اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950728163575757

تصویب یک فوریت سیاست های بودجه شهرداری در سال 96

کد: 13950728163575757

https://goo.gl/Mlwdsr

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان ارائه یک فوریت سیاست های بودجه در سال 96 از تعیین میزان بدهی شهرداری تهران خبر داد و افزود: با مشخص شدن میزان بدهی ها بهتر میتوان برای بودجه سال آینده شهرداری تهران برنامه ریزی کرد.

تصویب یک فوریت سیاست های بودجه شهرداری در سال 96

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نود و هشتمین جلسه شورا بررسی یک فوریت سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران در دستور جلسه قرار گرفت .

در همین راستا علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه به تشریح دلایل یک فوریت بررسی طرح پرداخت و گفت: با توجه به اینکه شهرداری تهران موظف است لایحه بودجه سال 96 را تا پایان دیماه سال جاری جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید تسریع در تصویب سیاست های ابلاغی لایحه بودجه در شورا لازم و ضروری می باشد.

وی همچنین با اشاره به متن پیشنهاد یک فوریت افزود: شهرداری تهران موظف است لایحه برنامه و بودجه سال 96 خود را با رعایت سیاست ها و رویکرد های مصوب شورای اسلامی شهر تهران در چارچوب وظایف و ماموریت های قانونی شهرداری و بر اسا برنامه 5 ساله دوم و با لحاظ کلیه قوانین و مقررات موضوعه و نیز رعایت دستور العمل های ابلاغی وزارت کشور ارائه نماید.

دبیر همچنین تصریح کرد: با عنایت به ابلاغ سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در این خصوص ، لایحه بودجه سال 96 شهرداری با اولویت بخشیدن به صیانت و حفاظت از باغات محدوده و حریم شهر، گسترش فضای سبز، توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، ساماندهی سیما و منظر شهری از حریم تهران با رعایت کلیه قوانین و مقررات و موضوعات و اسناد بالادستی و بخش نامه ابلاغی وزارت کشور، با درک مناسب از فرصت ها ی پیش رو و با حضور فعال تر در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و با توجه به شرایط اقتصادی و استفاده بهینه از منابع محدود و تقویت انضباط مالی، نسبت به تنظیم بودجه انقباضی اقدام نماید به گونه ای که لایحه مذکور را در قالب بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد مصوب و ارائه گزارش های مربوط در سه بخش شامل؛
-راهبرد های اساسی در سال 96 (بر اسا بخشنامه ابلاغی وزارت کشور )
-لایحه پیشنهادی بودجه سال 96 در 5 سرفصل به همراه پیوست های بودجه (هشت پیوست )
-سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 96 تا پایان دیماه 1395 جهت بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید .
در ادامه این بحث محمد سالاری خواستار مشخص شدن دقیق بدهی های شهرداری شد که علیرضا دبیر عنوان داشت کمیسیون برنامه و بودجه میزان دقیق بدهی های شهرداری را مشخص کرده است که آمادگی بررسی آن را در صحن جلسه داریم .
احمد دنیا مالی نیز گفت : از سال 93 برخی پروژه ها تحقق پیدا نکرده است و ما برخی پروژه ها را نیز 3 ساله پیش بینی کردیم که به این ترتیب سال تحقق آنها مقارن با سال 96 خواهد بود . لذا این پروژه های تحقق نیافته باید احصا شود.
محسن پیر هادی نیز گفت: برای تدوین برنامه سال بعد پایش برنامه سال قبل و نیز برنامه 5 ساله دوم بسیار موثر خواهد بود .
علیرضا دبیر در تذکری خطاب به شهرداری تهران گفت : متاسفانه مهر ماه در حال اتمام است و هنوز گزارش 6 ماهه مالی و نیز گزارش 6 ماهه تبصره ها از سوی شهرداری فرستاده نشده است .
مرتضی طلایی نیز گفت : در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی باید مناطق و محلات نیز دیده شوند .
در نهایت یک فوریت سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران به رای گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه