اطلاعات تماس
  • 091238*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106036376619223

انواع بلوک سیمانی کدامند

انواع بلوک سیمانی کدامند

کد: 140106036376619223

https://bit.ly/3PUzgha

، شهریار , (اخبار رسمی): بلوک سیمانی یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت‌وساز ساختمان‌ها بوده و از ترکیب سیمان، آب، شن و ماسه در اندازه‌های استاندارد ساخته می‌شوند. شکل بلوک‌های سیمانی همانند بلوک‌های آجری مکعب‌ مستطیل بوده و در هنگام استفاده از آن‌ها در ساخت دیوار چینی به‌ راحتی به ملات چسبانده می‌شوند.

انواع بلوک سیمانی کدامند
بلوک سیمانی

مجتمع تولیدی بلوک راد، تولیدکننده و پخش‌کننده انواع بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی سنگین بوده و دارای بیش‌ از ۱۲ نوع محصولات متفاوت سیمانی و بتنی است.

انواع بلوک سیمانی کدامند

بلوک سیمانی یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت‌وساز ساختمان‌ها بوده و از ترکیب سیمان، آب، شن و ماسه در اندازه‌های استاندارد ساخته می‌شوند. شکل بلوک‌های سیمانی همانند بلوک‌های آجری مکعب‌ مستطیل بوده و در هنگام استفاده از آن‌ها در ساخت دیوار چینی به‌ راحتی به ملات چسبانده می‌شوند.

بلوک‌های سیمانی در کارگاه‌هایی به نام بلوک‌ زنی تولید شده و این بلوک‌ها شامل ۲ نوع بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی سنگین بر اساس جرم می‌شوند. وزن بلوک‌های سیمانی با مقاومت فشاری آن‌ها رابطه مستقیم داشته و هر چه وزن بلوک‌ها بیشتر باشد، مقاومت فشاری آن نیز افزایش می‌یابد.

 بلوک سیمانی چیست؟

 بلوک سیمانی به قطعه پیش‌ساخته از جنس بتن گفته می‌شود که ملات به‌کار رفته در آن از سیمان با عیار پایین بدست می‌آید. مواد به‌کار رفته در ساخت بلوک‌ها براساس مقدار مقاومت مورد نیاز آن‌ها در ساخت‌وساز ساختمان‌ها تعین شده و با یکدیگر مخلوط می‌شوند. از بلوک‌های سیمانی در ساخت سقف، دیوارها و ساختمان‌ها استفاده‌ شده و در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی به شکل مکعب‌ مستطیل تولید می‌شوند. بلوک‌های سیمانی از آب، ماسه، سیمان و مواد افزودنی با اندازه‌های متفاوت و تعین‌ شده تشکیل‌ شده که از سیمان‌ های به‌کار رفته بسیار رایج در ساخت بلوک سیمانی می‌توان به سیمان سفید، سیمان پرتلند، سیمان پوزولانی، سیمان زلالی، سیمان آهکی و غیره اشاره کرد.

بلوک‌ها براساس متریال به‌ کار رفته در تولید آن‌ها، شکل ظاهری و هم چنین چگالی به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند. بلوک‌ها از لحاظ جرم به ۳ دسته بلوک سیمانی سنگین، بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی نیمه سبک تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی هر ۱ از این انواع خواهیم پرداخت.

 بلوک سیمانی سنگین

 بلوک سیمانی سنگین نوعی از بلوک سیمانی بوده که از قدیمی‌ترین بلوک‌ها بشمار رفته و جنس آن‌ها از بتن است. وزن بلوک سیمانی سنگین بالا بوده و با پر کننده‌ های ماسه و شن اجرا می‌شود. به بلوک سیمانی سنگین، بلوک بتنی و یا بلوک باغی نیز گفته‌شده و ابعاد و اندازه آن‌ها نسبت به بلوک سیمانی سبک بزرگتر و دارای ضخامت بیشتری می‌باشند.

 همان‌طور که گفته شد بلوک سیمانی سنگین تاب فشاری و یا مقاومت فشاری بالایی داشته و از آن‌ها در ساخت دیوارهای ساختمان، جداره دیوارهای حیاط، دیوار زیرزمین و پارکینگ و همچنین تیغه‌های باربر استفاده می‌شود. چگالی بلوک سیمانی سنگین بالای ۲۰۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب بوده و شکل ظاهری آن‌ها به‌گونه‌ای است که دارای سوراخ‌هایی می‌باشند و توسط شن و ماسه سوراخ‌ها پوشیده شده‌اند.

علاوه‌بر کاربردهای گفته‌شده، از بلوک سیمانی سنگین در ساخت جوی‌های خیابان و جدول‌های خیابانی نیز استفاده می‌شود.

 بلوک سیمانی سبک

 بلوک پوکه ای یا بلوک سبک سیمانی از ریزدانه پوکه معدنی و صنعتی ساخته‌ شده و چگالی آن‌ها کمتر از ۱۷۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب است. مقاومت بلوک سیمانی سبک با توجه به وزن کم آن‌ها بالا بوده و از این بلوک‌ها در ساخت سقف‌های تیرچه‌ بلوک استفاده می‌شود. از مزایای استفاده از بلوک سیمانی سبک می‌توان به عایق حرارت و صوت آن، حمل آسان آن، زمان کم اجرای آن در ساخت و همچنین قابلیت مسلح کردن آن‌ها اشاره کرد.

بلوک‌های سیمانی سبک در میان انواع بلوک‌های سیمانی، جزء پرکاربردترین بلوک‌ها بوده و در هر مکانی مانند شمال کشور که ماسه به‌ وفور وجود داشته باشد، می‌توان این بلوک‌ها را تولید کرد و در ساختمان‌سازی از آن‌ها استفاده نمود. بلوک سیمانی سبک علاوه‌بر شکل ظاهری مکعب‌ مستطیل، و اشکال هندسی ویژه‌ای نیز ساخته‌ شده و سطح آن‌ها می‌تواند صاف و یا طرح‌دار باشد.

قیمت بلوک سیمانی سبک با توجه به نوع، ابعاد و اندازه و همچنین نوع مصالح به‌کار رفته در ساخت آن‌ها متغیر بوده و دارای قیمت مشخصی نمی‌باشد.

بلوک سیمانی نیمه سبک

این دسته از بلوک‌ها جزو بلوک سیمانی سبک به شمار می‌رود. چگالی این بلوک‌ها بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب بوده و مواد به‌کار رفته در ساخت بلوک‌های سیمانی نیمه سبک همانند بلوک سیمانی سبک بوده و تنها تفاوت آن‌ ها چگالی آن‌ها می‌باشد.

 مجتمع تولیدی بلوک راد، تولیدکننده و پخش‌کننده انواع بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی سنگین بوده و دارای بیش‌ از ۱۲ نوع محصولات متفاوت سیمانی و بتنی می‌باشد. هدف این مجموعه تولیدی، تولید باکیفیت محصولات در قبال مناسب‌ترین قیمت و جلب رضایت مشتری بوده و خدماتی نظیر تولید کول چاه را نیز به مشتریان خود ارائه می‌ دهد.

شما عزیزان می توانید برای آشنایی با مهم ترین نکات در انتخاب و خرید انواع بلوک سیمانی اینجا را کلیک کنید.

 در صورت نیاز به دریافت خدمات مجتمع تولیدی بلوک راد می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید .

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بلوک سیمانی راد

مجتمع تولیدی راد با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تولید انواع بلوک سیمانی سنگین و سبک و همچنین تولید کول چاه در ابعاد مختلف را دارد.

اطلاعات تماس
  • 091238*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان