اطلاعات تماس
  • 091238*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106306538219223

تفاوت بلوک سیمانی سبک و سنگین

کد: 140106306538219223

https://bit.ly/3eZ5D1y

، شهریار , (اخبار رسمی): بلوک‌های سیمانی به مصالحی از پیش‌ ساخته گفته می‌شود که کارایی آن‌ها همانند آجر بوده و در ساخت انواع سازه‌های کم‌ارتفاع، دیوارها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلوک سیمانی از مواد مختلفی چون شن و ماسه، آب، سیمان، مواد افزودنی و غیره ساخته‌ شده و دارای انواع گوناگونی می‌باشد.

تفاوت بلوک سیمانی سبک و سنگین
کول چاه

شما می‌توانید جهت نصب کول چاه با مجتمع بلوک راد تماس گرفته و با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

بلوک‌های سیمانی به مصالحی از پیش‌ ساخته گفته می‌شود که کارایی آن‌ها همانند آجر بوده و در ساخت انواع سازه‌های کم‌ارتفاع، دیوارها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلوک سیمانی از مواد مختلفی چون شن و ماسه، آب، سیمان، مواد افزودنی و غیره ساخته‌ شده و دارای انواع گوناگونی است. بلوک سیمانی با عیار پایین از سیمان پرتلند تشکیل‌ شده و در ابعاد و وزن‌ های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود.

قیمت بلوک سیمانی با توجه به تنوع در نوع آن متفاوت است که در ادامه به آن می پردازیم. بلوک سیمانی از لحاظ چگالی به ۳ دسته بلوک سیمانی سنگین، بلوک سیمانی نیمه سبک و بلوک سیمانی سبک تقسیم‌ بندی‌ شده که هر کدام از این بلوک‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی بوده و با یکدیگر متفاوت می‌باشند. چگالی بلوک سیمانی سنگین بالاتر از ۲۰۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب بوده و چگالی بلوک سیمانی نیمه سبک بین ۲۰۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب و چگالی بلوک سیمانی سبک بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب است.

تفاوت‌های بین بلوک سیمانی سنگین و سبک

همان‌طور که از نام این ۲ بلوک مشخص است، بلوک سیمانی سنگین و بلوک سیمانی سبک از لحاظ وزن و چگالی با یکدیگر متفاوت بوده و بلوک سیمانی سنگین از مواد اولیه دارای وزن بالا و بلوک سیمانی سبک از مواد اولیه با وزن کم تشکیل‌ شده‌اند. هر دو این بلوک‌ها به دلیل کاربرد فراوان در اجرای ساختمان‌سازی به‌جای مصالحی چون آجر مورد استفاده قرار گرفته و در قسمت‌هایی از ساختمان مانند دیوار چینی، سقف زنی و غیره دارای کاربرد فراوان می‌باشند.

از تفاوت‌های میان بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی سنگین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت‌های میان این ۲ بلوک، وزن آن‌ها است که در نام‌گذاری آن‌ها نیز تاثیر چشمگیری گذاشته‌ است. اختلاف وزن بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی سنگین زیاد بوده به‌ طوری‌که یک بلوک سیمانی سنگین با ابعاد برابر با یک بلوک سیمانی سبک، دارای وزنی ۱/۵ تا ۲ برابر وزن بلوک سیمانی سبک می‌باشد.

  • مواد اولیه

مواد اصلی تشکیل‌ دهنده بلوک‌های سیمانی سبک، سبک دانه‌ها بوده که این سبک دانه‌ها در بلوک سیمانی پوکه ای، از جنس پوکه معدنی و یا پوکه صنعتی سبک می‌باشد و بلوک‌های سیمانی سنگین از مواد اولیه شن و ماسه طبیعی رودخانه‌ای که با آب و سیمان مخلوط شده‌اند تشکیل‌ شده و به‌ همین دلیل دارای وزن بسیار بیشتری نسبت‌ به بلوک‌های سیمانی سبک می‌باشند.

  • مقاومت فشاری

مقاومت فشاری بلوک سیمانی سنگین نسبت‌ به بلوک سیمانی سبک بیشتر است. به‌ طور کلی می‌توان گفت که مقاومت فشاری بلوک‌های سیمانی سنگین دو برابر و یا بیشتر از دوبرابر مقاومت فشاری بلوک‌های سیمانی سبک بوده و به‌ همین‌ علت از بلوک سیمانی سنگین در چینش دیوارهای باربر که وزن اصلی ساختمان بر روی آن‌ها است استفاده‌ شده و از بلوک‌های سیمانی سبک در چینش دیوارهای غیر باربر استفاده می‌شود.

  • عایق‌بندی ساختمان

خاصیت عایق‌بندی بلوک سیمانی سبک نسبت به بلوک سیمانی سنگین بالاتر است. به این علت که بلوک‌های سیمانی سبک از سبکدانه‌های معدنی مانند پوکه معدنی ساخته‌ شده که در بین ذرات سازنده آن حفره‌ های فراوان و تخلخل بسیاری وجود دارد. اصل کار عایق‌بندی نیز قرارگیری هوا بین حایل و دو محیط است که بلوک‌های سیمانی سبک به‌ خوبی این حایل عایقی را ایجاد می‌کنند. بلوک‌های سیمانی سنگی نیز مقداری خاصیت عایق‌بندی ساختمان را داشته ولی قابل مقایسه با میزان عایق‌بندی بلوک سیمانی سبک نیستند.

  • موارد کاربرد

از بلوک‌های سیمانی سبک نسبت‌ به بلوک‌های سیمانی سنگین در ساختمان‌سازی به دلیل وزن کمتر آن‌ها بیشتر استفاده می‌شود ولی به‌ طور کلی از بلوک سیمانی سبک در ساخت دیوار چینی غیر باربر و تیغه زنی و از بلوک سیمانی سنگین در ساخت چاردیواری، حصار کشی، دیوار باغ، محوطه‌سازی، سازه‌های موقت و غیره استفاده می‌شود.

  • سرعت اجرا

سرعت اجرای بلوک سیمانی سبک در ساختمان‌سازی نسبت‌ به بلوک سیمانی سنگین بیشتر بوده و دلیل آن‌هم سبک بودن آن و جابجایی راحت این بلوک‌ها می‌باشد.

  • سبک‌ سازی ساختمان

ازجمله مواردی که در ساختمان سازی های امروزی بسیار حائز اهمیت است، پایین آوردن وزن کلی ساختمان در برابر حوادثی چون زلزله می‌باشد. به‌ همین دلیل امروزه بیشتر از بلوک‌های سیمانی سبک در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

  • قیمت

قیمت بلوک سیمانی سبک نسبت به بلوک سیمانی سنگین بیشتر بوده به‌ همین دلیل بسیاری از مجریان ساختمان به دلیل قیمت بالای آن‌ها، در ساخت تیغه زنی و دیوار چینی از بلوک‌های سفالی به‌جای بلوک‌های سیمانی سبک استفاده می‌کنند.

صحبت پایانی

مجتمع تولیدی بلوک راد با بیش‌ از ۱ دهه سابقه در تولید انواع بلوک سیمانی و نصب کول چاه، توانسته‌ است در این حرفه به جایگاه بالایی دست‌یافته و به یکی از شرکت‌های تولیدی بلوک‌های سیمانی بزرگ تبدیل شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کول چاه در بلوک راد روی لینک  https://raadblock.com/%DA%A9%D9%88%D9%84-%DA%86%D8%A7%D9%87/ کلیک کنید.

این شرکت دارای بیش‌از ۱۲ نوع محصولات گوناگون بتونی و سیمانی بوده و کیفیت در تولید محصولات و جلب رضایت مشتری را هدف اصلی خود قرار داده‌ است. شما می‌توانید جهت نصب کول چاه با مجتمع بلوک راد تماس گرفته و با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

برای آشنایی با مهم ترین نکات در انتخاب و خرید انواع بلوک سیمانی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بلوک سیمانی راد

مجتمع تولیدی راد با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تولید انواع بلوک سیمانی سنگین و سبک و همچنین تولید کول چاه در ابعاد مختلف را دارد.

اطلاعات تماس
  • 091238*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل