اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206267485023380
در دسترس نیست

قیمت ورق سیاه در بازار آهن

کد: 140206267485023380

، تهران , (اخبار رسمی): لازم به ذکر است استعلام قیمت ورق سیاه به عنوان یکی از مهم ترین بخش های بودجه بندی در نظر گرفته می شود.

قیمت ورق سیاه در بازار آهن
قیمت ورق سیاه

قیمت ورق سیاه

برش محصولات فولادی بسیار آسان است و انواع مختلفی از ورق ها به عنوان مواد اولیه در صنایع مختلف مانند پتروشیمی استفاده می شود. ورق سیاه در حالت خام دارای سوراخ هایی است و به طرز جالبی نقش ماده اولیه را در تولید مقاطع دیگر مانند پروفیل و لوله ایفا می کند. قیمت ورق سیاه باتوجه به کاربرد آن مناسب است.

لازم به ذکر است استعلام قیمت ورق سیاه به عنوان یکی از مهم ترین بخش های بودجه بندی در نظر گرفته می شود. بنابراین با مراجعه به جداول قیمتی یا تماس با کارشناسان آهن ملت ( توان کاوش شکیبا )می توانید به کلیه لیست قیمت این محصول دسترسی داشته باشید.

در تولید تابلوها از استانداردهای مختلفی استفاده می شود. از این رو محصول در سایزهای مختلف به بازار عرضه می شود. در صنعت آهن و فولاد، ورق ها به روش نورد سرد یا گرم تولید می شوند، در حالی که ورق های فلزی عمدتاً از نورد گرم تولید می شوند.

از آنجایی که این صفحات در دمای بالا در کوره قرار می گیرند، رنگ صفحات کمی کدر و کدر می شود و به همین دلیل به آنها تخته یا صفحات نورد گرم می گویند. روش های دیگر، و حرارت در فر یک محصول با کیفیت تولید می کند.

بنابراین استفاده از وایت برد در بسیاری از زمینه ها دیده می شود. دو نوع تخته عمومی و صنعتی وجود دارد که هر کدام با استفاده از تکنولوژی متفاوتی ساخته می شوند. مثلا بردهای معمولی با استاندارد ST37 تولید می شوند و بیشتر برای سوله و ساختمان استفاده می شوند.

از طرفی تخته های صنعتی در صنایع سدسازی، پتروشیمی و غیره کاربرد فراوانی دارند. به دلیل کم کربن بودن ساختار این ورق به آن فولاد کم کربن نیز می گویند. این پروفیل فولادی به دلیل نرمی بسیار انعطاف پذیر و انعطاف پذیر است.

استاندارد تابلو برق ST52 در گروه تابلوهای صنعتی قرار می گیرد. ورق های مشکی نازکتر از نوع روغنی هستند و برای ساخت آنها بستر را تا دمای 1280 درجه سانتیگراد گرم می کنند. برد st52 شبیه به نوع st37 کم کربن است، اما به دلیل وجود عناصر آلیاژی، استحکام بالاتری دارد حتی اگر ناچیز باشد. این مشکل انعطاف پذیری را نیز کاهش می دهد. 

ورق سیاه برش خورده
ورق های فلزی به خصوص ورق های استیل سیاه برش آسانی دارند و ما می توانیم اندازه خاصی را که می خواهید در اختیار شما قرار دهیم. برد ST37 و برد ST52 وزن سبک و استحکام بالایی دارند و برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب هستند.

تخته برش طبق سفارش مشتری با استفاده از دستگاه برش گیوتین، برش پلاسما، برش با هوا و ... برش داده می شود که به شله های سیاهی که به این روش ساخته می شوند، پره های سیاه حک شده می گویند.

از آنجایی که با استفاده از این روش می توان صفحه را به اندازه برش داد، استفاده از صفحه سیاه برش بیشتر رایج شده است. از تخته های برش برای تولید تیرها، تیرچه ها، سازه های مربوط به پل، میلگرد و ... استفاده می شود که پس از نورد درشت، صفحه وارد مرحله نورد نهایی می شود تا به دمای بالا برسد و بی نظمی ها و عیوب احتمالی خود را در این مرحله کاملا برطرف کند.

