مالی
  • ساماندهی و آپدیت کردن کلیه حساب ها
  • بررسی و کنترل حساب ها به طور مداوم و دقیق
  • ارائه روش های مختلف برای مدیریت قیمت گذاری
  • مشاوره مالی و مالیاتی معاملات و قیمت گذاری و ...
  • تهیه و ارائه گزارشات و صورت های مالی میان دوره ای و سالیانه
  • تهیه، نصب، راه اندازی و پشتیبانی نرم افزارهای مختلف حسابداری
  • انتخاب و ارائه نرم افزارهای حسابداری متناسب با فعالیت شرکت ها
  • ثبت تمامی اسناد و اطلاعات حسابداری به صورت سیستمی و بایگانی کردن آن ها
  • ارائه کلیه خدمات حسابداری شرکت های بازرگانی، پیمانکاری، تولیدی، صنعتی و فروشگاها

وظایف شرکت های خدمات مالیاتی چیست؟

خدمات مالیاتی جزوء پیچیده ترین و سخت ترین فعالیت‌ها در یک شرکت تجاری می باشد. در صورتی که اطلاعات مالی در طول سال به درستی در نرم افزار حسابداری ثبت نشود در پایان سال امکان تنظیم صورت مالی و مالیاتی بسیار سخت می‌شود. اگر خدمات مالیاتی به شرکت های برون سازمانی سپرده شود امکان استفاده از تخفیفات مالیاتی برای شما امکان پذیر است.

از انواع خدمات مالیاتی که توسط شرکت های برون سازمانی انجام می شود می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دریافت گواهینامه ارزش افزوده
  • تهیه و تنظیم مالیات حقوق کارکنان
  • ثبت نام، تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی بر ارزش افزوده
  • مشارکت در دفاعیات مالیاتی و پیگیری پرونده های مالیاتی
  • تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی از طریق تحریر دفاتر قانونی
  • تهیه دفاتر قانونی مانند دفاتر کل، دفتر روزنامه و همچنین دفاتر درآمد و هزینه ها
  • مشاوره مالیاتی در حیطه ی مالیات عملکرد سازمان ها، مالیات تکلیف ارزش افزوده
  • تهیه و تنظیم گزارشات و معاملات فصلی و ارسال آن برای سایت سازمان امور مالیاتی کل کشور

موارد مهمی که در خصوص شرکت های خدمات مالی و مالیاتی باید بدانید:

خدمات مشاوره ای حسابداری مالی: اکثر کسب و کارها دارای تیم حسابداری هستند اما برای کیفیت و مدیریت بالاتر امور مالی از خدمات مشاوره ای شرکت های حسابداری استفاده می کنند. این شرکت ها در زمینه استخدام نیروهای جدید در قسمت های مختلف حسابداری، امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی، مدیریت مالی و نظارت و تجزیه آن و ... مشاوره می گیرند.

خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری: این نوع از خدمات حسابداری با نظارت بر نیازهای کسب و کار مورد نظر سیستم های مالی حسابداری راه اندازی می کنند و در ادامه از آن پشتیبانی می کنند. برای مثال می توانیم به طراحی سیستم انبارداری پیشرفته، راه اندازی بخش حسابداری در مشاغل جدید، تولید نرم افزارهای جدید در کنار پشتیبانی و ارتقا سطح آن و ... اشاره کنیم.

خدمات اجرایی حسابداری: در این نوع خدمات مدیران بخشی از امور حسابداری شرکت خود را به شرکت های خدمات حسابداری می سپارند. خدماتی چون حسابداری مالیاتی به طور کامل، تنظیم صورت حساب های مالی و رسمی، خدمات مالی و حسابداری مختلف در زمینه ی همکاری با سازمان های دیگر، برنامه ریزی برای اموری چوتن حقوق دستمزد کارکنان و ... می توان نام برد.

خدمات 360 درجه حسابداری: این بخش از خدمات مالی شامل تمامی مسائل مربوط به امور مالی از ریزترین تا بزرگترین می باشد. شرکت های خدمات مالی در این بخش کلیه امور مالی و حسابداری و ارائه دهنده ی خدمات جامع حسابداری و امور مالی می باشد.

خدمات تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی: تمامی مشاغل موظف هستند در تاریخ مشخصی از سال اظهارنامه های مالیاتی خود را آماده کنند و همراه با اسناد و مدارک لازمه تحویل سازمان مالیاتی کل کشور دهند. این اسناد و مدارک شامل دفاتر قانونی ای چون دفاتر کل، دفاتر روزنامه، دفاتر دارایی و ... می باشد. تهیه و تنظیم این دفاتر بسیار مهم است و در صورتی که مطابق با استانداردهای سازمان امور مالیاتی نباشد دچار جرایم مالیاتی قرار می گیرند. از این رو مهم ترین خدمات مالی، تنظیم اظهارنامه های مالیاتی است که توسط شرکت های خدمات مالی و مالیاتی انجام می شود.

خدمات تنظیم اظهارنامه مالیاتی بر ارزش افزوده: تمامی کالاها از هنگامی که تولید می شوند تا زمانی که دست به دست می چرخد و به دست خریدار میرسد مالیاتی بر آن صورت می گیرد که خریدار آن را پرداخت می کند. فروشندگان هر سه ماه یک بار مالیات ارزش افزوده را به سازمان مالیاتی تحویل می دهند و به همین صورت فروشندگان گزارش خرید و فروش خود را به همراه ارزش افزوده دریافتی 15 روز پس از اتمام فصل به سازمان مالیاتی اعلام می کنند.

خدمات دریافت گواهینامه ارزش افزوده: فقط شرکت هایی می توانند ارزش افزوده دریافت کنند که گوهینامه ارزش افزوده نداشته باشند. این گواهی را با گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده یاد می کنند، پس از ثبت نام نهایی و ارائه اظهارنامه سه ماه مالیاتی دریافت می کنند. به این صورت که به سازمان امور مالی برای دریافت گواهینامه نامه ای باید ارسال شود. در صورتی که نقصی وجود نداشته باشد گواهینامه 6 ماهه صادر می شود و هر 6 ماه درمیون باید آن را تمدید کنید. اگر گواهینامه را دریافت نکنند دریافت مالیات بر ارزش افزوده غیر قانونی خواهد شد. شرکت های خدمات مالی و مالیاتی می توانند این فرآیند را بدون نقص و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شوند.

خدمات تهیه و تنظیم گزارشات فصلی: هر شرکتی موظف است علاوه بر دریافت کد اقتصادی، در پایان هر فصل صورت های معاملات خود را به سازمان امور مالیاتی تحویل دهد. اگر کد اقتصادی دریافت نکنید و با کد اقتصادی دیگران گزارشات فصلی خود را ارسال کنید ده درصد جریمه خواهید شد. در نظر داشته باشید که گزارشات فصلی را باید یک ماه پس از اتمام فصل برای سازمان امور مالیاتی ارسال نمایید.

خدمات تنظیم گزارش مالیات حقوق کارکنان: یکی دیگر از خدمات شرکت های مالی و مالیاتی تنظیم و ارائه مالیات حقوق پرسنل می باشد محاسبه مالیات حقوق کارکناناست که یکی از سخت ترین و پیچیده ترین فعالیت مالی شرکت ها می باشد چرا که باید بر اساس بخشنامه ها، قوانین و مقررات سازمان مالیاتی به صورت سالانه تغییر یابد. شرکت های خدمات مالیاتی از این قوانین آگاهی و شناخت کافی را دارند و امورات سازمان شما را با دقت انجام می دهند.

انجام دفاعیات مالیاتی و پیگیری مشکلات مالیاتی، نظارت بر مشکلات مالیاتی، تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد، تخفیف مالیاتی و … از دیگر خدمات مالیاتی می باشد که می توانید از شرکت خدمات مالی انتظار داشته باشید.

معرفی لیست قیمت خدمات حسابداری مالی و مالیاتی

یکی از مسائل مهم برای انتخاب شرکت خدمات مالی و حسابداری این است که قیمت خدمات در این شرکت مناسب و به طور منصفانه ای باشد. قیمت خدمات شرکت ها با توجه به خدمتی که شما در نظر دارید متفاوت است و ما نمی توانیم قیمت ثابتی را برای شما ذکر کنیم. کاربران می توانند تمامی خدمات مالی و مالیاتی خود را از طریق سپردن به شرکت آگاه حساب با مناسب ترین و کم ترین هزینه ها، به راحتی انجام دهند.

مطلب پیشنهادی: نرم افزار حسابداری سپیدار چیست؟

کلام آخر

در این مقاله به بررسی شرکت خدمات مالی چیست و چه وظایفی دارد پرداختیم. بسیاری از مشاغل امورات حسابداری مالی و مالیاتی خود را به شرکت های خدماتی مالی می سپارند و این شرکت ها خدمات را به خوبی، با دقت و با سرعت بالایی انجام می دهند. شرکت آگاه حساب یکی از شرکت های خدمات حسابداری مالی و مالیاتی می باشد که تمام امورات مربوط به امور حسابداری مالی و مالیاتی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله آگاه حساب همراه ما بودید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه