اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128945615

در اجلاس روسای واحد های دانشگاهی مستقر در مناطق آزاد کشور عنوان شد

دانشگاه ها مسئولیت سنگینی در جامعه دارند

کد: 13950627128945615

https://goo.gl/B0jbxE

، تبریز , (اخبار رسمی): دانشگاه ها مسئولیت سنگینی در جامعه دارند مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در اجلاس روسای واحد های دانشگاهی مستقر در مناطق آزاد کشور گفت: دانشگاه ها مسئولیت سنگینی در جامعه دارند و برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه الزامی است.

دانشگاه ها مسئولیت سنگینی در جامعه دارند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن عرب باغی ادامه داد: با وجود دانشگاهای و اساتید بزرگ در کشور جایی برای فقر فرهنگی و علمی نیست و باید شتاب رسیدن به درجات علمی را بالا ببریم. امروزه شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی از جایگاه مهمی در کشور برخوردار هستند و نیاز به توجه ویژه دارند.

وی افزود: در مناطق آزاد ایده ها را به تجاری سازی تبدیل کنیم. دانشگاه، صنعت و کشاورزی از همکاری مشترکی بر خوردار باشند در غیر اینصورت فارغ التحصیلان دانشگاهی بعد از تحصیل با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار داشت: متاسفانه در خصوص ارتباط بین دانشگاه و صنعت زیاد صحبت شده است ولی برای دستیابی به نتیجه مناسب باید تئوری را با عمل پیوند بزنیم.

عرب باغی ادامه داد: در بخش صنعت؛ کشور با تحولات زیادی روبرو است به همین منظور می بایست مدام در حال بروز شدن باشیم. برای رسیدن به موفقیت نیاز به انسانهای عالم، دانشمند و توانمند داریم که مرجع اصلی پرورش آنها دانشگاه ها هستند.

وی افزود: دانشگاه ها سرمایه های بزرگ علمی هستند و امیدواریم این گردهمایی پربار باشد و تحولات علمی در دانشگاه های مستقر در مناطق آزاد ایجاد نماید.
عرب باغی با اشاره به وضعیت دانشگاه های مستقر در منطقه آزاد ارس گفت: در منطقه آزاد ارس 6 دانشگاه با 6 هزار دانشجو وجود دارد.سال گذشته خوابگاه پردیس دانشگاه تهران و دانشگاه تبریز در این منطقه ساخته و تجهیز شده است و این مسئولیت برعهده روسای دانشگاه هاست که تلاش کنند تا حوزه بین المللی دانشگاه ها فعال شود.
لازم به توضیح است نخستین اجلاس روسای واحدهای دانشگاه های مستقر در مناطق آزاد کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی زم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، محسن عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس،معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی و رؤسای دانشگاه های مناطق آزاد کشور  در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

رشته شناسی و راه اندازی رشته های متناسب با ماموریت های مناطق آزاد، تنظیم و اجرا سرفصل های واحدها با در نظر گرفتن سیستم های بین المللی ـ آموزشی، تدریس دروس خصوصی به زبان خارجی و جذب دانشجوی خارجی، عضویت دانشگاه در یکی از سازمان های بین المللی معتبر آموزشی، طراحی وب سایت دانشگاه به سه زبان فارسی، انگلیسی و زبان کشور مجاور هر منطقه، خواهر خواندگی و تبادل استاد و دانشجو حداقل با یکی از دانشگاه های معتبر کشورهای همسایه، برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی ـ کارگاهی مشترک با دانشگاه های معتبر، نسبت استاد به دانشجو طبق استانداردهای بین المللی و مشارکت پذیری در طراحی و اجرای پروژه های علمی، فنی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی منطقه از جمله محورهای این نشست بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

منطقه آزاد ارس با توانمند سازی و بهره‌گیری از ظرفیت ها، فرصتها و پتانسیل‌های سرزمین اصلی از نقش آفرینان اصلی در شکوفایی و بالندگی کشور در جهت توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و دستیابی به تکنولوژی های نوین و احراز جایگاه اول اقتصادی کشور در منطقه، و تعمیق امنیت در مرزها بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش