اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160495743

اسداله‌ عسگراولادی:

غرب جای چین را در بازار ایران نمی‌گیرد

کد: 13950726160495743

https://goo.gl/pgMCxX

، (اخبار رسمی): نه تنها تجار ایرانی بلکه چینی‌ها هم نگران توافقات صورت گرفته غرب با ایران نیستند و غربی‌ها جای چین را در بازار ایران نمی‌گیرند.

غرب جای چین را در بازار ایران نمی‌گیرد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و چین، اسداله‌ عسگراولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین، در خصوص احتمال کم‌رنگ شدن حضور چین در بازار ایران گفت: نه تنها تجار ایرانی بلکه چینی‌ها هم نگران توافقات صورت گرفته غرب با ایران نیستند و غربی‌ها جای چین را در بازار ایران نمی‌گیرند، این در حالی است که روابط دو کشور بر پایه منافع و ارتباطات درازمدت پایه‌گذاری شده و حتی اگر اروپایی‌ها به بازار ایران بیایند، چین جایگاه خود را همچنان خواهد داشت.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: سال گذشته روابط تجاری ایران و چین به 52 میلیارد دلار رسید که به نظر می‌رسد با هدفگذاری‌های صورت گرفته، حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال جاری با ده درصد افزایش از مرز 55 میلیارد دلار عبور خواهد کرد، این در حالی است که هدف ما این است که حجم مبادلات تجاری ایران و چین به 60 میلیارد دلار در سال جاری برسد.
وی از آغاز فاز جدید سرمایه‌گذاری چینی‌ها در بازار ایران در بهار امسال خبرداد و تصریح کرد: چین سعی داشت که به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب کمک کند، اینگونه نیست که این کشور با توافق ایران با غرب به دلیل به خطر افتادن منافعش، مخالف بوده باشد، بلکه سعی داشت که به روند مثبت این مذاکرات کمک کند.
به گفته عسگراولادی، چین برنامه درازمدتی را برای حضور در بازار ایران تدارک دیده و قرار است ظرف 20 سال آتی، روابط تجاری ایران و چین دو برابر شود. اکنون هم چینی‌ها نگران کم رنگ شدن حضور خود در ایران نیستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی ایران و چین

با توجه به اقتصاد درحال رشد چین و ضرورت ایجاد ارتباط نزدیکتر بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با آن کشور ، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در صدد برآمد تا با ایجاد تشکلی سازماندهی شده ، گام‌های مناسبتری را در جهت حرکت صحیح به سوی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین هم‌اکنون با بیش از 4000 عضو ، یکی از بزرگترین و فعالترین اتاق‌های مشترک فعال کشوردر ایران می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]