اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107176760718232
در دسترس نیست

پارتیشن بیشتر برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

پارتیشن بیشتر برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

کد: 140107176760718232

، تهران , (اخبار رسمی): به کار بردن پارتیشن‌ به فضا و مکان خاصی محدود نبوده و در تمامی نهادهای دولتی و خصوصی، منازل، شرکت‌ها و سایر محیط ‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده نمود، اما هر بخشی از فضای ادارات نیازمند به کار رفتن نوعی خاص از پارتیشن‌ است که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

پارتیشن بیشتر برای چه مکان‌هایی مناسب است؟
قیمت پارتیشن اداری

دیکا آسیا طراح و مجری انواع پارتیشن اداری بوده و تمامی پارتیشن های این مجموعه توسط طراحانی بسیار ماهر و مسلط طراحی‌شده و به‌طور کاملاً تخصصی و مهندسی شده براساس نوع محیط و درخواست کارفرما اجرا می‌شوند

پارتیشن به‌ معنای تفکیک سازی و جداسازی بوده و به دلیل کوچکتر شدن روزبه‌روز فضای داخلی ادارات، اهمیت و کاربرد استفاده از پارتیشن در این مکان‌ها نسبت‌ به گذشته بیشتر شده‌ است. با استفاده از پارتیشن‌ها، دو فضای موجود در یک مکان به‌طور کامل از یکدیگر تفکیک و مجزا شده و از این نوع المان علاوه‌بر ادارات، در منازل مسکونی و غیرمسکونی نیز استفاده می‌ شود.

در واقع می‌توان گفت که پارتیشن‌ها به‌ طور کلی به دو بخش پارتیشن اداری و پارتیشن منازل تقسیم ‌بندی می‌شوند که از انواع پارتیشن اداری می‌توان به پارتیشن ام دی اف، پارتیشن چوبی و پارتیشن شیشه ای اشاره کرد. پارتیشن‌های متحرک و ثابت و پارتیشن‌های دوجداره و تک‌ جداره دسته‌ای دیگر از پارتیشن ‌ها هستند که از متریال‌های گوناگونی ساخته‌ شده و انواع متحرک و دو جداره آن به‌طور معمول در فضای ادارات استفاده می ‌شود.

به کار بردن پارتیشن‌ به فضا و مکان خاصی محدود نبوده و در تمامی نهادهای دولتی و خصوصی، منازل، شرکت‌ها و سایر محیط ‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده نمود، اما هر بخشی از فضای ادارات نیازمند به کار رفتن نوعی خاص از پارتیشن‌ بر اساس نیاز کارفرما و شرایط موجود بوده که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

پارتیشن اداری چیست؟

به پارتیشن هایی که در فضای ادارات، شرکت‌ها و دفاتر استفاده می‌شوند، پارتیشن اداری گفته می‌شود. این پارتیشن‌ها به‌منظور تقسیم‌بندی فضای موجود طراحی‌شده و تزیینات آن نسبت به پارتیشن های خانگی بسیار کمتر است. ازاین‌رو طراحی پارتیشن اداری به‌طور معمول ساده بوده و نوع دوجداره آن بیشترین کاربرد در ادارات را داشته و علت آن هم عایق بودن صدا و آکوستیک بودن این پارتیشن‌ها است.

از انواع پارتیشن‌های مورد استفاده در ادارات می‌توان به پارتیشن شیشه‌ای، ام دی اف، چوبی و آلومینیوم اشاره کرد و بسیاری از کارفرمایان به‌جای استفاده از دیوارهای آجری و صرف هزینه بیشتر، اقدام به استفاده از انواع پارتیشن اداری کرده که علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه، نمای دکوراسیون و محیط داخلی ادارات را زیباتر و شیک‌ تر جلوه می‌کنند.

مهم ترین نکات در خرید انواع پارتیشن را اینجا بخوانید.

پارتیشن مسکونی چیست؟

از دیگر پرکاربردترین پارتیشن‌ها، پارتیشن‌های مسکونی هستند. پارتیشن‌های مسکونی علاوه‌بر ویژگی تفکیک فضا، وظیفه زیباسازی و تزئین محیط را نیز داشته و نوع پارتیشنی که به‌طور معمول در منازل مسکونی استفاده می‌شود، باید با سبک داخلی و دکوراسیون منازل هماهنگی داشته باشد. همچنین با رعایت برخی نکات مرتبط با دکوراسیون و چگونگی چیدمان پارتیشن‌ها در منازل می‌توان تناسب بصری متناسبی را ایجاد نمود.

پارتیشن غیر اداری چیست؟

پارتیشن غیر اداری به پارتیشن هایی گفته می‌شود که در فضای غیر اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازجمله این مکان‌ها می‌توان به لابی‌ها، اتاق‌های مذاکره و غیره اشاره کرد. از این نوع پارتیشن‌ها علاوه‌بر تفکیک فضا، جهت ایجاد آراستگی محیط نیز استفاده‌ شده و ظاهر آن‌ها غیررسمی تر از پارتیشن‌های اداری طراحی و اجرا می‌شوند.

از دیگر مکان‌های مورد استفاده از پارتیشن‌ها در ادارات و منازل می‌توان به فضای بین اتاق‌ خواب و رختکن، نشیمن و راهرو، اتاق کنفرانس و اتاق مدیریت، فضای بین آشپزخانه و میز منشی، فضای اتاق‌ها و مکان مطالعه، میز ناهارخوری و آشپزخانه اشاره کرد.

دلایل استفاده از پارتیشن در طراحی داخلی

برترین دلایل استفاده از پارتیشن در طراحی داخلی عبارتند از:

  • سازمان‌دهی و نظم دهی به فضا
  • قابلیت استفاده چند منظوره
  • کاربردی بودن از لحاظ تفکیک سازی و تغییر در دکوراسیون داخلی
  • تقسیم‌بندی و تفکیک سازی فضا
  •  جلوگیری از یکنواختی فضا و ایجاد نمودن زیبایی در آن
  • حفظ حریم شخصی و یا ایجاد مانع در دید
  • استفاده از پارتیشن از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از ساخت دیوار است.

با توجه به توضیحات و نکات گفته‌شده در رابطه با پارتیشن، استفاده از آن‌ها در مکان ادارات جهت ایجاد حریم شخصی برای کارکنان و تفکیک فضاهای موجود در محیط های کوچک اداری بیشتر بوده و مناسب‌تر است. اما به‌ طور کلی از پارتیشن ها هم در منازل و هم در فضای اداراتی که محدود بوده و امکان ساخت دیوار های آجری به هر دلیلی امکان پذیر نیست، استفاده‌ شده و از انواع متنوع پارتیشن در این دو محیط به‌ وفور به کار برده می‌شود.

شرکت دیکا آسیا طراح و مجری انواع پارتیشن اداری بوده و تمامی دیوارهای پیش‌ساخته در این شرکت توسط طراحانی بسیار ماهر و مسلط طراحی‌شده و به‌طور کاملاً تخصصی و مهندسی شده براساس نوع محیط و درخواست کارفرما اجرا می‌شوند. شما می‌توانید برای سفارش انواع پارتیشن اداری و دریافت لیست قیمت پارتیشن اداری دیکا آسیا با با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیکا آسیا

تولید کننده طراح و مجری تخصصی پارتیشن اداری شرکت (فنی-مهندسی) دیکا آسیا، ارزش ویژه ای به فضای شما می بخشد. ایده ها و راه حل های دیکا، مساحت مفید و مؤثر فضای کاری را از حد انتظار شما فراتر خواهد برد. دیوارهای پیش ساخته دیکا بر اساس طراحی خاص فضا، محاسبه و مهندسی می شوند و با پارتیشن های کارگاهی رایج کاملاً متفاوت هستند. بنابراین از مقاومت، دوام و قابلیت جابجایی بسیار بالایی برخوردار هستند. دیکا، زیبایی را در کارایی می بیند و نه مستقل از آن. سر آغاز کار ما شناخت دقیق و کامل نیاز شماست. ما طراحی و محاسبه را بر مبنای ایده ای انجام می دهیم که بهترین راه حل مسئله شما باشد.

اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]