اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812175195757

محمد مهدی تندگویان در دیدار با اعضای شورای شهر اردکان:

معماری استان یزد اصالت معماری ایرانی است

کد: 13950812175195757

https://goo.gl/GJ6jaG

، تهران , (اخبار رسمی): نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورا در شهرستان ها و استان ها با ارتباطی که با نمایندگان مجلس دارند باید بر تخصیص مالیات ارزش افزوده در لایحه برنامه ششم به شهرداری ها بکوشند.

معماری استان یزد اصالت معماری ایرانی را نشان می دهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد مهدی تندگویان با اعضای شورای اسلامی شهر اردکان دیدار کرد.
مدل نظارتی شورای اسلامی شهر تهران ، قانون گذاری و اجرای برنامه های شهر سازی محور این دیدار بود.
محمد مهدی تندگویان در خلال این دیدار با اشاره به دغدغه های موجود در شهر تهران گفت: موضوعی که جز دغدغه های اصلی شهر ما می باشد و به کل کشور هم سرایت کرده موضوع کاهش درآمد های شهرداری هاست. رکود مسکن در کشور کاملا مشهود است که البته بخشی از این امر به سیاست های غلط و مدیریتی ما از ابتدای انقلاب اسلامی باز می گردد که نتوانستیم درآمد های پایدار را به درستی تعریف کنیم.
وی ادامه داد: اعتقاد دارم شهرداری ها می بایست 70درصد درآمد هایشان پایدار باشد و در این صورت است که توسعه یافتگی ، جمعیت پذیری معقول و جلوگیری از کوچ در شهر ها اتفاق خواهد افتاد.
تندگویان افزود: موضوع دستیابی به در آمد های پایدار امروزه در شهرها و روستا ها به معضلی بدل شده که همه با آن دست به گریبان هستند و لذا می بایست اعضای شورا با ارتباطی که با نمایندگان مجلس دارند بر لزوم دستیابی شهر داری ها به درآمد های پایدار از جمله مالیات ارزش افزوده تاکید کنند و این امر را در لایحه برنامه ششم توسعه بگنجانند. موضوعی که بارها مورد تاکید شورای اسلامی شهر تهران بوده و اگر این اتفاق نیافتد ضربه بزرگی به شورا ها در راستای مدیریت شهر وارد خواهد آمد.
تندگویان همچنین با اشاره به ایجاد مکان هایی برای معرفی ظرفیت های استان های کشور گفت: احداث بوستان ایرانیان یکی از این مکان ها است که خوشبختانه طرح احداث آن در شورا به تصویب رسیده است. احداث پردیس ملل در کنار بوستان ایرانیان می تواند یکی از ظرفیت های مهم گردشگری در تهران باشد که با این اقدام گردشگران داخلی و خارجی می توانند در یک منظر همه ایران را تماشا کنند.
نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همچنین اظهار داشت: موضوع دیگری که به دغدغه ما تبدیل شده است و از بدو شورای چهارم با تشکیل کمیسیون معماری و شهرسازی به آن پرداختیم موضوع معماری ایرانی و اسلامی است.
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که همواره در تهران به چشم می آمد به هم ریختگی در فضای بصری و نماهای ساختمان ها بود که به نوعی به از دست رفتن هویت ایرانی و اسلامی منجر شده بود که البته خوشبختانه با ایجاد کمیته نما در مناطق تهران این نقیصه در حال رفع است و ما تغییر را مشاهده می کنیم که با استقبال شهروندان نیز مواجه شده است. در عرض یک سالی که کمیته های نما تشکیل شده ما شاهد تحول خوبی در سطح شهر تهران بودیم به طوری که دیگر نماهای رومی و کامپوزیت در تهران طرفدار ندارند.
تندگویان ادامه داد: شهر یزد و معماری به خصوص آن نیز جز شاخصه های معماری هویت بخشی ما است به گونه ای که بیشتر نمایشگاه های دنیا سمبلی از این معماری را در خود به نمایش می گذارند . لذا ما خود باید پاسدار و حافظ این نوع معماری باشیم و شهرداری و مدیریت شهری هر شهری باید خود الگوی ترویج معماری سنتی خود باشد.
کاری که در اصفهان به نحو مطلوبی انجام شده و با توجه به پتانسیل استانی مانند یزد می طلبد که مدیریت شهری در این استان خود مروج فرهنگی و قانون مند شدن نمای ایرانی اسلامی باشد. در این موضوع تمرکز بر بانک ها به عنوان شخصیت های حقوقی متمول می تواند نمونه خوبی باشد کاری که در تهران انجام دادیم و امروزه چندین بانک نمای خود را مطابق با آنچه مصداق هویت ایرانی اسلامنی است تغییر دادند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به مدل نظارتی شورای شهر تهران در حوزه مدیریت شهری گفت: پایبندی به طرح جامع و تفصیلی از جمله مصادیق کاهش تخلفات است به گونه ای که طرح های موضوعی و موضعی نیز باید ذیل طرح جامع تعریف و اجرا شوند. امروزه پروژه های بزرگ مقیاس در کمیسیون های مربوطه در شورا بررسی می شوند و دیگر نمی گذاریم اتفاقی مانند پیاده راه 17 شهریور که بدون هماهنگی شورا اتفاق افتاد رخ دهد . ما با مدل شفاف سازی جلوی تخلفات را گرفته ایم .
تندگویان همچنین ابراز داشت: در حوزه تخلفات ساختمانی ما نیازمند کمک مراجع و علما هستیم تا از جنبه شرعی به این موضوع ورود کنند و یک حرمت شرعی برای تخلفات ساختمانی قائل شوند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه