اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151845743

نخستین نمایشگاه اختصاصی استان جی جیانگ چین درتهران

کد: 13950714151845743

https://goo.gl/cX2nlS

، (اخبار رسمی): نخستین نمایشگاه اختصاصی استان جی جیانگ چین در حاشیه نمایشگاه صنعت در سالن 18 با حضور مقامات این استان و رئیس اداره کل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه اختصاصی استان جی جیانگ چین درتهران

به گزارش اتاق بازرگانی ایران و چین، تراز تجاری استان جی جیانگ چین با ایران سالانه 3 میلیارد و 400 میلیون دلار است و ایران از این استان چین ماشین آلات صنعتی، مصالح، وسایل الکترومکانیکی، پارچه و مصالح ساختمانی وارد می کند.

شعار این نمایشگاه احیای جاده ابریشم با شعار یک کمربند یک راه برای توسعه صادرات کالا و مراودات تجاری بین ایران و چین است.

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه معاون سازمان بازرگانی استان جی جیانگ چین در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: هدف ما از حضور در این نمایشگاه آشنایی بیشتر شرکت های ایرانی با شرکت های چینی است.

خن جی یه افزود: صادرات این استان چین به ایران در زمینه صنایع سبک، منسوجات و ماشین آلات است و ما از ایران موادمعدنی و صنایع دستی وارد می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر بر کیفیت کالاهای چینی که به ایران صادر می کنید نظارت می شود، گفت: اولین قدم در این زمینه انتخاب شرکت های منتخب چینی برای حضور در نمایشگاه بوده تا آنها را به ایران بیاوریم و تجار ایرانی با محصولات خوب چینی آشنا شوند.

رئیس اداره کل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت نیز به حضور فعال چین در نمایشگاه های مختلف از جمله ایران اشاره کرد و گفت: در چین استان هایی وجود دارد که درآمد سالانه آنها به تنهایی از خیلی کشورهای اروپایی بیشتر است و چین کشوری است که با 120 کشور طرف تجاری است.

موسویان با اشاره به اینکه چین شریک اول تجاری ایران است، افزود: دو سال قبل حجم تجاری ایران با چین 52 میلیارد دلار بود که این رقم در سال گذشته به دلیل افت قیمت نفت به 37 میلیارد دلار کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه همکاری استانی با چین را دنبال می کنیم، گفت: حضور استان جی جیانگ در نمایشگاه صنعت نشان می دهد این استان به تنهایی قابلیت حضور در نمایشگاه ها را دارد.

موسویان افزود: همکاری استانی بین کشورها از دیگر اهداف ماست و از آنجا که هیئت های زیادی از چین به ایران می آیند قصد داریم این هیئت ها فقط در تهران متمرکز نباشند و به سایر استانها مانند خراسان، اصفهان و آذربایجان غربی هم رفت و آمد کنند.

وی درباره کیفیت کالاهای چینی که به ایران می آید، گفت: این موضوع مربوط به واردکننده و صادرکننده است از آنجایی که در چین 13 استاندارد برای صادرات کالا وجود دارد بنابراین این واردکننده کالاست که سطح کیفی کالا را انتخاب و وارد می کند.

رئیس اداره کل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: در عین حال به مسئولان چینی تاکید می کنیم برای حفظ وجهه کالاهای چینی در ایران بر واردات کالاها به کشورمان کنترل لازم را داشته باشند و موضوع بازرسی در مبداء و گمرک و سازمان استاندارد و مقصد را مدنظر قرار دهند.

موسویان تاکید کرد: کالاهای صنعتی مشمول کنترل استاندارد و کنترل کیفی خواهند شد و این غیر از کالاهای مصرفی است.

نخستین نمایشگاه تخصصی جی جیانگ چین در تهران با هدف احیای جاده ابریشم و توسعه صادرات افتتاح شد.نماینده گردشگری ایران در شانگهای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تراز تجاری استان جی جیانگ چین با ایران سالانه 3 میلیارد و 400 میلیون دلار است گفت : ایران از این استان چین ماشین آلات صنعتی، مصالح، وسایل الکترومکانیکی، پارچه و مصالح ساختمانی وارد می کند.

حسین خلیفی افزود:شعار این نمایشگاه احیای جاده ابریشم با شعار یک کمربند یک راه برای توسعه صادرات کالا و مراودات تجاری بین ایران و چین است.

نماینده گردشگری ایران در شانگهای افزود: صادرات این استان چین به ایران در زمینه صنایع سبک، منسوجات و ماشین آلات است و ما از ایران موادمعدنی و صنایع دستی وارد می کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی ایران و چین

با توجه به اقتصاد درحال رشد چین و ضرورت ایجاد ارتباط نزدیکتر بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با آن کشور ، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در صدد برآمد تا با ایجاد تشکلی سازماندهی شده ، گام‌های مناسبتری را در جهت حرکت صحیح به سوی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین هم‌اکنون با بیش از 4000 عضو ، یکی از بزرگترین و فعالترین اتاق‌های مشترک فعال کشوردر ایران می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]