اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805170105757

نامگذاری اتوبان آزادگان به نام آیت اله مهدوی کنی

کد: 13950805170105757

https://goo.gl/rNHxod

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سیصدمین جلسه خود نام گذاری بخشی از اتوبان آزادگان به نام مرحوم آیت اله مهدوی کنی و یک فوریت طرح "نصب درهای بازشو محافظ سکوی مترو در ایستگاه های پرازدحام" را به تصویب رساندند.

نامگذاری اتوبان آزادگان به نام آیت اله مهدوی کنی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، موضوع تغییر نام بخشی از اتوبان آزادگان به نام مرحوم آیت اله مهدوی کنی موضوع یکی از دستور جلسات امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که به تصویب رسید.

مجتبی شاکری، رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: اتوبان آزادگان دارای شکل هندسی خاصی است که گاهی موجب سردرگمی شهروندان می شود برهمین اساس کمیسیون نامگذاری تصمیم گرفت حدفاصل اتوبان فتح تا اتوبان همت را به نام مرحوم آیت اله حکیم تغییر نام دهد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص تصریح کرد: اتوبان آزادگان به گونه ای است که از افسریه تا فتح به صورت شرقی غربی بوده و از فتح تا اتوبان همت به حالت شمالی و جنوبی می شود که با توجه به این تغییر حالت جا دارد که تغییر نام در این بخش انجام شود.

دیگر دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، بررسی یک فوریت طرح "نصب درهای بازشو محافظ سکوی مترو در ایستگاه های پرازدحام" دیگر دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که با رای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت بررسی یک فوریتی این طرح گفت: در گذشته این درب ها باید در تمامی خط به صورت همزمان نصب می شد تا قابلیت استفاده پیدا می کرد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروز این درب ها می توانند در هر یک از ایستگاهها نصب شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرداری در حال پایش ایستگاههای پرتردد است، هزینه ایجاد این درها در هر ایستگاه را 3 میلیارد تومان اعلام کرد.

بررسی یک فوریت طرح "حفظ و گسترش درختان خیابان ولی عصر (عج)" موضوع یکی از دستورات جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت بررسی یک فوریت این طرح گفت: خیابان ولیعصر به عنوان میراث شهر تهران ثبت شده است و هم اکنون دغدغه حفظ درختان آن مطرح است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح تفصیلی بنا باید حداقل 3 متر از معبر فاصله داشته باشد این در حالی است که نه تنها این موضوع رعایت نمی شود که حتی بر اساس قوانین اجازه ساخت کنسول نیز داده می شود.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی اظهار داشت: این شرایط سبب شده است که درختان حالتی مثلث شکل به خود گرفته و حتی در برخی مواقع شاهد سقوط آنها باشیم.

سالاری ادامه داد: از طرفی عملیات گودبرداری نیز باعث از بین رفتن ریشه این درختان می شود که به موجب این طرح اجازه حفاری تا عمق 10 متر نیز داده نخواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه