اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181235743

عسگراولادی

هنگ‌کنگ برای ایران کالا می فروشد

کد: 13950823181235743

https://goo.gl/qQ0a88

، (اخبار رسمی): بر اساس کارهای بانکی، سرمایه‌گذاری دو طرفه بین ایران و هنگ‌کنگ به‌راه خواهد افتاد که در همین راستا، ظرف دو سه ماه آینده نتایج این اجلاس معلوم می‌شود و به نفع ما خواهد بود.

هنگ‌کنگ برای ایران کالا می فروشد

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق ایران و چین، اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق ایران و چین در رابطه با سفر تیم اقتصادی هنگ‌کنگ به ایران گفت:ما با چین روابط خیلی خوبی در سطح بالا داریم. هنگ‌کنگ در عین اینکه جزء ایالت‌های چین است، از نظر اقتصادی استقلال دارد. این هیئتی که آمده، بیشتر از بخش خصوصی هنگ‌کنگ هستند و چند تا از شرکت‌های بزرگ دولتی هم در آن قرار دارد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای هم دیروز با وزیر اقتصاد و دارایی امضا شده که بتوانیم روابط آینده را بر اساس سیستم خدمات بانکی و بیمه‌ای توسعه دهیم.

عسگراولادی به فعالیت هنگ‌کنگ در حوزه خدمات اشاره کرد و افزود: درآمد هنگ‌کنگ، 93 درصد از محل فروش خدمات است، یعنی آن‌ها کالا تولید نمی‌کنند، ما به آن‌ها کالا می‌فروشیم اما از آن‌ها نمی‌خریم.

جان سی تسانگ وزیر مالی دولت اجرایی منطقه ویژه هنگ کنگ نیز در دیدار با علیرضا اشرف، دبیر کل اتاق ایران در خصوص همین موضوع اظهار کرد: 93درصد از GDP هنگ کنگ را خدمات تشکیل می دهد و ظرفیت های بسیاری برای همکاری های مکمل بین ایران و هنگ کنگ موجود است. بخش عمده ای از پیشرفت های هنگ کنگ مرهون تلاش اتاق های بازرگانی آن است و آمادگی داریم تا با ارتباط بیشتر با اتاق بازرگانی ایران و اتاق مشترک سطح همکاری ها را ارتقا دهیم.

بر اساس این گزارش، خدمات بانکی، حوزه‌ای است که ایران بیشترین مشکل را برای برقراری ارتباط تجاری با کشورهای مختلف در آن شاهد است و عسگراولادی در خصوص مراودات بانکی با هنگ‌کنگ خاطرنشان کرد: بعد از برجام، خدمات بانکی‌ آرام آرام در حال راه افتادن است. حالا وزیر مالی هنگ‌کنگ میز قول داده است که در هفته‌های آینده روابط بانکی ما با آن‌ها برقرار شود و چند بانک ما با آن‌ها آغاز به کار کنند.

رئیس اتاق ایران و چین در پایان تاکید کرد: بر اساس کارهای بانکی، سرمایه‌گذاری دو طرفه راه خواهد افتاد. اگر این راه افتد، ظرف دو سه ماه آینده نتایج این اجلاس معلوم می‌شود و به نفع ما خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی ایران و چین

با توجه به اقتصاد درحال رشد چین و ضرورت ایجاد ارتباط نزدیکتر بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با آن کشور ، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در صدد برآمد تا با ایجاد تشکلی سازماندهی شده ، گام‌های مناسبتری را در جهت حرکت صحیح به سوی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین هم‌اکنون با بیش از 4000 عضو ، یکی از بزرگترین و فعالترین اتاق‌های مشترک فعال کشوردر ایران می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]