اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230865615

سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری در ارس

کد: 13951113230865615

https://goo.gl/hnGp9a

، تبریز , (اخبار رسمی): معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس مجموع سرمایه گذاری انجام شده منطقه را 4 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در 10 ماهه امسال 20 میلیون و 832 هزار دلار صادرات قطعی از منطقه به ثبت رسیده است.

سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری در ارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، باقرزاده معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس مجموع سرمایه گذاری انجام شده منطقه را 4 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در 10 ماهه امسال 20 میلیون و 832 هزار دلار صادرات قطعی از منطقه به ثبت رسیده است.
وی ارزش صادرات حاصل از تولید در منطقه به سرزمین اصلی را در مدت یاد شده 41 میلیون و 413 هزار دلار اعلام کرد و افزود: 81 میلیون و 799 هزار دلار صادرات مجدد اتفاق افتاده است.
باقرزاده با اشاره به تعطیلی 4 واحد تولیدی منطقه، از جذب یکهزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای واحدهای منطقه خبرداد و گفت: 117 واحد از 121 واحد بهره برداری شده در منطقه فعالند و 249 واحد هم در حال احداث است.
وی گفت: عمده اقلام صادراتی از این منطقه را خشکبار، موادنفتی، مواد پلاستیکی،رنگ و... اعلام کرد و گفت: مقصد این محصولات ترکیه، افغانستان، امارات، گرجستان، پاکستان، عراق، روسیه، بلغارستان، انگلستان، رومانی و ارمنستان بوده است.

نقش آفرینی ارس در رویداد تبریز 2018
داداش زاده معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد ارس هم با اشاره به اهتمام مدیران این منطقه برای نقش آفرینی در رویداد تبریز 2018 گفت: به عنوان متولی توسعه گردشگری استان آذربایجان شرقی در شمال استان خود را در این زمینه مسوول می دانیم.
وی با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره ارزش صنعت گردشگری پیش نیاز برگشت پذیری سرمایه گذاری در این بخش است، اعلام کرد: برنامه مدونی برای گردشگری ضلع غربی و شرقی رودخانه ارس تهیه کرده ایم و درصدد تکمیل و توسعه جاذبه ها و امکانات این 2 مسیر گردشگری هستیم.
وی با بیان اینکه فعالیت های مرمتی و زیرساختی سازمان منطقه آزاد ارس فراتر از محدوده منطقه شامل آثار و امکان تاریخی از جمله محوطه روستای تاریخی اوشتبین نیز شده است، اظهارکرد: تنها با تکیه بر ظرفیت طبیعی و وجود اماکن تاریخی نمی توانیم انتظار رونق گردشگری را داشته باشیم.
 گزینش تخصصی اولویت ارس در جذب پرسنل
صمدی معاون توسعه مدیریت نیز با تاکید بر گزینش تخصصی در این سازمان در جذب پرسنل گفت: افراد بومی در ارس شامل جلفا، مرند و خداآفرین است و از مجموع 972نفر پرسنل این مجموعه 821نفر بومی است.
وی گفت:56نفر پرسنل از تبریز،14نفر از تهران،16نفر از شهرستان های دیگر استان آذربایجان شرقی و 17نفر از تبریز است.

منطقه آزاد ارس با وسعت 51 هزار هکتار در 4 بخش منفصل جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو در شمالغرب ایران و نقطه صفرمرزی کشورمان با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوی خود مختار نخجوان واقع است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

منطقه آزاد ارس با توانمند سازی و بهره‌گیری از ظرفیت ها، فرصتها و پتانسیل‌های سرزمین اصلی از نقش آفرینان اصلی در شکوفایی و بالندگی کشور در جهت توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و دستیابی به تکنولوژی های نوین و احراز جایگاه اول اقتصادی کشور در منطقه، و تعمیق امنیت در مرزها بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی