اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214835615

آغاز تولید گل رز هلندی در ارس

کد: 13951015214835615

https://goo.gl/TvHjpi

، تبریز , (اخبار رسمی): مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس از اتمام عملیات کاشت اولین گلخانه هیدروپونیک تولید گل رز شاخه بریده پایه هلندی در مجتمع گلخانه ای 140 هکتاری ارس خبر داد.

آغاز تولید گل رز هلندی در ارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن شیخلو با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر فاز اول این پروژه در 11 هزار و 200 متر مربع اجرا و زیر کشت رفته است.

وی افزود: در کاشت این گلخانه از 78 هزار پایه گل رز متشکل از ده رقم متفاوت استفاده شده است.

وی گفت: میزان سرمایه گذاری این واحد گلخانه ای بالغ بر 60  میلیارد ریال می باشد که 28 میلیارد ریال آن با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.

شیخلو گفت: پیش بینی می شود در فاز اول این واحد یک و نیم میلیون شاخه گل رز تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت آب در کشور جایگزینی کشت های گلخانه ای با کشت های سنتی از اولویت های دولت برای استفاده بهینه از منابع و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح می باشد.

حوزه کشاورزی یکی از استراتژی های برتر تعیین شده برای منطقه آزاد ارس است. هم اکنون بزرگترین مجموعه گلخانه ای کشور با 105 قطعه گلخانه ای در این منطقه آزاد محصولات گلخانه ای تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع می باشد. ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

منطقه آزاد ارس با توانمند سازی و بهره‌گیری از ظرفیت ها، فرصتها و پتانسیل‌های سرزمین اصلی از نقش آفرینان اصلی در شکوفایی و بالندگی کشور در جهت توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و دستیابی به تکنولوژی های نوین و احراز جایگاه اول اقتصادی کشور در منطقه، و تعمیق امنیت در مرزها بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی