مدیرعامل سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خبر داد

ورود خودروهای پاک به تاکسیرانی تهران

کد: 13951102223865810

https://goo.gl/qZgdy1

، تهران , (اخبار رسمی): ورود خودروهای مدرن و دارای فناوری هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی، یکی از گام های مهم سازمان تاکسیرانی برای کمک به کاهش آلودگی هوا در دوره اخیر بوده است.

ورود خودروهای پاک به تاکسیرانی تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ میثم مظفر مدیرعاملسازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهر تهراندر آستانه روز هوای پاک و در مراسم رونمایی از 200 دستگاه تاکسی هیبریدی دیگر، گفت: این خودروهای پاک جایگزین پیکان های آلاینده و فرسوده پایتخت شدند. با این تعداد شمار تاکسی های مدرن با استاندارد آلایندگی بالا در ناوگان به 1500دستگاه رسید و تمام تلاش ما بر این است با همراهی بخش خصوصی، این رقم در آینده نزدیک به میزان قابل توجهی ارتقا یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکسی های هیبریدی نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوای پایتخت دارند و در سرعت های کمتر از 50 کیلومتر از سیستم برق و در سرعت های بالاتر از 50 کیلومتر از سوخت بنزین برای حرکت استفاده می نمایند که مصرف سوخت آنها به ازای هر صد کیلومتر پیمایش 2/4 لیتر است و سیستم محرکه این خودروها، متناسب با شرایط ترافیکی شهر تهران است.

مظفر خاطرنشان کرد: اولویت اصلی سازمان ارتقای سطح خدمات رسانی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران و جلب رفاه و آسایش مسافرین بوده که با گرایش به سمت ناوگان هوشمند، دستیابی به این مهم بیش از پیش تحقق خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان اظهار داشت: تاکسی های مدرن و هیبریدی مجهز به سیستم تاکسی متر هستند و نرخ کرایه آنها برابر مصوبات شورای اسلامی شهر تهران می باشد.

میثم مظفر با اشاره به وضعیت تاکسی های فرسوده پایتخت نیز ابراز داشت: برابر برنامه ریزی های اولیه نوسازی 16 هزار دستگاه تاکسی فرسوده پایتخت در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار دارد و تا پایان سال جاری این ظرفیت نوسازی و جایگزینی وجود خواهد شد. به فضل خدا از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار و 850 دستگاه از این خودروهای فرسوده، نوسازی و خودروهای جدید پایه گازسوز جایگزین آنها شده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه روند نوسازی در سال 96 هیچ خودروی فرسوده ای در ناوگان تاکسیرانی تهران فعالیت نداشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به عنوان تنها متولی امور تاکسیرانان در شهر تهران است.در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیش از 100 هزار تاکسیران و حدود 80 هزار تاکسی، 4.5 میلیون مسافر را روزانه جابجا می کند که سهم 22 درصدی از سفرهای حمل و نقل درون شهری را در 22 منطقه تاکسیرانی به خود اختصاص داده که با توجه به امکانات موجود رقم قابل توجهی است. ناوگان تاکسیرانی با پشت سر نهادن دورانی سخت، پر مخاطره و غیر متمرکز، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در تاریخ 28/3/1359 با هدف تمرکز، کنترل و نظارت بر حُسن اجرای خدمت رسانی تجمیع شد. و طی لایحه ای سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، تحت پوشش شهرداری تهران با تصویب شورای انقلاب شروع به فعالیت کرد.

منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه