اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951211240625765

واردکنندگان کنجاله شهروند درجه یک وزارت جهاد هستند

کد: 13951211240625765

https://goo.gl/YygmV6

، تهران , (اخبار رسمی): واردکنندگان کنجاله همانند کارخانجات روغنکشی باید برای تحقق اهداف طرح ملی کشت دانه های روغنی در خرید دانه های روغنی داخلی مشارکت کنند.

واردکنندگان کنجاله شهروند درجه یک وزارت جهاد هستند

واردکنندگان کنجاله باید در طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی مشارکت کنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران، اکبر سبقتی دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی  ایران ضمن بیان مطلب فوق افزود: دولت با مشارکت دادن واردکنندگان کنجاله در طرح خرید دانه های تولید داخل، می تواند به خرید دانه های روغنی جهت توسعه کشت این محصولات و جلوگیری از نگرانی های کشاورزان و صنعتگران برای خرید سریع و به موقع کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: دولت در سالهای گذشته با  وضع تعرفه بر واردات دانه های روغنی به عنوان ماده اولیه صنعت روغنکشی و اعمال تخفیفات تعرفه ای به کارخانجات در صورت خرید دانه های داخلی سعی داشت تا از توسعه کشتدانه های روغنی حمایت کند اما واردکنندگان کنجاله به راحتی محصول نهاییصنعت روغنکشی را وارد کشور می کنند.
سبقتی با اشاره به واردات بیش از اندازه کنجاله در ۱۰ ماهه سال ۹۵۵ گفت: طی سال جاری بیش از یک میلیون و سیصد هزار تن کنجاله وارد کشور شده است که این امر تهدیدی جدی برای ادامه فعالیت صنعت روغنکشی است.
وی با بیان اینکه صنعت روغنکشی طی سالهای اخیر با تدبیر دولت، فعالیت خود را از سر گرفته است تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در وزارت جهادکشاورزی با عینک بخشی نگری به موضوعات ملی نگاه می کنند و این نوع نگاه در بسیاری از موارد، تولید در بخش های دیگر را به چالش می کشد.
دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی افزود:  این افراد با ارائه اطلاعات غیر کارشناسی و جوسازی های بی مورد به جای حمایت از تولید داخلی، واردکنندگانکنجاله را به شهروندان درجه یک وزارت جهاد کشاورزی تبدیل کرده است.
سبقتی  متذکر شد: به رغم تاکیدات دولتمردان و به ویژه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات مواد اولیه به جای محصول نهایی متاسفانه تصمیمات در بخش های میانی به گونه دیگری اتخاذ می شود و شرکتهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان واردکنندگان اصلیکنجاله، شهروند درجه یک در وزارت جهاد کشاورزی به شمار می روند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد کردیم تعرفه واردات کنجاله در قبال خرید دانه‌های روغنی به ۱۰درصد افزایش یابد که تاکنون مورد موافقت وزیر جهاد کشاورزی قرار نگرفته است.

انجمن صنفی صنایع روغنکشی در نامه ای به دفتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تعرفه واردات انواع دانه در قبال خرید دانه داخلی را ۵ درصد و در غیر این صورت ۱۰ درصد،‌تعرفه واردات روغن خام به جز روغن پالم را در قبال خرید دانه داخلی ۱۰ درصد و غیر از آن ۲۰ درصد، و تعرفه واردات کنجاله را درقبال خرید دانه روغنی ۱۰ و غیر از ان ۱۵ درصد پیشنهاد داده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران

کوشش در جهت استیفای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به منظور نیل به اهداف انجمن. جمع آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‌ها. برنامه ریزی برای تأمین نیازهای صنفی، آموزش، توسعه و گسترش فعالیت‌ها. کوشش در ارتقای بهره وری منابع و ظرفیت تولید، انتقال نوآوری تکنولوژیک.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]