اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950910192595757

در شورای شهر مصوب شد

اصلاح ضوابط حفاری در شهر تهران

کد: 13950910192595757

https://goo.gl/QPk3t8

، تهران , (اخبار رسمی): با تصویب اعضای شورای شهر تهران ضوابط حفاری در شهر تهران اصلاح شد که از مهمترین این اصلاحات متعهد شدن دستگاههای مجری به حفظ حریم در حفاری ها است.

اصلاح ضوابط حفاری در شهر تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین املل شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه "اصلاحیه مصوبه نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران" دستور امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که پس از بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: متاسفانه هنوز در حفاری ها از روش سنتی استفاده می شود و با توجه به عرض بسیاری از خیابان ها، مشکلات مختلفی را برای شهروندان به همراه آورده است و از این روی شکایت های فراوانی به شورای شهر ارسال شده است.

وی اظهار داشت: تشویق دستگاههای مجری به استفاده از روش های نوین که از اهداف این لایحه است راهکاری است که می تواند موجب کاهش 80 درصدی صدور مجوز حفاری شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سالانه 200 میلیارد تومان صرف مرمت معابر و سطح بزرگراه‌ها می‌شود که 20 درصد این هزینه‌ها برای رفع مشکلات و لکه‌گیری مجدد نوارهای حفاری در سطح شهر تهران است.

دنیامالی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال در یک سوم طول معابر شهر تهران حفاری شده است اظهار داشت:این موضوع نشان می‌دهد که تعداد حفاری‌های صورت گرفته در تهران زیاد بوده است.

وی با بیان اینکه با وجود حفاری‌های متعدد، دستگاه‌هایی که تقاضای حفاری داده‌اند از روند صدور مجوز ناراضی هستند، گفت: در این لایحه روند ساده‌تری اتخاذ شده اما ضوابط حفاری با اتخاذ رویکرد نگهداشت تغییر کرده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد: در این اصلاحیه برنامه ریزی عملیاتی برای جایگزینی تاسیسات فرسوده صورت گرفته و تخفیفاتی به خصوص در حوزه بافت فرسوده در نظر گرفته شده که دستگاه‌ها نسبت به نوسازی زیرساخت‌های شهری ترغیب شوند.

دنیامالی با بیان اینکه در این لایحه به مسئله تونل تاسیسات مشترک شهری توجه ویژه‌ای شده است، گفت: ایجاد تونل مشترک تاسیسات شهری سابقه طولانی‌ دارد اما از آنجایی که ساختار، زیربنا و جنس مسئولیت دستگاه‌ها ناهمگون است نمی‌توانیم به سرانجام خوبی برسیم و ضرورت وجود مدیریت شهری برای ایجاد هماهنگی بین این دستگاهها وجود دارد.

وی تاکید کرد: ایجاد تونل تاسیسات مشترک شهری هزینه‌های سنگینی بر پیکر مدیریت شهری می‌گذارد اما قطعا این کار باقیات صالحات است.

وی اظهار داشت: بسیاری از فرونشست‌ها بر سر چهارراه‌ها که بیشترین حفاری دستگاه‌ها را در بر دارد اتفاق می‌افتد و معتقدم تا زمانی که بابت خدمات "حق الارض" دریافت نشود دستگاه‌ها تمایل دارند حفاری‌هایشان را ادامه دهند.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر در جریان بررسی این طرح به اصلاحات در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده آزادراهها در شهر تهران 30 روز، معابر درجه دو 24 روز و سایر معابر شهری 10 روز در سال محدودیت حفاری دارند.

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون هماهنگی در نظر گرفته شده دارای نواقصی بود که پیشنهاد اصلاحی آن در این مصوبه داده شده است.

رئیس کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به اتفاقات رخ داده در معابری همچون شهراندر زمان گود برداری اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تکرار اینگونه اتفاقات مقرر شد تا شهرداری تهران از دستگاههای مجری تعهد بگیرد تا در زمان حفاری حرایم لازم را رعایت کنند.

رضا تقی پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این لایحه گفت: موضوع تونل مشترک تاسیسات شهری موضوعی است که چندین سال در دولت مطرح شده اما به تصویب نرسیده است.

وی اظهار داشت: بیشتر دستگاههای مرتبط با موضوع دولتی بوده و مشمول مصوبات شورای شهر نمی شوند بنابراین باید به دنبال گرفتن مصوبه ای از دولت باشیم تا این موضوع قابلیت اجرایی شدن را پیدا کند.

حکیمی پور نیز در قالب سوالی اظهار داشت: آیا مصوبات شورای شهر تنها برای شهرداری قابلیت اجرا دارد و یا تمامی دستگاههای درون شهر را شامل می شود.

مهدی چمران در پاسخ به این موضوعات اظهار داشت: موضوع تاسیسات مشترک شهری مصوبه مجلس را دارد و دولت باید آئین نامه اجرایی آن را تنظیم کند.

در نهایت این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای حاضر در شورای شهر تهران به تصویب رسید.

موضوع نامگذاری 11 معبر و مکان شهری دستورات دیگر جلسه شورای شهر تهران بود که پس از بررسی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه