اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613110814878

شبکه اجتماعی چیست؟

پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در ایران

کد: 13950613110814878

http://goo.gl/bc2MP0

، اصفهان , (اخبار رسمی): شبکه های اجتماعی مفهوم جدیدی نیستند. انسانها از قرن‌ها پیش که گرد آتش می‌نشستند و برای یکدیگر داستان می‌گفتند در حال تشکیل شبکه های اجتماعی بودند.

شبکه اجتماعی چیست؟ Social Network

به گزارش روابط عمومی ایونت سنتر، چیزی که باعث شده است امروز، شبکه های اجتماعی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار بگیرند، به وجود آمدن ابزارهای دیجیتال و کمک آنها به توسعه شبکه های اجتماعی بوده است.

بنابراین، برای تعریف شبکه های اجتماعی باید ابتدا سه مفهوم را از یکدیگر تفکیک کنیم:

شبکه های اجتماعی به عنوان شبکه ای از ارتباطات انسانی (Social Networks)
سرویس‌های ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی (Social networking services)
سرویس‌های دیجیتال ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی (Digital social networking services)

انواع پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در ایران:

1) فیس بوک (Facebook)

امروزه دیگر اکثریت جامعه با این شبکه اجتماعی آشنا می باشند و در میان دیگر شبکه های اجتماعی از رتبه بالاتری برخوردار می باشد. این شبکه اجتماعی بعنوان پررونق ترین شبکه در میان بیلیون ها کاربر خود می باشد. شرکت ها و سازمان ها می توانند صفحات تجاری در آن ایجاد نموده و محتواسازی نمایند. فیس بوک یک شبکه اجتماعی است که اکثر عموم از آن استفاده می کنند.

2) توییتر (twitter)

همانند فیس بوک، شبکه اجتماعی توییتر نیز در طی سالیان اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا نموده است و بعنوان منبعی که به روزترین اخبار در آن قابل مشاهده می باشد، تبدیل شده است. توییتر بعنوان یک میکروبلاگینگ محسوب می شود این بدان معناست که این وبسایت به کاربران اجازه می دهد پیام های کوتاهی را ایجاد نموده و بر روی پروفایل خود قرار دهند. توییتر همچنین اجازه می دهد این پیام بر روی شماره موبایل های افراد نیز ارسال شود. این شبکه بیشتر توسط متخصصین استفاده میشود.

3) لینکداین (LinkedIn)

هر شخصی می داند اگر به دنبال شبکه ای از متخصصین می باشد بایستی در لینکداین حضور پیدا کند. بعنوان شبکه ای اجتماعی برای شغل ها شناخته می شود. که افراد می توانند در این شبکه میزان تحصیلات، سابقه شغلی خود، تجارب کاری را ارائه دهند و به دیگر متخصصین متصل شوند و با یکدیگر در گروه ها تعامل داشته باشند.

4) گوگل پلاس (+Google)

شبکه اجتماعی گوگل پلاس در تابستان سال 2011 توسط تیم گوگل ایجاد شد که بعنوان سریعترین شبکه اجتماعی از نظر رشد در دنیای وب شناخته شد. پس از شکست گوگل باز و گوگل ویو، موتور جستجو عظیم گوگل با این شبکه به موفقیت دست پیدا کرد و شبکه ای را تاسیس کرد که کاربر از استفاده از آن لذت ببرند. کاربری گوگل پلاس بسیار شبیه فیس بوک می باشد اما دو مزیت نسبت به فیس بوک را دارا می باشد. گوگل پلاس شخصیتی رسمی تر از شبکه اجتماعی فیس بوک دارد و از طرفی محتوای درج شده در آن در فهرست موتورهای جستجو تاثیرگذار می باشد.

5) اینستاگرام (Instagram)

شبکه اجتماعی اینستاگرام بعنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس محسوب می شود که وب موبایل قبل از آن چنین پیشرفتی را بر خود ندیده است. اینستاگرام فضای نامحدودی را برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم های کوتاه  ایجاد نموده است. ابتدا این برنامه بر روی پلت فرم سیستم های عامل نوشته شده و سپس تبدیل به اپلیکیشن اندروید گردید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایونت سنتر

ایونت سنتر ابزاری است برای ایجاد، مدیریت، جستجو، به اشتراک‌گذاری و ثبت‌نام آنلاین رویدادها که برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان می‌توانند از آن به راحتی و رایگان استفاده کنند. ایونت سنتر فرآیند ثبت‌نام شرکت‌کنندگان و مدیریت رویداد را برای برگزارکنندگان تسهیل می‌بخشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]