اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812175375743

امید به افزایش سهم ایران در جذب گردشگران چینی

کد: 13950812175375743

https://goo.gl/iuN4nZ

، (اخبار رسمی): یک هیات 38 نفره از مدیران نهادهای بخش خصوصی و اصحاب رسانه چین در سفری که از حدود یک ماه پیش در مسیر جاده ابریشم آغاز شده، اکنون به ایران رسیده اند

امید به افزایش سهم ایران در جذب گردشگران چینی

به گزارش اخباررسمی به نقل از اتاق بازرگانی ایران و چین، یک هیات 38 نفره از اندیشمندان و اصحاب رسانه چین در سفری که از حدود یک ماه پیش در مسیر جاده ابریشم آغاز شده، اکنون به ایران رسیده اند. اعضای این هیات، در دومین روز اقامت خود در ایران به اتاق تهران آمدند تا با همتایان ایرانی خود در باب اهمیت توسعه روابط اقتصادی و گردشگری کشورهای مستقر در جاده ابریشم به بحث و تبادل نظر بپردازند. در ابتدای این گردهمایی، بهمن عشقی، دبیر کل اتاق تهران، طی سخنانی با اشاره به اینکه ظرف 10 روز گذشته، این دومین هیاتی است که از چین در اتاق تهران حضور می‌یابد، گفت: به لحاظ تاریخی، نوعی پیوند ناگسستنی میان ایران و چین شکل گرفته و ملت ایران و چین دوستان و دشمنان مشترک بسیاری دارند

 عشقی با بیان اینکه دو ملت ایران و چین نقش پررنگی در تاریخ‌سازی در منطقه آسیا دارند، افزود: اکنون افزون بر وابستگی اقتصادی شدید میان دو ملت، وابستگی سیاسی نیز وجود دارد. امروزه ظرفیت دولت‌ها برای توسعه مناسبات بین‌المللی محدود است و اندیشمندان معتقدند که دیپلماسی عمومی، رقیب دیپلماسی سیاسی است. در عرصه دیپلماسی عمومی، نقش  تشکل‌های مرد‌م‌نهاد بارز و مشخص شده است. او سپس به نقش اتاق تهران در تقویت دیپلماسی عمومی پرداخت و گفت: اتاق  130 ساله  تهران،  قصد  دارد به  یک اتاق  نسل  سومی  تبدیل  شود و البته به فعال  کردن دیپلماسی  عمومی نیز  اهتمام دارد. برای یک اتاق  نسل سومی، دیپلماسی عمومی نه یک ابزار بلکه به بخش لاینفکی از  ماموریت‌هایش تبدیل شده است.

 عشقی  با اشاره نقش جهانگردی در دیپلماسی عمومی، ایران را نیز به عنوان یک هدف  جهانگردی  توصیف  کرد و گفت: اعدادی که به عنوان صادرات توریسم از چین تعریف می‌شود، اعداد قابل‌توجهی است و ما امیدواریم که با همکاری اتاق تهران و دوستان چینی سهم ایران در  جذب  گردشگرانی چینی افزایش یابد.

او ضمن اعلام آمادگی اتاق تهران نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری و ظرفیت راه ابریشم گفت: امیدواریم این ارتباطات سهم ایران را از جاده ابریشم و یک راه یک کمربند، ارتقا دهد و به نظر می‌رسد، کاربرد واژه راه ابریشم، برای توسعه گردشگری موثر باشد.

 دبیرکل اتاق تهران همچنین ابراز امیدواری کرد که پروازهای بین ایران و چین افزایش یابد و این پروازها مملو از گردشگران چینی باشد که نه فقط به قصد تجارت یا فعالیت اقتصادی که منظور بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های گردشگری، به ایران سفر کنند.

فرهنگ ایران تاثیری عمیقی بر فرهنگ چین داشته است

در ادامه این جلسه، فنگ زیهنگ، مدیر رسانه‌ای هیات چینی نیز دقایقی را به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه هیات حاضر، از استان شی‌آن چین به ایران سفر کرده است، گفت: ما در تاریخ 28 سپتامبر در قالب هیاتی 38 نفره از استان شی‌آن ، سفر خود را آغاز کردیم و با عبور از کشورهای مختلف نظیر قرقیزستان، ازبکستان و آذربایجان و همچنین طی12 هزار کیلومتر مسافت به ایران آمده‌ایم.

 او افزود: ما در نخستین روز ورود به ایران از موزه ملی بازدید کردیم و با مشاهده آثار از عمق فرهنگ ایران آگاه شدیم. هم‌چنین با مشاهده این آثار دریافتیم که فرهنگ ایران چه تاثیر عمیقی بر فرهنگ چین داشته است.

 زیهنگ ادامه داد: ما در حقیقت در لوای یک پروژه که طی کردن جاده ابریشم و آشنایی با فرهنگ کشورهای واقع در این مسیر است، در ایران حضور یافته‌ایم. باید این را هم اضافه کنم که این پروژه زیر نظر دولت چین در حال پیگیری است.

این کارشناس رسانه‌ای چین، با اشاره به سفر رییس‌جمهوری کشور متبوع خود به ایران گفت: رییس جمهور چین در سفر به ایران، جمله‌ای بر زبان جاری کرد با این مضمون که دل‌های مردم ایران و چین به یکدیگر نزدیک است. ایرانی‌ها و چینی باید برای دستیابی به شکوفایی اقتصادی و توسعه با یکدیگر تشریک مساعی داشته باشند. ما نیز معتقدیم که ایران و چین می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

در ادامه احد محمدی، مدیر انجمن دوستی ایران و چین هم فرهنگ کهن و سخت‌کوشی مردمان چین را یادآور شد و گفت: چین دومین اقتصاد جهان و مایه افتخار قاره آسیاست. ایران و چین نیز به عنوان دو کشور متمدن و بزرگ و برخوردار از تاریخ کهن، دارای روابط مستحکم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند. به طوری که در طول سالیان گذشته خللی در روابط دو کشور ایجاد نشده است.

 محمدی با اشاره به اینکه ایران و چین در مورد اغلب وقایع سیاسی دارای نقطه نظرات مشترک هستند، گفت: این برخاسته از صلح‌طلبی و مبارزه با زیاده‌طلبی‌ قدرت‌های بزرگ است.

 او در ادامه به مبادلات 50 میلیارد دلاری ایران و چین اشاره کرد و گفت: این سطح از مبادلات سبب شده که چین به شریک اول تجاری ایران تبدیل شود و امیدواریم با پتانسیل‌های موجود، سطح مناسبات ارتقا یابد. بر این اساس ضرورت دارد، شرکت‌ها و تجار، تلاش مضاعفی را برای تحقق این امر به کار ببندند.

 او افزود: ایده یک جاده، یک کمربند که از سوی رییس جمهوری چین مطرح شده است می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه روابط کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم باشد.

 در ادامه این جلسه، پرسش و پاسخ‌هایی نیز در خصوصی راهکارهای توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگ و گردشگری میان دو طرف مطرح و پاسخ‌هایی به سوالات مطروحه توسط مدیران دو هیات داده شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی ایران و چین

با توجه به اقتصاد درحال رشد چین و ضرورت ایجاد ارتباط نزدیکتر بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با آن کشور ، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در صدد برآمد تا با ایجاد تشکلی سازماندهی شده ، گام‌های مناسبتری را در جهت حرکت صحیح به سوی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین هم‌اکنون با بیش از 4000 عضو ، یکی از بزرگترین و فعالترین اتاق‌های مشترک فعال کشوردر ایران می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]