اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610107194765

با همکاری سازمان «سمت» برگزارشد

نخستین همایش بین المللی امام حسین (ع)

کد: 13950610107194765

http://goo.gl/4LUJBC

، تهران , (اخبار رسمی): همایش بین المللی امام حسین (ع) با همکاری سازمان «سمت»، وزارت آموزش عالی و پژوهشهای علمی عراق، مرکز مطالعات و تحقیقات بین‌المللی العمید (عتبه عباسیه) و دانشگاه کربلا جمهوری عراق، در شهرکربلا برگزار شد.

نخستین همایش بین المللی امام حسین (ع) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی «سمت»، نخستین همایش بین المللی امام حسین (علیه‌السلام) با عنوان «ارزشهای شکوهمند در نهضت حسینی و نقش آن در تکامل انسان» با همکاری مشترک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، وزارت آموزش عالی و پژوهشهای علمی عراق، مرکز مطالعات و تحقیقات بین‌المللی العمید (عتبه عباسیه) و دانشگاه کربلا جمهوری عراق، 4 و 5 شهریورماه در شهر کربلا برگزار شد.

در این همایش دو روزه که با شعار «نهضت حسینی، چراغ تکامل انسانی» و با حضور اساتید و پژوهشگرانی از کشورهای ایران، عراق، لبنان و بحرین برگزار شد، 38 مقاله با محورهای تأثیر نهضت حسینی در آزادی ملتها، بُعد ادبی در نهضت حسینی، ارزشهای روانی و پرورشی نهضت حسینی و آثار آن در پیشرفت برنامه‌های درسی آموزش و پرورش، ابعاد فکری و عقیدتی و اخلاقی انقلاب حسینی، تأثیر نهضت حسینی در آموزش و پرورش، انقلاب حسینی و پایه‌های پیروزی ارزشها، به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی ارائه گردید.

حسین هاجری معاون پژوهشی سازمان «سمت» به عنوان عضو کمیته اصلی و علمی همایش بین‌المللی امام حسین (ع)، در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این همایش، گفت: «در سومین و چهارمین نشست اجرایی مشترک میان سازمان «سمت» و وزارت آموزش عالی و پژوهشهای علمی جمهوری عراق مقرر شد اولین دوره این همایش با همکاری مرکز مطالعات و تحقیقات بین‌المللی العمید (عتبه عباسیه) و دانشگاه کربلا در کربلای معلا برگزار گردد که پس از فراهم شدن مقدمات، اطلاع‌رسانیهای لازم از طریق ارسال گسترده فراخوان همایش برای اعضای محترم هیأت علمی و سایر علاقه‌مندان به دانشگاهها و مراکز پژوهشی و آموزش عالی صورت گرفت و علاقه‌مندان به خوبی از آن استقبال کردند و پس از ارزیابیهای علمی، مقاله‌های مناسب مورد پذیرش قرار گرفتند».

 هاجری در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه امام حسین (ع) و تأثیر انقلاب حسینی بر تکامل انسانها افزود: «سازمان «سمت» درصدد است میراث عظیم فرهنگ اسلامی همچون سیره امام حسین (ع) را با بهره‌گیری از دیدگاههای علمی احیاء نماید. در همین راستا دو کتاب تحقیقی و تاریخی درباره نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) منتشر کرده است که تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده‌اند و مشارکت و حمایت «سمت» از این همایش نیز در جهت همین رسالت و هدف بوده است».

در ادامه مراسم افتتاحیه و آغاز ارائه مقاله‌ها توسط اساتید و پژوهشگران، دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» به ایراد سخنرانی با عنوان «امام حسین (ع)؛ خورشید بی‌زوال حقیقت» پرداخت و دکتر مسعود فکری، دکتر عبداله توکلی، دکتر غلامحسین غلامحسین‌زاده، دکتر سیدجواد ورعی، دکتر رقیه میر ابوالقاسمی، دکتر هاجر باختری و دکتر افسون قنبری از دیگر اساتید و پژوهشگران ایرانی بودند که مقاله‌های خود را در این همایش ارائه دادند.

در پایان این همایش، ضمن ارائه گواهی به شرکت‌کنندگان، از آنها تقدیر به عمل آمد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سمت

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) مسئولیت تهیه منابع درسی و دانشگاهی را در زمینه علوم انسانی بر عهده دارد. تهیه و تدوین کتب زبان تخصصی کلیه رشته‌ها نیز از دیگر وظایف آن است. در همین راستا تاکنون بیش از 1910 عنوان کتاب منتشر کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش