مینی بوس های فرسوده تهران جمع آوری می شود

کد: 13950618118445810

http://goo.gl/7G2hsd

، تهران , (اخبار رسمی): تیم نظارت ستادی سازمان تاکسیرانی اعلام کرد که مینی بوس های فرسوده از ناوگان شهری خارج می شوند.

تاکسی های نو بجای مینی بوس های فرسوده

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی ؛ قرعه پنجمین جلسه نظارت ستادی سازمان تاکسیرانی به بزرگترین منطقه تهران افتاد. منطقه چهار شهرداری تهران با سهم 11درصدی از پهنه پایتخت ضمن اختصاص وسیع ترین مساحت، پرجمعیت ترین منطقه تهران نیز محسوب می شود. وجود یکی از بزرگترین و پرتردد ترین پایانه های درون شهری و ایستگاه های متعدد و مبادی و مقاصد خطوط مترو در کنار خطوط متعدد تاکسی اهمیت این منطقه را دوچندان کرده است.

تیم نظارت ستادی سازمان برابر روال گذشته، با همراهی اناری؛ معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه، بازدید میدانی از پایانه ها، دفتر شرکت و ایستگاه های تاکسی را در دستور کار خود قرار داد. پهلوگاه تاکسی ها در کنار ایستگاه مترو فرهنگسرا ابتدای مسیر بازدید بود. حضور در دفتر شرکت باغ آسمون و پرسش از کاربران شرکت برای تعیین سطح آشنایی با قوانین سازمان، پایانه رسالت و پهلوگاه های تاکسی، ادامه حرکت تیم نظارت سازمان بود. در پایان اعضا به سالن کنفرانس شهرداری منطقه چهار رفته و جلسه رسمی بررسی مشکلات حوزه تاکسیرانی منطقه با حضور شهردار آغاز شد.

در ابتدای جلسه میثم مظفر؛ مدیرعامل سازمان ضمن تشکر از اقدامات شهردار و معاون حمل و نقل منطقه در روان سازی بار ترافیکی منطقه به ویژه ابتدای خیابان هنگام، موانع و مشکلات حوزه تاکسیرانی را تشریح کرد تا با مساعدت شهردار منطقه اقدامات عملیاتی رفع آن انجام شود.مظفر وضعیت ترافیکی و جابه جایی مسافران جنب ایستگاه مترو فرهنگسرا را نامناسب ارزیابی و پیشنهاد داد ابتدای خیابان هلیایی(درختی) مسدود شده و یکی از خطوط به آنجا انتقال یابد. مسقف سازی پهلوگاه تاکسی فرهنگسرا با سازه سبک دیگر درخواست ایشان بود.

مدیرعامل سازمان در خصوص پایانه رسالت گفت: این پایانه یکی از نقاط استراتژیک شهر تهران است. و درخواست ما این است که اصلاح هندسی بررسی شده صورت گیرد تا تاکسی های بیرون پایانه در داخل جانمایی شوند. وی همچنین از بازمهندسی خطوط این پایانه گفت و افزود: با هماهنگی انجام شده با شرکت واحد قرار است مینی بوس های فرسوده از رده خارج و با تسهیلات ویژه به ایشان تاکسی های نو که سعی میکنیم ون های جدید هم باشد تحویل شود.

میثم مظفر با اشاره به نظر مساعد معاون حمل و نقل شهردار تاکید کرد؛ در ایستگاه تاکسی ها در خیابان هنگام و مترو تهرانپارس، قرار شد تا با همکاری شرکت کنترل ترافیک، دوربین های ثبت تخلف برای برخورد با مسافربرهای شخصی نصب شود.

برنامه ریزی برای طراحی پهلوگاه های تاکسی جنب ایستگاه های مترو در شرف افتتاح هروی، خواجه عبدالله انصاری و ... و در نظر گرفتن ابلاغ شهردار محترم تهران مبنی بر فعالیت و هم پوشانی مدهای حمل و نقل همزمان با افتتاح ایستگاه های مترو، بخش پایانی صحبت های مدیرعامل سازمان بود.

 بهاری؛ شهردار منطقه نیز ضمن خوشامدگویی به مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و تیم همراه، اهمیت موضوع حمل و نقل را متذکر شد و عنوان کرد: حمل و نقل عمومی شبیه نان است از این جهت که بایستی سهل و ارزان در اختیار تمام اقشار از بالاترین تا پایین ترین سطح درآمدی ارایه شود.

وی منطقه چهار را به جهت جمعیت بالا و تفاوت ها، ویژه ارزیابی کرد و افزود: ساکنین این منطقه از برج سفید تا خاک سفید با سطح درآمدی متفاوت هستند. سامان سرای لویزان، مرکز کارآفرینی، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه امام حسین(ع)، دانشگاه آزاد تهران شمال با 15هزار دانشجو، اقلیت های مذهبی و بیشترین تعداد جانبازان قطع دودست و دوپا، این منطقه را متنوع و خاص کرده است.

شهردار منطقه چهار در خصوص مسایل عنوان شده در حوزه تاکسیرانی گفت: مصوبات این جلسه مورد تایید و تاکید بنده هست و حتما در اولین جلسه شورای اداری منطقه توسط آقای اناری آورده شود تا ابلاغ شود.

بهاری در پایان توجه به مسایل انسانی و فرهنگ ترافیکی را مهمتر از زیرساخت ها دانست و توجه به این امر را از سوی تاکسیرانان خواستار شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به عنوان تنها متولی امور تاکسیرانان در شهر تهران است.در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیش از 100 هزار تاکسیران و حدود 80 هزار تاکسی، 4.5 میلیون مسافر را روزانه جابجا می کند که سهم 22 درصدی از سفرهای حمل و نقل درون شهری را در 22 منطقه تاکسیرانی به خود اختصاص داده که با توجه به امکانات موجود رقم قابل توجهی است. ناوگان تاکسیرانی با پشت سر نهادن دورانی سخت، پر مخاطره و غیر متمرکز، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در تاریخ 28/3/1359 با هدف تمرکز، کنترل و نظارت بر حُسن اجرای خدمت رسانی تجمیع شد. و طی لایحه ای سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، تحت پوشش شهرداری تهران با تصویب شورای انقلاب شروع به فعالیت کرد.

منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه