اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229985615

معاون وزیر اقتصاد و رئیس دپارتمان گردشگری ارمنستان از ارس بازدید کرد

شناسایی مسیرهای جدید گردشگری در ارس

کد: 13951112229985615

https://goo.gl/YWL79w

، تبریز , (اخبار رسمی): هیات تور اپراتورهای کشور ارمنستان بر اساس هماهنگی مدیریت اداره کل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری کشور از جاذبه های تاریخی و ثبت جهانی ارس بازدید کرد.

شناسایی مسیرهای جدید گردشگری در ارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، پنج تور اپراتور به همراه خبرنگار شبکه armen press در بازدید از سایت میراث جهانی کلیسای تاریخی، از اقدامات ارس در حفظ و نگهداری از کلیساهای تاریخی تقدیر و تشکر کرد.

 و تهیه بسته یک هفته ای سفر به ایران از جاذبه های تاریخی و گردشگری تهران، تبریز، ارومیه و ارس از اهداف حضور این هیات در ارس بود.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس دپارتمان گردشگری ارمنستان با استقبال از پیشنهاد ارس برای راه اندازی تورهای اختصاصی برای معرفی کلیساهای تاریخی منطقه آزاد ارس استقبال و برای عقد تفاهم نامه همکاری در اولین فرصت اعلام آمادگی کرد.

مخک آپرسیان با تقدیر از مدیرعامل ارس به سبب پیشنهادهای ارزنده در جهت توسعه گردشگری طرفین و حمایت از آژانس های گردشگری تشکر کرد.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع می باشد. ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده می باشد.

تنها مرز قابل تردد برای اتباع ایرانی و ارمنستانی پایانه نوردوز واقع در محدوده دوم منطقه آزاد ارس است. بر اساس آمار ثبت شده سال 1394 تعداد کل تردد اتباع ایرانی و ارمنی برابر با 210 هزار و 598 نفر بوده که از این بین 196 هزار و 148 نفر به تردد اتباع ایرانی و 14 هزار و 50 نفر نیز به تردد اتباع ارمنی اختصاص دارد.

ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز واقع شده که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

منطقه آزاد ارس با توانمند سازی و بهره‌گیری از ظرفیت ها، فرصتها و پتانسیل‌های سرزمین اصلی از نقش آفرینان اصلی در شکوفایی و بالندگی کشور در جهت توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و دستیابی به تکنولوژی های نوین و احراز جایگاه اول اقتصادی کشور در منطقه، و تعمیق امنیت در مرزها بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی