خداحافظی تاکسی های پیکان با پایتخت

کد: 1395052788875810

http://goo.gl/jcKwYr

، تهران , (اخبار رسمی): در راستای اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تاکسی های پیکان تا پایان سال از رده خارج و با پایتخت خداحافظی می کنند.

خداحافظی تاکسی های پیکان با پایتخت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان تاکسیرانی  شهر تهران ،براساس آمارهای اعلام شده حدود 80 هزار دستگاه تاکسی در پایتخت 11 میلیون نفری تردد می کنند که به گفته به میثم مظفرمدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از این تعداد 17 هزار تاکسی آن پیکان و فرسوده است. 
 او می گوید: در میان 17 هزار تاکسی فرسوده تهران شش هزار و 300 تاکسی پیکان وجود دارد که هر یک از این خودروها روزانه 10 کیلوگرم و سالانه سه هزار و 600 کیلوگرم ذرات آلاینده تولید و در هوای آلوده پایتخت منتشر می کند. این بدین معناست که در طول یکسال تنها 23 هزار تن آلاینده جوی از طریق تردد تاکسی های پیکان فرسوده تولید و در هوای پایتخت منتشر می شود. 
در همین راستا شهرداری تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرده اند سال جاری تاکسی های پیکان از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت حذف خواهند شد. 
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به عنوان تنها متولی امور تاکسیرانان در شهر تهران است.در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیش از 100 هزار تاکسیران و حدود 80 هزار تاکسی، 4.5 میلیون مسافر را روزانه جابجا می کند که سهم 22 درصدی از سفرهای حمل و نقل درون شهری را در 22 منطقه تاکسیرانی به خود اختصاص داده که با توجه به امکانات موجود رقم قابل توجهی است. ناوگان تاکسیرانی با پشت سر نهادن دورانی سخت، پر مخاطره و غیر متمرکز، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در تاریخ 28/3/1359 با هدف تمرکز، کنترل و نظارت بر حُسن اجرای خدمت رسانی تجمیع شد. و طی لایحه ای سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، تحت پوشش شهرداری تهران با تصویب شورای انقلاب شروع به فعالیت کرد.