اطلاعات تماس
  • 091238*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104236294719223

بلوک سیمانی راد

کد: 140104236294719223

https://bit.ly/3RFR5Tm

، شهریار , (اخبار رسمی): بلوک سیمانی یکی از مصالح مهم در صنعت ساختمان‌سازی است. از این مصالح بیشتر در دیوارچینی و سقف ساختمان‌ها استفاده می‌شود و می‌توان گفت تقریباً پرکاربردترین مصالح در ساختمان‌سازی است.

بلوک سیمانی راد
بلوک سیمانی

بلوک راد با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید انواع بلوک سیمانی سبک و سنگین و همچنین تولید کول چاه در ابعاد مختلف آماده تأمین قطعات بتنی مورد نیاز شماست.

بلوک سیمانی یکی از مصالح مهم در صنعت ساختمان‌سازی است. از این مصالح بیشتر در دیوارچینی و سقف ساختمان ها استفاده می شود و می توان گفت تقریباً پرکاربردترین مصالح در ساختمان‌سازی است.

بلوک سیمانی در انواع مختلفی مانند سبک، نیمه سبک، سنگین، دوجداره و… تولید می شود و نسبت به شرایط ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد تشکیل دهنده بلوک شن، ماسه، سیمان و آب است که نحوه ترکیب هرکدام از این ها و نوع مواد اولیه باعث بوجود آمدن انواع مختلف بلوک شده است. بلوک بر اساس اندازه هم دسته بندی می شوند که پرمصرف ترین اندازه ها  20*20*40 ، 10*20*40 و 15*20*40 است.

نحوه تولید بلوک سیمانی

همانطور که اشاره شد در گذشته برای تولید بلوک سیمانی از شن ، ماسه، سیمان و آب که همان بتن است استفاده می شده  است. اما در سال های اخیر با بوجود آمدن مدل های جدید مانند بلوک های سبک، افزودنی هایی به این مواد اضافه می شود تا ضمن حفظ مقاومت وزن بلوک هم کاهش یابد.

  • بلوک زنی دستی

این روش تولید اغلب در کارگاه های کوچک با ظرفیت تولید پایین استفاده می شود. همانطور که از اسم این روش پیداست تمام فرآیند دستی انجام می شود و نیاز به دو الی سه نفر نیرو می باشد.

ابتدا باید مواد اولیه بلوک (بتن) در حجم کم آماده شود و به دستگاه بلوک زنی منتقل می شود. در دستگاه بلوک زنی دستی قالب های بلوک و یک دستگاه ویبره تعبیه شده است. هنگامی که قرار است مواد اولیه به دستگاه منتقل شود باید ویبره دستگاه فعال باشد تا کاملاً یکنواخت این مواد داخل قالب قرار گیرد. در حین انجام اینکار، بتن چند بار به وسیله فشار پرس می شود تا استحکام خود را حفظ کند.

بعد از این مرحله نوبت به عمل آوری بلوک است که اصطلاحاً کیورینگ نامیده می شود. معمولاً در این روش بلوک ها را در هوای آزاد قرار می دهند تا به تدریج مستحکم شود. در این مرحله برای اینکه بلوک مقاوت بالاتری بگیرید معمولاً به وسیله آبپاشی رطوبت آن را کنترل می کنند.

در این روش بلوک زنی تیراژ تولید بین 600 الی 800 بلوک در روز است و بسته به اندازه زمین کارگاه این ظرفیت متفاوت است اما امکان تولید تعداد بالا با این تقریباً ممکن نیست.

  • بلوک زنی اتوماتیک

از این روش در شرکت های بزرگ که تخصصی در حوزه بلوک زنی فعالیت دارند استفاده می شود. کلیه فرآیند بلوک زنی در این روش اتوماتیک انجام می شود و نیروی انسانی کمتری برای اینکار نیاز است. در این روش از ماشین آلات پیشرفته برای تولید بلوک استفاده می شود.

استفاده از این ماشین آلات علاوه بر افزایش کیفیت بلوک، تیراژ تولید را بسیار بالاتر می برد و حداقل روزانه چیزی در حدود 2000 عدد بلوک با این روش قابل تولید است.

انواع بلوک سیمانی

در سال های اخیر بدلیل پیشرفت علم معماری نیاز به انواع مختلف بلوک بسیار چشمگیر شد. همین موضوع سبب شد تا شرکت های تولید کننده بلوک رو به تولید انواع مختلف بیاورند. در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از بلوک مانند بلوک سبک، بلوک نیمه سبک، بلوک سنگین، ته باز، ته بسته، دو جدار، سه جدار و … تولید می شود.

  • بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی سبک یکی از مدرن ترین انواع بلوک است. چگالی بلوک سبک نسبت به نوع سنگین بسیار پایین تر است اما همان مقاومت را دارد. برای سبک سازی این نوع بلوک از فرآیند های شمیایی و مصالح مخصوص مانند پوکه های معدنی استفاده می شود.

در مواد اولیه این این نوع بلوک از مواد افزودنی مخصوص استفاده می شود تا مقاومت مورد نیاز را داشته باشد. علاوه بر این مواد نیاز به حباب هوا است که بوسیله دستگاه های حباب ساز این کار انجام می شود.

به دلیل وزن پایین از این نوع بلوک معمولاً برای دیوارهای ساختمان استفاده می شود. اینکار باعث می شود علاوه بر افزایش سرعت دیوارچینی وزن کلی سازه کاهش می یابد.

  • بلوک سیمانی سنگین

بلوک سیمانی سنگین همانطور که از نامش مشخص است وزن زیادی دارد. مقاومت این نوع بلوک بالاست و معمولاً برای حصارکشی در اطراف باغ و خانه استفاده می شود. در حقیقت اولین نوع بلوک و قدیمی ترین نوع آن همین بلوک سنگین است که کماکان مورد استفاده قرار می گیرد. کارگاه های بلوک زنی که به صورت دستی اقدام به تولید بلوک می کنند معمولاً محصولشان این نوع است.

علاوه بر وزن سنگین به دلیل عایق ضعیف این نوع بلوک در مقابل رطوبت و دما به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

بلوک راد با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید انواع بلوک سیمانی سبک و سنگین و همچنین تولید کول چاه در ابعاد مختلف آماده تأمین قطعات بتنی مورد نیاز شماست.

تولید بیش از 12 نوع محصولات مختلف سیمانی و بتنی در اندازه و تیپ های مختلف برای مصارف مختلف، تنها گوشه ای از توانمندی تولیدی راد بلوک است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بلوک راد در تماس باشید.

منبع:

https://raadblock.com/%d8%a8%d9%84%d9%88%da%a9-%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بلوک سیمانی راد

مجتمع تولیدی راد با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تولید انواع بلوک سیمانی سنگین و سبک و همچنین تولید کول چاه در ابعاد مختلف را دارد.

اطلاعات تماس
  • 091238*****
[نمایش اطلاعات]