اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950712148475809

فرمانده ارشد مدیریت بحران منطقه ویژه انرژی پارس اعلام کرد:

افزایش آمادگی برای زمان وقوع بحران

کد: 13950712148475809

https://goo.gl/YZDvR4

، تهران , (اخبار رسمی): مهدی یوسفی در مراسم معارفه خود به عنوان فرمانده ارشد HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه انرژی پارس بر افزایش آمادگی این منطقه برای مقابله با بحران تاکید کرد.

آمادگی مان برای زمان وقوع بحران را افزایش می دهیم

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، معارفه فرمانده ارشد HSE، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز گذشته (یکشنبه 11 مهرماه) با حضور سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور برگزار شد.

مهدی یوسفی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این آیین با تبریک روز ملی ایمنی و آتش نشانی گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و صنایع موجود در آن به دلیل نقش آن در تولید و افزایش ثروت ملی از ظرفیت عظیمی برای رشد و پیشرفت اقتصادی کشور برخوردار است، بنابراین ما باید در هر شرایطی از آمادگی لازم به منظور مقابله با خطرات و حوادثی که ممکن است در این منطقه رخ دهد را داشته باشیم .

 وی حادثه در مناطق صنعتی را امری محتمل دانست و گفت: حجم تراکم صنعتی موجود در منطقه علاوه بر اینکه برای افزایش ثروت ملی یک فرصت محسوب می شود ممکن است با وقوع حادثه ای در ابعاد و شرایط یک تهدید نیز محسوب می شود بنابراین وجود یک فرماندهی واحد برای هماهنگی نیروها و تجهیزات برای مقابله با حوادث امری مهم و حیاتی محسوب می شود.

یوسفی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را از جمله از مناطق مهم و حیاتی کشور دانست و یادآور شد: تنها در سه سال اخیر و دولت تدبیر وامید 170 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شده است، ضمن آنکه طی سال گذشته و پنج ماهه نخست امسال بیش از 36 میلیون تن میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی به خارج از کشور صادر شده است که نقش این منطقه در ایجاد ارزش افزوده و ثروت ملی امری انکار ناپذیر است.

فرمانده ارشد HSE، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اهداف مهم ایجاد این منطقه را افزایش تولید و ثورت ملی برای کشور دانست و یادآور شد: نمی توان توسعه را در نقطه ای ایجاد اما از پیامدهای منفی آن اجتناب کرد اما از زمان آ‎غاز فعالیت های صنعت نفت در این منطقه همواره تلاش شده است تا مردم شهرها و نواحی اطراف مناطق صنعتی کمتر تحت تاثیر پیامدهای منفی توسعه قرار گیرند.

یوسفی با تقدیر از همکاری سازمان پدافند غیر عامل وفرمانداران شهرستان های عسلویه، کنگان و جم در زمان وقوع حوادث گذشته در این منطقه افزود: هم اکنون همگرایی و هم افزایی شرکت های مستقر در منطقه در مسیر خوبی قرار گرفته است بدین صورت که همه شرکت ها در زمان وقوع بحران بر اساس یک پروتکل مورد توافق عمل می کنند که نتایج خوبی نیز در این زمینه به همراه داشته است.

 برنامه های متناسب با تهدیدات ارایه شود

غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور در آیین معارفه فرمانده ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اتش نشانی و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم، گفت: فرهنگ عاشورایی بخشی از قدرت نرم ماست و ما باید فرهنگ عاشورایی را در کشور نهادینه کنیم و از آن در جهت تقویت بنیه دفاعی و بازدارندگی بهره ببریم.

 رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس موتور محرک اقتصادی کشور است، بیان کرد: رشد و توسعه کشور در گرو بهره برداری از فازهای گازی و تولید ارزش افزوده حاصل از ایجاد صنایع پایین دستی در این منطقه است و ما باید برای آبادانی کشور در این مسیر حرکت کنیم.

 جلالی ظرفیت های این منطقه در ایجاد فرصت و تهدید را دو روی یک سکه خواند و افزود: لازم است متناسب با تهدیدات موجود نحوه مواجهه با آن، آمادگی نیروها و تجهیزات و قدرت بازدارندگی پیش بینی های لازم انجام شود تا بتوانیم در زمان وقوع حوادث  آن را به نحو صحیح مدیریت و اجرا کنیم.

 رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور تهدیدات نظامی، تروریستی، سایبری، فرآیندی و طبیعی را از مهمترین تهدیدات پیش روی کشور و منطقه دانست و گفت: ما باید در این زمینه نظام ایمنی و دفاعی در منطقه را تشکیل دهیم و تهدیدات موجود  را در سه لایه ایمنی، امنیت و دفاع که شامل الزامات و دستور العمل ها، سطح و مقابله با تهدید  است دسته بندی کنیم.

 جلالی با بیان اینکه توسعه صنعتی نباید توجه مسئولان را از نحوه مقابله با تهدیدات دور سازد، تشریح کرد: تدوین سازو کارهای لازم برای اجرای برنامه در سه لایه ایمنی، امنیت و دفاع از ضروریات است و از طرفی ما نیز در سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور با تعیین فرمانده ارشد برای چهار منطقه جنوب شامل اهواز، ماهشهر، عسلویه و خارک در صدد هستیم تا سه لایه امنیتی یاد شده را با یک ساختار در آن مناطق داشته باشیم.

وی تعیین فرمانده ارشد اچ اس ای، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران مناطق جنوب کشور را از مصوبات شورای عالی امنیت ملی دانست و تاکید کرد: پایش منظم تهیدات و تغییرات شاخص های آن و مدیریت منابع و تجهیزات مقابله با بحران از جمله وظایف مهم فرمانده ارشد HSE، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه است ضمن آنکه هر واحد صنعتی «طرح» مقابله با پنج تهدید را داشته باشند.

جلالی طراحی، برنامه ریزی، تطبیق، آموزش و پیش بینی تهدیدات و نحوه مواجهه با آن را از مهمترین برنامه های کاری فرمانده ارشد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه دانست و گفت: همه مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه لازم است نسبت به فراگیری آموزش های لازم و مهارت های فرماندهی حوادث درون واحد خود اقدام و ابزارها و پیش بینی های لازم را نیز فراهم کنند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور خواستار فراگیری آموزش های لازم به منظور مقابله با بحران توسط مردم و مسوولان شد و اظهار امیدواری کرد: با انتصاب فرمانده ارشد HSE، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه تعامل با استان را تسهیل خواهد کرد زیرا در زمان وقوع بحران استانداران می توانند با فرمانده ارشد اچ اس ایمنطقه برای تبادل اطلاعات و مشارکت در نوع طرح ریزی و ایفای نقش مکمل در ارتباط مستقیم باشند.

کاهش 50 درصدی حوادث منجر به فوت در شش ماهه نخست امسال در پارس جنوبی

سید باقر مرتضوی، مدیر کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت نیز در این آیین با بیان اینکه وزرات نفت مصمم است در صورت وقوع حادثه در مناطق صنعتی با متخلف برخورد کند، گفت: خوشبختانه هم اکنون همگرایی با شرکت های مستقر در منطقه و سایر دستگاه های مرتبط بیشتر شده است و ما نیز باید پدافند غیر عامل و مدیریت بحران را جزئی از برنامه های روزمره خود قرار دهیم.

 وی عدم رعایت مسائل ایمنی را از مهمترین موانع تولید در کشور دانست و گفت: تولید ثروت از مهمترین اهداف وزرات نفت است و به رغم  اقدامات خوبی که در حوزه اچ اس ایاز سوی شرکت ها صورت گرفته است اما هنوز تا نقطه ایده آل فاصله زیادی وجود دارد و همه شرکت ها باید نسبت به نهادینه ساختن رعایت مسائل ایمنی با هدف تولید پایدار اقدام کنند.

به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس، مدیر کل اچ اس ای وزارت نفت از کاهش 50درصدی حادثه منجر به فوت در منطقه در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: امیدواریم این روند خوب تا پایان سال نیز تداوم یابد، ضمن آنکه  در زمینه حوادث زیان آور نیز حادثه قابل ملاحظه ای نداشتیم.

در پایان نیز از شرکت های برتر منطقه و نیروهای آتش نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به دلیل عملکرد مثبت و موثر در حوزه HSE تقدیر شد.

این آیین با حضور رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور، مدیر کل ایمنی،بهداشت و محیط زیست  وزارت نفت، مدیر اچ اس ای شرکت ملی نفت ایران، فرمانداران شهرستان های عسلویه و کنگان، مدیران عامل شرکت های مجتمع گاز پارس جنوبی و آریاساسول برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته