اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950620119845743

طی دیدار سفیر چین با معاون امور بین الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت صورت گرفت

اعزام هیات کارشناسی به دعوت حزب کمونیست چین

کد: 13950620119845743

http://goo.gl/9kCEHN

، (اخبار رسمی): معاون بین الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توسعه رایزنیها و تبادل هیاتها میان ایران و چین که میتواند زمینه های لازم برای تقویت همکاریها میان دو کشور را فراهم کند، امری مفید و ضروری میدانیم.

اعزام هیات کارشناسی به دعوت حزب کمونیست چین

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و چین، پانگ سن" سفیر چین در ایران با علی رضایی، معاون پژوهش، اطلاعرسانی و اموربین الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتوگو کرد. 
در این دیدار که در دبیرخانه مجمع برگزار شد، علی رضایی ضمن تاکید بر گسترش روابط ایران و چین، مشارکت بیشتر چین و تبادل تجربه با ایران در زمینه های مورد علاقه را خواستار شد و گفت: توسعه اقتصادی را مهمترین بستر ثبات و امنیت منطقه ای میدانیم و این موضوع از طریق افزایش همکاریهای دوجانبه و چند جانبه ممکن خواهد بود.
معاون پژوهش، اطلاعرسانی و امور بین الملل دبیرخانه افزود: توسعه رایزنیها و تبادل هیاتها میان ایران و چین که میتواند زمینه های لازم برای تقویت همکاریها میان دو کشور فراهم کند را امری مفید و ضروری میدانیم در این راستا سفر هیاتی که بزودی عازم پکن خواهد شد.
رضایی تاکید کرد: نگاهی به تحولات جاری منطقه و بررسی تهدیدات و منافع مشترک دو کشور نشان میدهد که مناسبات فیمابین باید در ابعاد مختلف گسترش و تعمیق یابد. تجربیات چین در امر اصلاحات اداری و ساختاری، توسعه و رشد اقتصادی، سیاستگذاریهای کلان و امر نظارت را موفق ارزیابی میکنیم و تبادل تجربیات در اینباره را امری موثر در تقویت روابط میان ایران و چین میدانیم.
در این دیدار، «پانگ سن» سفیر چین ضمن موافقت با دیدگاههای رضایی گفت :پدیده تروریسم دغدغه مشترک ماست و نباید در برخورد همه جانبه با آن تردید کرد. تقسیم تروریسم به خوب و بد رویکردی نادرست است و کشورهای مدعی مقابله با تروریسم باید از استانداردهای دوگانه و چندگانه پرهیز کنند. ایران و چین هر دو با این خطر مواجهند و همکاری بین دو کشور در این زمینه باید افزایش یابد. جهان از نظام تک قطبی فاصله گرفته و قدرتهای جدیدی در حال شکلگیری هستند که باید رایزنی و همکاری میان خود را تقویت کنند.
سفیر چین اقدامات آمریکا در منطقه را دلیل اصلی گسترش تروریسم دانسته و اظهار امیدواری کرد با تضعیف قدرت آمریکا در سطح جهانی شاهد رشد و توسعه همکاریهای بین المللی باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی ایران و چین

با توجه به اقتصاد درحال رشد چین و ضرورت ایجاد ارتباط نزدیکتر بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با آن کشور ، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در صدد برآمد تا با ایجاد تشکلی سازماندهی شده ، گام‌های مناسبتری را در جهت حرکت صحیح به سوی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین هم‌اکنون با بیش از 4000 عضو ، یکی از بزرگترین و فعالترین اتاق‌های مشترک فعال کشوردر ایران می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]