در مرکز آموزش علمی کاربردی تاکسیرانی شهر تهران

ششمین دوره پذیرش دانشجوی تاکسیرانی آغاز شد

کد: 13951109227665810

https://goo.gl/XedYBY

، تهران , (اخبار رسمی): اشتری معاون فرهنگی آموزشی و رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی تاکسیرانی شهر تهران از آغاز پذیرش دانشجو در رشته های «کاردانی فنی مکانیک خودرو» و «کاردانی حرفه ای تاکسیران» در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

ششمین دوره پذیرش دانشجوی تاکسیرانی آغاز شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان تاکسیرانی، مرکز آموزش علمی کاربردی تاکسیرانی شهر تهران در رشته های  کاردانی حرفه ای تاکسیرانی و فنی مکانیک خودرو در بهمن ماه سال جاری، اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

معاون فرهنگی و رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی تاکسیرانی، با بیان اینکه در راستای سیاست های کلان سازمان برای افزایش سطح مهارت و دانش تاکسیرانان، رشته دانشگاهی "کاردانی حرفه ای تاکسیرانی" برای اولین بار در دنیا راه اندازی شده است، افزود: این رشته در قالب نظام آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی توسط سازمان تاکسیرانی طراحی شده و مجوز پذیرش دانشجو در آن طی دو سال گذشته از سوی وزارت علوم صادر شد. افراد در این رشته با مهارت ها و دانش های مورد احتیاج حرفه تاکسیرانی از جمله نقشه خوانی، شهر شناسی، روانشناسی ارتباط موثر، رانندگی تدافعی، مکانیک خودرو، آیین نامه ها و مقررات راهنمایی و رانندگی و تاکسیرانی، زبان های خارجه، اصول حمل و نقل شهری و ترافیک، اخلاق حرفه ای آشنا خواهند شد.

اشتری با اشاره به افتتاح دانشکده تاکسیرانی در شهریور سال 1393 این مرکز را نخستین مجموعه علمی و آموزشی کشور در حوزه تاکسیرانی خواند و گفت : امیدواریم ضمن برگزاری دوره های آکادمیک در قالب پودمان ها و دوره های آموزشی به صورت ضمن خدمت زمینه تحصیل تاکسیرانان و افزایش سطح دانش و توانمندی حرفه ای ایشان را فراهم کنیم و شاهد ارتقای تراز رفتاری تاکسیرانان و بهبود خدمات ناوگان تاکسیرانی شهر تهران باشیم.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام تحصیل در دانشگاه جامع علمی و کاربردی از علاقه مندان و تاکسیرانان خواست تا از ابتدای بهمن ماه سال جاری با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به دریافت دفترچه راهنما و ثبت نام در این رشته اقدام کنند.

رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی تاکسیرانی، در پایان با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه به دانشجویان تاکسیران گفت: به 3 نفر از  دانشجویان برتر این مرکز که در هر رشته موفق به کسب معدل 18 و بالاتر شوند علاوه بر تخفیف 50 درصدی هزینه شهریه از 85 درصد سهم مرکز آموزش، یک سفر رایگان مشهد مقدس به همراه خانواده اختصاص می یابد. همچنین دانشجویان تاکسیران مرکز آموزش تاکسیرانی که حداقل 35 واحد درسی از دروس دانشگاهی مرکز آموزش را گذرانده باشند مشمول وام 4 میلیونی با بهره کم از سازمان خواهند شد.
مرکز علمی و کاربردی سازمان تاکسیرانی شهر تهران به آدرس: بزرگراه اشرفی اصفهانی، ابتدای جلال آل احمد، پلاک 461، طبقه اول و شماره تلفن 44294675-44294668-44294667 داخلی (122-123-159) آماده پاسخگویی به سوالات است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به عنوان تنها متولی امور تاکسیرانان در شهر تهران است.در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیش از 100 هزار تاکسیران و حدود 80 هزار تاکسی، 4.5 میلیون مسافر را روزانه جابجا می کند که سهم 22 درصدی از سفرهای حمل و نقل درون شهری را در 22 منطقه تاکسیرانی به خود اختصاص داده که با توجه به امکانات موجود رقم قابل توجهی است. ناوگان تاکسیرانی با پشت سر نهادن دورانی سخت، پر مخاطره و غیر متمرکز، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در تاریخ 28/3/1359 با هدف تمرکز، کنترل و نظارت بر حُسن اجرای خدمت رسانی تجمیع شد. و طی لایحه ای سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، تحت پوشش شهرداری تهران با تصویب شورای انقلاب شروع به فعالیت کرد.

منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه