اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624125165809

جهاد دانشگاهی بازوی توانمند پژوهشی صنعت نفت

نفت از نتایج تحقیقات بنادین بهره مند می شود

کد: 13950624125165809

https://goo.gl/04QATQ

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت نفت می تواند از انجام فعالیت های پژوهشی بنیادی و دیدگاهی جهاد دانشگاهی به عنوان یک بازوی توانمند پژوهشی بهره مند شود.

نفت از نتایج تحقیقات بنادین بهره مند می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، رئیس جهاد دانشگاهی در یک جلسه کاری با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و تنی چند از مدیران نفتی، ضمن معرفی دستاوردهای جهاد دانشگاهی در صنعت نفت گفت: این مجتمع تحقیقاتی، فضای مناسبی برای استفاده از توانایی ها و رفع نقاط ضعف دارد.

حمیدرضا طیبی هدف از ساخت مجتمع تحقیقاتی و ساخت صنعتی شهدای جهاد دانشگاهی را گردهم آوردن پژوهشکده های مختلف و استقرار پروژه هایی که به مرحله تجاری سازی رسیده اند بیان کرد و گفت: هدف اصلی جهاد دانشگاهی به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه کشور، انجام فعالیت های پژوهشی بنیادی و دیدگاهی برای حل مشکلات در حوزه مربوطه است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی 7 گروه پژوهشی و 4 گروه ویژه فعال در حوزه نفت دارد، اظهار کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده در این مجتمع پس از پیگیری در قالب برنامه برای شرکت های دانش بنیان ارائه می شود.

طیبی تصریح کرد: گروه اکتشاف، گروه توسعه میادین نفت خام، گروه میکروبیولوژی و گروه مطالعات انرژی که از 4 گروه فعال پژوهشی جهاد دانشگاهی در حوزه نفت به شمار می رود، هر کدام به تفکیک پروژه هایی را به اتمام رسانده و یا در دست اجرا دارند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز جهاد دانشگاهی آموزش سه گانه HSE اجباری را برگزار کرده است و افزون بر طرح ریزی و ایجاد سایت اینترنتی، در حوزه mobile-learning نیز فعال بوده است.

وی با اشاره به نیاز جهاد دانشگاهی به حمایت مالی گفت: با توجه به توانمندی موجود در بطن جهاد دانشگاهی در حوزه تولید فناوری و دانش فنی، به حمایت مالی در این حوزه نیاز است تا بتوان این موسسه را به یک قطب علمی در منطقه تبدیل کرد.

وی کسب جوایز ارزشمندی همچون جوایز خوارزمی در حوزه مهندسی و جایزه رازی در حوزه پزشکی، همکاری با کشورهای خارجی از جمله چین به واسطه شرکت CNPC، برگزاری کنفرانس های بین المللی متعدد در حوزه های علمی و پژوهشی و صادرات فناوری به کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان، تاجیکستان و عراق را از جمله دستارودهای جهاد دانشگاهی برشمرد.

وی افزود: ساخت و نصب بازوی بارگیری اسکله 10 جزیره خارگ به کارفرمایی شرکت پایانه های نفتی ایران، ساخت تجهیزات کنترل کننده آلاینده های صنعتی هوا و فیلترهای الکترواستاتیک به کارفرمایی پالایشگاه آبادان، اجرای پروژه های ساخت مته های حفاری با همکاری مناطق نفتخیز جنوب و به کارفرمایی شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، ساخت موتورهای درون چاهی به کار فرمایی شرکت ملی حفاری، راه اندازی سیستم برق و کنترل دکل های حفاریی و مدل سازی و ساخت پکیج نمک زدایی نفت خام به روش الکترو استاتیک در مقیاس صنعتی به منظور دستیابی به دانش فنی، از جمله پروژه های انجام شده از سوی جهاد دانشگاهی در حوزه صنعت نفت بوده است.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی، این مجتمع هم اکنون نیز پروژه ساخت سیستم های انتقال برق DC به کارفرمایی شرکت خطوط لوله و مخابرات را در دستور کار دارد.

به گزارش NIOC، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صبح امروز (24 شهریور) در راستای اهتمام به سیاست های اقتصادی مقاومتی و به منظور بازدید از مجتمع تحقیقاتی و ساخت صنعتی شهدای جهاد دانشگاهی به استان قزوین سفر کرده است. علی کاردر ضمن حضور در این مجتمع از مرکز ساخت ماشین های الکترونیکی، پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی، یارد مونتاژ دکل های حفاری و بازوهای بارگیری نفت و مرکز ساخت مبدل های الکترویکی (UPS صنعتی، شارژ) بازدید می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته