اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950916196345743

درنشست ایرانیان مقیم چین با مسئولان بخش خصوصی کشور مطرح شد

ارتباط بانکی و صدور روادید، مشکل عمده تجار با چین

کد: 13950916196345743

https://goo.gl/068ul4

، (اخبار رسمی): نشست ایرانیان مقیم چین با مسئولان اتاق ایران و اتاق مشترک ایران و چین در سفارت ایران در پکن برگزار شد.

ارتباط بانکی و صدور روادید، مشکل عمده تجار با چین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی ایران و چین، از روز شنبه هیات اقتصادی سیاسی ایرانی عازم سه کشور آسیایی هند، چین و ژاپن شده است. فعالان بخش خصوصی به سرپرستی غلامحسین شافعی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می کنند. نمایندگانی از 45 شرکت ایرانی در این هیات حضور دارند.

مسعود خوانساری با اشاره به همکاری‌های بلندمدت ایران و چین گفت: کشورهایی مانند چین که زمان تحریم‌ها با ایران همکاری می‌کردند، بهترین کشورها برای همکاری در شرایط کنونی پس از تحریم ها هستند؛ ارتباط بین دو کشور ایران و چین قبل و بعد از توافق هسته‌ای وجود داشته است. همچنین چین اولین کشوری بوده که بحث‌ تامین مالی پروژه های بزرگ بین دو کشور را مطرح کرده و طرح‌های بزرگی بین دو طرف در حال اجراست.

خوانساری در ادامه سخنانش حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و حل‌وفصل مشکلات آنها را از جمله وظایف مهم اتاق ایران دانست.

اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق مشترک ایران و چین نیز از دیگر سخنرانان این نشست بود. او به جلسه‌ای که با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه داشته اشاره کرد و گفت که در این جلسه ابعاد مختلف روابط تجاری با چین بررسی و مسائل و مشکلات بخش خصوصی مطرح‌شده است.

عسگراولادی عدم وجود روابط بانکی را مهم‌ترین مشکل برقراری ارتباط تجار ایرانی با چین دانست و گفت: باید هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود تا بازرگانان و صاحبان صنایع دو کشور بتوانند به روابط تجاری خود ادامه دهند. مشکل دیگر صدور روادید است؛ چنانچه ایران به‌راحتی و در فرودگاه برای چینی‌ها ویزای سه‌ماهه صادر می‌کند، درحالی‌که حتی اخذ ویزای توریستی هم از چین سخت است و مدت‌ها زمان می‌‌برد.

در ادامه تجار و ایرانیان مقیم چین به طرح مشکلات خود برای برقراری ارتباط تجاری با چین پرداختند. به گفته آن ها در شرایط کنونی حتی باوجود تاسیس دفتر در چین، ایرانی‌ها نمی‌توانند حساب بانکی داشته باشند. تجار ایرانی خواستار حل این مشکل از طریق مذاکره دولت های ایران و چین شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی ایران و چین

با توجه به اقتصاد درحال رشد چین و ضرورت ایجاد ارتباط نزدیکتر بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با آن کشور ، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در صدد برآمد تا با ایجاد تشکلی سازماندهی شده ، گام‌های مناسبتری را در جهت حرکت صحیح به سوی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین هم‌اکنون با بیش از 4000 عضو ، یکی از بزرگترین و فعالترین اتاق‌های مشترک فعال کشوردر ایران می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]