خط رول نهایی دارای 5 تا 7 پایه است و ضخامت صفحه را به 1.8 تا 3 میلی متر کاهش می دهد. سپس دمای صفحه را تا حدود 580 درجه پایین آوردند و برای مرحله سیم پیچی آماده کردند. در نهایت ورق سیاه خنک شده مانند قرقره پیچیده می شود و راهی کارخانه ها و بازارهای مختلف می شود.

اگرچه ضخامت تخته عمدتاً 1.5 تا 100 میلی متر است، اما حداقل ضخامت برد تولید شده توسط کارخانه پروفیل و لوله که نیاز به تخته های نازک تری دارد، 1.2 میلی متر است. وزن تخته و در نتیجه قیمت تخته تحت تاثیر این ضخامت است.

با دانستن مشخصات برد، درک دلایل انتخاب این اپلیکیشن کار سختی نیست. تخته سیاه یا ورق های ساخته شده با نورد گرم با قیمت مناسب و خواص مکانیکی خوب در بسیاری از مناطق گسترش یافته اند. این محصول بسیار مقرون به صرفه است و تیراژ بسیار کمی دارد. به همین دلیل صنعت گران به آن علاقه مند هستند و از آن در حوزه های تخصصی ساخت و تولید خود استفاده می کنند. 

ورق فلزی سیاه
ورق‌های فلزی  به‌ویژه ورق‌ سیاه دارای عیوب و سوراخ‌های فراوانی هستند.‌ آهن خام از احیاء و ذوب کنسانتره در کارخانه‌های فولادسازی تولید می‌شود. دومین فلز رایج در پوسته زمین بعد از آلومینیوم، آهن است.

تمایل به ترکیب آهن با اکسیژن بسیار زیاد است، بنابراین آهن خالص در طبیعت یافت نمی شود. اولین سازه های آهنی در مصر و بین النهرین کشف شد و مردم این کشور را به اولین کاشف آهن تبدیل کرد. در آغاز، آهن یک فلز گرانبها بود، حتی گرانتر از طلا. برخلاف طلا و مس، همه ساکنان زمین به دلیل شرایط مختلف جغرافیایی همزمان آهن را کشف نکردند و با مهاجرت اروپایی ها به این منطقه، قاره آمریکا آخرین نقطه جهان بود که آهن در آن یافت شد.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که منابع غنی مس در ایالات متحده، ساکنان منطقه را برای کشف فلزات جدید بی نیاز می کند. با افزایش تولید آهن خام، قیمت آن کاهش می یابد. این مشکل باعث شد که آهن از گروه فلزات نجیب خارج شود. با کاهش تولید آهن و مشکل تامین قلع، آهن خام برای ساخت ابزار و سلاح جنگی مورد استفاده قرار گرفت. شهاب‌سنگ‌های آهنی عمدتاً از آلیاژهای آهن و نیکل تشکیل شده‌اند و برای ساختن سازه‌های فلزی اولیه استفاده می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

توان کاوش شکیبا

شرکت توان کاوش شکیبا با برند تجاری " آهن ملت " از فعالان با تجربه با بیش از 15 سال سابقه در زمینه فولاد است که در زمینه خرید و فروش آهن آلات و مقاطع فولادی مانند انواع پروفیل ، تیرآهن ، میلگرد ، ورق ، سپری ، نبشی و ناودانی و .. با مناسبترین قیمت فعال میباشد و ارائه خدماتی همچون قیمت آهن آلات و تامین نیاز مشتریان اعم از تیر آهن ، میلگرد ، ورق ، پروفیل ، نبشی ، ناودانی ، آهن آلات صنعتی و ساختمانی از جمله این خدمات میباشد. کارشناسان شرکت آهن ملت همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه خرید و فروش انواع مقاطع فولادی و همچنین پیگیری رضایت مشتری میباشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار