اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205297444623274
در دسترس نیست

ثبت شرکت مسئولیت محدود با موسسه ثبت دادمان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

کد: 140205297444623274

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت با مسئولیت محدود از انواع شرکت های تجاری است که به دلیل عدم نیاز به سرمایه اولیه بالا و همچنین امکان راه اندازی و ثبت شرکت مسئولیت محدود حداقل با دو شریک، مورد تقاضای بسیاری از افراد است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود
ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکتی که میان دو یا چند نفر برای انجام امور تجارتی تشکیل شود، شرکت با مسئولیت محدود نام دارد

در این نوع شرکت، مدت مسئولیت اعضای هیئت مدیره شرکت محدود است اما بستگی به توضیحات اساسنامه هم دارد. اگر شما هم می خواهید درباره ثبت شرکت با مسئولیت محدود اطلاعاتی کسب کنید این مطلب را از دست ندهید.

معرفی شرکت با مسئولیت محدود

طبق ماده 94 قانون تجارت، شرکتی که میان دو یا چند نفر برای انجام امور تجارتی تشکیل شود، شرکت با مسئولیت محدود نام دارد. در این نوع شرکت، هر یک از شرکا به اندازه سرمایه خود، مسئول قرض ها و تعهدات شرکت می باشند.

بنابراین در شرکت های با مسئولیت محدود، هر شریک با توجه به اندازه آورده خود، مسئولیت دارد همچنین بر خلاف شرکت های دیگر، سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود تقسیم به سهام برابر نمی شود و الزامی هم در برابر بودن سهام شرکا وجود ندارد.

ویژگی ‌های شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود برخی ویژگی ها را دارد که در این بخش شرح می دهیم:

سرمایه شرکت

سرمایه شرکت با مسئولیت محدود می تواند نقدی یا غیر نقدی باشد. میزان سرمایه در این شرکت، به قطعه های سهام تقسیم نمی شود. ضمن اینکه حداقل سرمایه لازم برای ثبت و تاسیس این نوع شرکت، مبلغ 1 میلیون ریال است.

مسئولیت شرکا

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، در شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت شرکا به اندازه آورده و سهام آنهاست.

موضوع فعالیت شرکت با مسئولیت محدود

موضوع فعالیت شرکت با مسئولیت محدود، زمینه کاری و حوزه فعالیت آن را مشخص می کند. شرکت در زمان ثبت شدن باید موضوع فعالیت خود را به اداره ثبت شرکت ها اطلاع رسانی کند و در صورت هرگونه تغییرات پس از ثبت رسمی شرکت هم باید به اداره ثبت شرکت ها اعلام گردد.

نام شرکت با مسئولیت محدود

نام شرکت با مسئولیت محدود باید طبق ماده 95 قانون و حقوق تجارت انتخاب شود. بر اساس این قانون، اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد همچنین حتما باید عبارت “با مسئولیت محدود” در اسم شرکت قید شده باشد. علاوه بر اینها، مرتبط بودن نام انتخابی برای شرکت با موضوع فعالیت آن نیز حائز اهمیت است.

تعداد شرکا

طبق ماده 94 قانون تجارت، حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، 2 نفر است.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در مراحل مختلف ثبت شرکت با مسئولیت محدود، هزینه هایی پرداخت خواهید کرد. در واقع به جزء تامین سرمایه ثبت نام این شرکت که حداقل یک میلیون ریال است، لازم است هزینه های زیر را هم بپردازید:

  • هزینه تنظیم سند شراکت نامه
  • هزینه حق ‌الثبت
  • هزینه تعیین نام
  • هزینه چاپ آگهی ثبت روزنامه محلی
  • هزینه چاپ آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار
  • هزینه پوشه و گیره
  • هزینه پلمپ دفاتر شرکت‌ها
  • هزینه مهر شرکت

 ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

اگر می خواهید که ثبت شرکت در تهران را به مجموعه حقوقی معتبر بسپارید، می توانید روی تجربه و دانش کارشناسان ثبت دادمان اعتماد کنید. این موسسه حقوقی، امورات ثبت شرکت و ثبت برند را در سریع ترین زمان انجام می دهد و می توانید از مشاوره های رایگان تلفنی مجموعه نیز بهره مند شوید.

منبع: https://sabtdadman.com/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%ad%d8%af%d9%88%d8%af/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت دادمان

موسسه ثبتی و حقوقی دادمان در زمینه های مختلف حقوقی و ثبتی با همکاری وکلای متخصص، بر اساس رشته ­های تخصصی ارائه خدمات می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون