اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205187427023274
در دسترس نیست

ثبت شرکت با موسسه حقوقی ثبت دادمان

ثبت شرکت در تهران

کد: 140205187427023274

، تهران , (اخبار رسمی): اگر تصمیم به راه اندازی شرکت در تهران گرفته اید و می خواهید در کسب و کار خود فعالیت حرفه ای تری داشته باشید، توصیه ما به شما این است که با ثبت شرکت خود، اعتبار کسب و و کارتان را بیشتر کنید

ثبت شرکت در تهران
ثبت شرکت با موسسه ثبت دادمان

شرکت های ثبت شده از نظر عموم اعتبار بیشتری دارند چرا که فعالیت این قبیل از شرکت ها کاملاً تحت کنترل قانون است

تعریف شرکت

در ابتدا و به عنوان مقدمه لازم است بدانید که شرکت چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت زمانی که چند شخص در کنار هم جمع می شوند تا یک فعالیت تجاری انجام دهند، به اجتماع این افراد، شرکت گفته می شود. شرکت در واقع به معنای شریک شدن در یک کار است و شرکا با توجه به توافقی که کرده اند و همچنین نوع شرکت، سود و زیان را میان خود تقسیم می کنند.

شرایط ثبت شرکت در تهران

شرکت های ثبت شده از نظر عموم اعتبار بیشتری دارند چرا که فعالیت این قبیل از شرکت ها کاملاً تحت کنترل قانون است. شرایطی که برای ثبت شرکت در تهران نیاز هستند، عبارتند از:

رضایتمندی شرکا: تمام اشخاصی که تصمیم به تشکیل شرکت گرفته اند باید برای اینکار کاملا راضی باشند.

اهلیت: شرکای متقاضیان ثبت شرکت باید دارای عقل و بلوغ کافی برای این فعالیت باشند.

تعیین موضوع قرارداد : به منظور ثبت شرکت در تهران نیاز است که موضوع قرارداد تعیین شود.

مشروع بودن موضوع قرارداد : قرارداد شرکت باید کاملا مشروع باشد و فعالیت آن شرکت آسیبی به اقتصاد کشور، محیط زیست و… وارد نکند.

انواع شرکت ها برای ثبت شدن 

شرکت ها به طور کلی شامل دو نوع مدنی و تجاری می باشند. شرکت های تجاری نیز تشکیل شده از انواع تضامنی، نسبی، مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام، غیرسهامی و… هستند. در ادامه شرح مختصری از هر یک ارائه شده اند:

شرکت تضامنی: شرکت تضامنی تشکیل شده از حداقل 2 شریک است و کلیه شرکا نیز مسئول پرداخت تمام طلب شرکت هستند.

شرکت نسبی: در شرکت های نسبی هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای که آورده اند، مسئولیت دارند.

شرکت با مسئولیت محدود: ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران نیاز به حداقل دو شریک دارد و مسئولیت هر یک از شرکا بر اساس سرمایه آنهاست.

شرکت سهامی خاص: شرکت سهامی خاص حداقل با سه شریک ثبت می شود. در این نوع شرکت، صاحبان سرمایه به اسم سهامدار هم شناخته می شوند و دارای اوراق سهم هستند. در شرکت سهامی خاص، سرمایه به سهم های مساوی تقسیم می گردد و مسئولیت سهامداران محدود به میزان سهام آنهاست.

شرکت سهامی عام : برای ثبت شرکت سهامی عام در تهران حداقل باید 5 شریک باشید. موسسان این شرکت می توانند بخشی از سرمایه لازم را هم از طریق مردم تامین نمایند.

شرکت مختلط غیرسهامی: ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت مسئولیت محدود، شرکت مختلط غیرسهامی است. در این نوع شرکت، یک یا چند نفر از شرکاء در مقابل اشخاص ثالت دارای مسئولیت تضامنی اند و مسئولیت چند نفر دیگر از شرکاء محدود به سرمایه آنهاست.

شرکت مختلط سهامی: ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت سهامی خاص، شرکت مختلط سهامی است. در این نوع شرکت، یک یا چند نفر از شرکاء در مقابل اشخاص ثالث دارای مسئولیت تضامنی هسنند و باقی شرکا که سهامدار محسوب می شوند، فقط به میزان سرمایه خود در شرکت مسئولیت خواهد داشت.

ثبت شرکت رایگان

در مراحل مختلفی از ثبت مجموعه خود در تهران باید هزینه هایی را پرداخت کنید و ثبت رایگان امکان پذیر نیست. البته شما می توانید هزینه کمتری را برای ثبت شرکت خود پرداخت کنید و هزینه ای بابت دستمزد مشاور و وکیل نپردازید. اما در کل پیشنهاد ما این است اگر آشنایی با قوانین ثبت شرکت ندارید، بهتر است از موسسات ثبتی و حقوقی معتبر راهنمایی دریافت کنید و امور ثبت شرکت خود را به آنها بسپارید.

موسسه ثبتی و حقوقی دادمان با داشتن تیمی از کارشناسان حقوقی، می تواند راهنمای شما عزیزان برای ثبت شرکت در تهران باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت دادمان

موسسه ثبتی و حقوقی دادمان در زمینه های مختلف حقوقی و ثبتی با همکاری وکلای متخصص، بر اساس رشته ­های تخصصی ارائه خدمات می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون