اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019216895765

ایران در لیست بزرگترین خریداران روغن آفتابگردان

کد: 13951019216895765

https://goo.gl/i4KyX9

، تهران , (اخبار رسمی): روغن آفتابگردان در حدود ۴۰ تا ۵۰ دلار پایین تر از قیمت روغن سویا و تقریبا ۸۰ دلار پایین تر از قیمت روغن کلزای و موجودی آن زیاد است.

ایران در لیست بزرگترین خریداران روغن آفتابگردان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران، اخیرا قیمتهای روغن آفتابگردان نسبت به قیمتهای روغن نباتی دیگر بسیار جذاب بوده و این جذابیت تا این تاریخ تداوم داشته است. در ۳۳ ژانویه قیمتهای فوب دریای سیاه ۷۶۵ دلار اعلام شد و در آمریکا قیمتهای روغن آفتابگردان برای تحویل در آینده بسیار نزدیک به شمال غربی اروپا ۸۲۰۰ دلار معامله شد. روغن آفتابگردان در حدود ۴۰ تا ۵۰ دلار پایین‌تر از قیمت روغن سویا و تقریبا ۸۰ دلار پایین‌تر از قیمت روغن کلزای و موجودی آن زیاد است. 

در حد فاصل میان ماه سپتامبر تا ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ میزان صادرات روغن آفتابگردان اوکراین در حدود ۰/۳۳ میلیون تن افزایش پیدا کرد. بیشترین میزان افزایش صادرات روغن آفتابگردان اوکراین به کشورهای ایران، چین، آفریقای شمالی و اتحادیه اروپا فروخته شد. 

در طی ماههای اخیر قیمتهای کنجاله آفتابگردان در کشورهای وارد کننده تحت فشار قرار داشت. 

فشارهای وارده بر قیمت کنجاله آفتابگردان به دلیل صادرات بالای اوکراین بود. آمارهای حاکی از این است که میزان صادرات کنجاله آفتابگردان اوکراین در حد فاصل میان ماه سپتامبر تا نوامبر نسبت به سال گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشته باشد. این افزایش صادرات به اتحادیه اروپا، هندوستان، پاکستان و آفریقای شمالی فروخته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران

کوشش در جهت استیفای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به منظور نیل به اهداف انجمن. جمع آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‌ها. برنامه ریزی برای تأمین نیازهای صنفی، آموزش، توسعه و گسترش فعالیت‌ها. کوشش در ارتقای بهره وری منابع و ظرفیت تولید، انتقال نوآوری تکنولوژیک.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]