اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950628130235765

بین ایران و ایکاردا امضا شد

موافقتنامه افزایش بازدهی محصولات کشاورزی

کد: 13950628130235765

https://goo.gl/uoIHbn

، تهران , (اخبار رسمی): ایران و ایکاردا موافقتنامه افزایش بازدهی محصولات کشاورزی امضا کردند.

موافقتنامه افزایش بازدهی محصولات کشاورزی

به گزارش اخباررسمی  به نقل از انجمن صنفی صنایع روغنکشی، ایران و مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک (ایکاردا) موافقتنامه ای را برای افزایش تولید مواد غذایی غلات محور در طی 5 سال آینده امضا کردند.
هدف از این ابتکار افزایش 25 درصدی محصولات جو، نخود و گندم ایران اعلام شده است.
محمود صلح، رئیس ایکاردا گفت: «این پروژه مبتنی بر تخصص ارزشمند همکاران ایرانی ماست… این مثال خوبی است از اینکه چگونه همکاری بین کشورهای شریکت و جامعه تحقیقاتی بین المللی می تواند تفاوت محسوسی در زندگی مردم ایجاد کند و در نهایت موجب توسعه ملی شود.»
این موافقتنامه در زمین های زراعی استان های آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و لرستان اجرا خواهد شد که میزان بازدهی محصولات کشاورزی در انها پایین است. کشاورزی اصلی ترین منبع درآمد بیش از 15 میلیون ایرانی ساکن مناطق روستایی است.
هدف ایکاردا توسعه و تشویق کشت محصولات کشاورزی در مناطق فقیر و دارای خاک خشک است. قرار است در قالب این پروژه دانه های با کیفیت بالا که قابلیت کشت در بیش از 2.4 میلیون هکتار از مناطق آب و هوایی نامساعد ایران را دارند، بین کشاورزان این مناطق توزیع شود. افزایش کارآمدی در کشت محصولات در این مناطق به میزان 25 درصد به حل مشکل کمبود مواد غذایی که در حال حاضر 49 درصد از خانوارهای ایرانی را تحت تاثیر قرار داده،، کمک خواهد کرد. به علاوه، 67 درصد از کودکان و 65 درصد از سالخوردگان ایرانی از مشکل عدم امنیت غذایی رنج می برند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران

کوشش در جهت استیفای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به منظور نیل به اهداف انجمن. جمع آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‌ها. برنامه ریزی برای تأمین نیازهای صنفی، آموزش، توسعه و گسترش فعالیت‌ها. کوشش در ارتقای بهره وری منابع و ظرفیت تولید، انتقال نوآوری تکنولوژیک.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]