اطلاعات تماس
  • 091238*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201157222619223
در دسترس نیست

بلوک سیمانی چیست؟ معرفی انواع آن

بلوک سیمانی چیست؟ معرفی انواع آن

کد: 140201157222619223

، شهریار , (اخبار رسمی): پیشرفت در ساخت‌وساز در سال‌های اخیر بسیار چشم گیر و قابل‌توجه بوده‌است . این پیشرفت را شاید مدیون برخی مواد یا مصالحی هستیم که ساخت‌وساز را آسان و سریع کرده‌است.

بلوک سیمانی چیست؟ معرفی انواع آن
قیمت بلوک سیمانی 1402

مجتمع تولید بلوک راد یکی از برترین شرکت های ارئه دهنده انواع محصولات سیمانی اعم از بلوک سیمانی سبک، نیمه سبک و سنگین می باشد.

پیشرفت در ساخت‌وساز در سال‌های اخیر بسیار چشم گیر و قابل‌توجه بوده‌است . این پیشرفت را شاید مدیون برخی مواد یا مصالحی هستیم که ساخت‌وساز را آسان و سریع کرده‌است. که یکی از مهم‌ترین مواد جداناپذیر برای ساخت عمدتاً برای دیوار چینی ساختمان‌ها بلوک است. بلوک همانند آجر روی‌هم چیده می‌شود و با ملات به‌هم متصل می‌شوند اما برخلاف آن مقدار استفاده از ملات را خیلی کم‌تر کرده و ساخت‌وساز را سریع‌تر می‌کند. این واحد بنایی سیمانی یک بلوک مستطیلی با اندازه استاندارد است که یکی از همه‌کاره ترین مصالح ساختمانی در نظر گرفته می شود. با توجه به تنوع ظاهری آن شما باید با نظر گرفتن نیاز خود و با دانستن ویژگی‌ها و انواع هر کدام از این بلوک‌ها مصالح مدنظر خود را تهیه نمایید . در ادامه با معرفی کامل و جامعی را از بلوک سیمانی و استانداردهای آن همراه ما باشید .

انواع عمل‌آوری بلوک های سیمانی

عمل‌آوری بلوک سیمانی به سه روش انجام می‌شود که شامل عمل آوری با بخار ، عمل‌آوری با آب و عمل‌آوری با گرما است .

  • عمل آوری با بخار آب

این روش که سریع‌ترین روش عمل‌آوری بلوک سیمانی محسوب می‌شود، قرار دادن بلوک و در معرض بخار آب است . این تنها روشی است که نیازمند مصالح به اتاقی با تجهیزات خاص و شرایط معین استاندارد دارد . در این اتاق کاهش و افزایش دما به‌آرامی صورت می‌گیرد و از کاهش رطوبت بلوک جلوگیری می‌شود . این پروسه عمل‌آوری یک روز زمان می‌برد .

  • عمل‌آوری با آب

در این روش آب‌پاشی منظم و با احتیاط انجام می ‌شود . بلوک از صدمات ممکن و احتمالی نور و باد وباران در امان نگه داشته می شود. این روش حدود یک هفته زمان می‌برد .

  • عمل‌آوری با گرما

در این روش بلوک‌ها در مقابل بادبزن‌های برقی قرار می‌گیرند. لازم است از رویارویی با جریان هوای آزاد محافظت شوند . همچنین بایدمراقب بود که رطوبت موجود در بلوک‌ها از بین نرود.

انواع بلوک سیمانی و مواد تشکیل‌دهنده آن

به‌طورکلی بلوک‌های سیمانی با توجه به وزن و مواد تشکیل‌دهنده و چگالی آن‌ها استاندارد هستند. که در شش دسته قراد داد که شامل :

  • بلوک سنگین :چگالی بالای ۲۰۰۰کیلوگرم بر متر مربع
  • بلوک نیمه سبک : چگالی بین ۱۷۰۰تا۲۰۰۰کیلوگرم بر متر مربع
  • بلوک سبک : چگالی کمتر از ۱۷۰۰کیلوگرم بر مترمربع
  • بلوک تو خالی باربر
  • بلوک تو خالی غیر باربر بلوک تو پر

که هر کدام از آن‌ها هم انواع مختلفی دارند .با توجه به این‌که احداث ساختمان‌های زیادی در کشور در حال انجام است بلوک‌ها سیمانی جزء لاینفک مصالح ساختمانی هستند و شما می‌توانید نسبت‌به نیاز خود در پروژه‌های مختلف از بلوک‌های سیمانی سبک یا سنگین استفاده کنید .بلوک‌ها در انواع مختلفی وجود داشته و در تولید آن‌ها از متریال گوناگونی استفاده می‌شود ،که به‌طورکلی بلوک را از ترکیب سیمان ، آب ، ماسه و به‌همراه برخی مواد افزودنی بسته به استحکام موردنیاز ساخته می‌شود.

بلوک‌های سیمانی را با مراکز توخالی تولید می‌کند تا وزن کمتری داشته باشند . عایق صدا باشند و یک فضای خالی به‌هم‌پیوسته ایجاد کنند که بتن در آن ریخته شود تا ساختار دیوار شکل گیرد . علاوه‌بر ریختن بتن میل‌گردهای تقویت‌کننده فولادی را می‌توان هم به‌صورت عمودی و هم افقی در داخل یک دیوار استفاده کرد و عملکرد ساختاری آن را به حداکثر رساند .

مجتمع تولید بلوک راد

یکی از برترین شرکت های ارئه دهنده انواع محصولات سیمانی اعم از بلوک سیمانی سبک، نیمه سبک و سنگین می باشد. کول چاه یکی دیگر از محصولات بتنی این مجموعه است که به شما عزیزان با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می شود.

جهت دریافت لیست قیمت بلوک سیمانی 1402 با کارشناسان بخش فروش ما در مجموعه بلوک راد تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بلوک سیمانی راد

مجتمع تولیدی راد با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تولید انواع بلوک سیمانی سنگین و سبک و همچنین تولید کول چاه در ابعاد مختلف را دارد.

اطلاعات تماس
  • 091238*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان