اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206317492923452
در دسترس نیست

مزایای گیربکس cvt و معایب آن

کد: 140206317492923452

، تهران , (اخبار رسمی): گیربکس CVT یک سیستم فناوری جدید و پیشرفته است که در خودروهای پیشرفته استفاده میشود، گیربکس سی وی تی حالت دنده را بدون دخالت راننده برحسب شتاب و سرعت خودرو و همچنین شرایط رانندگی تغییر میدهد.

مزایای گیربکس cvt و معایب آن
مزایای گیربکس cvt و معایب آن

گیربکس CVT دارای قابلیت ها و مزایای زیادی نسبت به سایر جعبه دنده ها دارد، برخی از مزایای گیربکس CVT کاهش مصرف سوخت، تعویض دنده نرم بصورت خودکار، رانندگی آرام، عملکرد و کارایی بهتر در ترافیک،

گیربکس cvt چیست

گیربکس CVT سرعت خودرو را بدون نیاز به تعویض دنده روان و مداوم می کند که باعث افزایش تجربه رانندگی می شود. همچنین گیربکس CVT به دلیل عدم وجود دنده های متناوب، تغییرات را بی سر و صدا انجام می دهد.

این نوع گیربکس در خودروهای کوچک تا متوسط و هیبریدی کاربرد دارد و به عنوان یک فناوری مهم در صنعت خودروسازی شناخته می شود. گیربکس CVT به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالایی که دارد نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی دارد و در صورت خرابی عیب یابی آن کار هر مکانیکی نیست.

کدام خودروها دارای گیربکس CVT هستند

در چند سال گذشته بسیاری از شرکت های خودروسازی از گیربکس CVT در مدل های مختلف محصولات خود استفاده می کنند که برخی از این شرکت های معتبر عبارتند از: نیسان، هوندا، تویوتا، سوبارو، آئودی، میتسوبیشی، فورد، کیا، چری، هیوندای، مزدا، لکسوس. سوزوکی و غیره است.

مزایای گیربکس CVT

گیربکس CVT دارای مزایا و قابلیت های زیادی است که آن را به یک انتخاب جذاب در صنعت خودرو تبدیل می کند. در زیر به برخی از مزایای گیربکس CVT خواهیم پرداخت.

  1. کاهش مصرف سوخت: یکی از مزایای بزرگ گیربکس CVT مصرف بهینه سوخت آن است. این گیربکس با بهینه سازی دور موتور، مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. مصرف سوخت یکی از مزیت های بزرگ خودروهایی است که از جعبه دنده CVT استفاده می کنند.
  2. تعویض دنده نرم: با گیربکس CVT، تعویض دنده به آرامی، بدون سر و صدا و لغزش، در سریع ترین زمان ممکن بدون دخالت راننده انجام می شود.
  3. رانندگی آرام: گیربکس CVT بی صدا کار می کند و صدای موتور را به حداقل می رساند و رانندگی دلپذیری را ایجاد می کند.
  4. عملکرد و کارایی بهتر در ترافیک: گیربکس CVT در مکان های شلوغ و بدون دخالت راننده به راحتی حالت دنده را با توجه به سرعت خودرو تغییر می دهد.
  5. کاهش وزن خودرو: گیربکس های CVT دیگر دنده ندارند و این باعث کاهش وزن گیربکس و خودرو شده است. کاهش وزن خودرو ارتباط مستقیمی با کاهش مصرف سوخت دارد.

معایب گیربکس CVT

  • گیربکس CVT با تمام مزایا و قابلیت هایی که دارد دارای معایبی است که مهمترین آنها مانند:
  • عمر کم گیربکس: برخی از مدل های گیربکس CVT به دلیل فشار و استرس زیاد در مدت زمان کوتاهی دچار خرابی زودرس می شوند.
  • تعمیرات سخت: گیربکس های CVT از یک سیستم پیچیده با فناوری های پیشرفته تشکیل شده اند که دارای قسمت های مختلفی هستند. در صورت آسیب دیدن این گیربکس ها به دلیل سختی آن ها باید هزینه زیادی برای تعمیر آن ها بپردازید.
  • نیاز به مراقبت بیشتری نیاز دارد: گیربکس CVT نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد. سرویس های دوره ای، تعویض روغن و فیلتر از جمله اقداماتی هستند که باید به طور مرتب برای مراقبت از گیربکس CVT خود انجام دهید.
  • حساسیت به گرما: گیربکس های CVT گاهی اوقات به دمای بسیار بالا حساس هستند و با گرم شدن بیش از حد کارایی خود را از دست میدهد.

نتیجه

گیربکس CVT بر اساس شرایط و سرعت خودرو بدون دخالت راننده، حالت دنده را با سرعت مناسب در سریع ترین زمان تغییر می دهد. گیربکس CVT شامل دو محور است که یکی از آنها به چرخ های خودرو و دیگری به محور جلو متصل است.

فرآیند انتقال نیرو در این گیربکس ها بین دنده های سنگین و سبک، نرم و صاف صورت می گیرد. این نوع گیربکس ها نسبت به سایر گیربکس ها نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند و توصیه می شود در اسرع وقت کوچکترین ایراد را برطرف کنید.

در صورت بروز مشکل در گیربکس CVT خودروی خود می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان خدمات تک گیربکس تماس بگیرید. متخصصان تک گیربکس با تمام قطعات و اجزای داخلی یک گیربکس CVT آشنا هستند و عملکرد و کارایی هر یک به خوبی میدانند.

منبع: فصل اقتصاد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه گیرکس تک به صورت تخصصی و تضمینی انجام میشود

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]