اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050269304878

چرا شروع سخنرانی و جلسات سخت است

شروع سخنرانی و غلبه بر ترس

کد: 1395050269304878

http://goo.gl/FZAdE6

، اصفهان , (اخبار رسمی): خیلی مهم است که بتوانیم شروع سخنرانی خود را از قبل تنظیم کنیم و آنقدر آن را تمرین کنیم که به صورت کاملاً ناخود آگاه آن را اجرا کنیم و دیگر نیازی به استفاده از فکرمان نداشته باشیم.

شروع سخنرانی و غلبه بر ترس

در زمانی که می‌خواهیم سخنرانی را آغاز کنیم، به دلیل هیجان و ترس زیاد دوپامین زیادی در نئوکورتکس ما وجود دارد و این حجم زیاد دوپامین باعث می‌شود که مغز ما به اصطلاح سفید شود و نتوانیم به خوبی از تمام توانمندی‌های مغزمان استفاده کنیم و بسته به این که چقدر با این شرایط آشنایی داریم و تمرین کرده‌ایم از کارآیی ما کم می‌شود

اگر یک سخنرانی را 5 بار تمرین می‌کنید، شروع و پایان آن را باید حداقل 20 بار تمرین کنید. چون این دو قسمت سخت‌ترین قسمت‌های کار هستند.

چرا شروع صحبت بسیار مهم است؟

شروع سخنرانی یا آغاز صحبت در جلسات همانطور که دشواری‌های خاص خود را دارد، از آن طرف اهمیت زیادی نیز دارد.
میزان توجه در ابتدای کار بسیار بالاست و به مرور زمان مخاطبان توجه‌شان را به سخنران از دست می‌دهند و به کارهای دیگر توجه می‌کنند.

بنابراین اگر ما شروع قدرتمند و تأثیر گذاری نداشته باشیم، بلاشک مخاطبان را از دست خواهیم داد زیرا 7 تا 30 ثانیه اول تضمین کننده قضاوت مخاطبان نسبت به ما هستند. یعنی:
1. در مورد اعتماد به نفس ما قضاوت می‌کنند.
2. در مورد تسلط ما به کلام قضاوت می‌کنند.
3. تصمیم می‌گیرند که در ادامه آیا باید به ما گوش کنند یا خیر
بنابراین نحوه شروع بسیار مهم است که در ادامه راهکارهایی فوق‌العاده کاربردی در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

بهترین روش برای شروع سخنرانی

راه‌های بسیار زیادی برای شروع سخنرانی وجود دارد، اما آنچه از تحلیل سخنران بزرگ و معروف عایدمان می‌شود این است که اکثر سخنرانان معروف و حرفه‌ای برای شروع سخنرانی خود از داستان‌ها استفاده می‌کنند!
داستان‌ها بدون شک یکی از قدرتمند‌ترین روش‌ها برای جلب توجه مخاطبان هستند.

در ادامه دلایل ما برای انتخاب داستان به عنوان بهترین روش شروع را خواهید شنید:

1. جذابیت برای مخاطب: شاید اصلی‌ترین دلیل این است که بهترین روش برای جلب توجه مخاطبان  استفاده از داستان است. بازهم تأکید می‌کنم که داستان‌ها بسیار قدرتمندند
2. دومین دلیل این است که ما برای تعریف داستان‌ها نیازی به فکر کردن نداریم و احتمال فراموشی اگر فقط چند مرتبه آن را تمرین کنیم بسیار بسیار کم خواهد بود.
3. داستان‌ها برای مخاطبان بسیار ساده قابل پیگیری هستند و چون دارای سیری مشخص هستند، مخاطبان خیلی راحت با آن ارتباط برقرار می‌کنند.
4. کسانی که در شروع سخنرانی خود از داستان استفاده می‌کنند این موضوع را تأکید می‌کنند که اعتماد به نفس زیادی دارند و این حس به مخاطبان القا می‌شود…
امیدوارم با به کار بستن این نکات سخنرانی‌های فوق‌العاده داشته باشید و در جلساتی که نیاز است صحبت خود را آغاز کنید، بدرخشید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایونت سنتر

ایونت سنتر ابزاری است برای ایجاد، مدیریت، جستجو، به اشتراک‌گذاری و ثبت‌نام آنلاین رویدادها که برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان می‌توانند از آن به راحتی و رایگان استفاده کنند. ایونت سنتر فرآیند ثبت‌نام شرکت‌کنندگان و مدیریت رویداد را برای برگزارکنندگان تسهیل می‌بخشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها