اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950631132395070

همایش روز جهانی آلزایمر در کهریزک

کد: 13950631132395070

https://goo.gl/jAGPkl

، تهران , (اخبار رسمی): روز جهانی آلزایمر در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزارشد.

همایش روز جهانی آلزایمر در کهریزک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک، با هماهنگی مدیر امور روانشناسی  اعظم زارعی دهنو، مسئول آموزش انجمن آلزایمر ایران برای برگزاری کلاس آموزشی به مناسبت روز جهانی آلزایمر به آسایشگاه آمد.

طبق برنامه ریزی انجام شده ، سالمندان بخش آموزش و توانبخشی روزانه ، سالمندان بخش توانبخشی و نگهداری شبانه روزی با آرم مخصوص روز جهانی آلزایمر که بر روی لباسشان ، نصب شده بود، برای شرکت در کلاس آموزشی، در سالن آمفی تاتر گردهم آمدند.

مسئول آموزش انجمن آلزایمر ایران ، خانم احمدی در خصوص آشنایی با بیماری آلزایمر و همچنین راههای پیشگیری از بیماری آلزایمر توضیح داد: بیماری آلزایمر فراتر از فراموشی و پیشرونده  است ،  به تدریج باعث اختلال در عملکردهای مختلف مغز از جمله حافظه، زبان، برنامه ریزی، استدلال، قضاوت و ... شده و شخصیت فرد را تغییر می دهد. و علائم آن شامل اختلال شناختی- اختلال خلقی و روانی  و اختلال رفتاری است .اگر این  بیماری به موقع تشخیص داده شود ، کیفیت زندگی بیمار را می توان حفظ کرد. برای پیشگیری از این بیماری راههایی پیشنهادی 1 – تمرینات فکری و مغزی 2 – معاشرت و فعالیتهای اجتماعی 3 - فعالیت بدنی و ورزش به طور منظم 4 - تغذیه مناسب 5 - سبک زندگی سالم 6 - معاینات دوره ای 7 - آرامش روحی و روانی است .

پس از کلاس آموزشی سالمندان در محوطه آسایشگاه بادکنک های روز جهانی آلزایمر را رهاکردند و پس از آن در مسابقه ای که تدارک دیده شده بود شرکت نمودند و هدایایی نیز به برندگان مسابقه اهدا شد. در پایان کیک با نماد روز جهانی آلزایمر کام سالمندان آسایشگاه را شیرین کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه خیریه کهریزک

موسسه خیریه کهریزک بنیادی است غیر دولتی،غیر انتفاعی و مردمی. در سال 1351 به همت زنده‌یاد دکترمحمدرضاحکیم‌زاده با مختصر امکانات ابتدایی و با اسکان تعداد انگشت شماری از بیماران "کهریزک" پایه گذاری شد. موسسه خیریه کهریزک امروزه توانسته واحدهای مختلفی را به جهت مراقبت،درمان،آموزش و توانبخشی 3000 نفر از سالمندان، معلولان،کودکان جسمی حرکتی،بیماران مبتلا به ام.اس و کودکان مبتلا به اوتیسم تأسیس نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه