اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717154376348

در راستای اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد

بومی‌سازی قطعات مورد نیاز مس منطقه کرمان

کد: 13950717154376348

https://goo.gl/djp8vm

، تهران , (اخبار رسمی): توجه به بومی‌سازی و ساخت قطعات در استان کرمان به‌منظور کاهش قیمت تمام‌شده از مهم‌ترین برنامه‌های امور انبارها و سفارشات در سال 95 است.

بومی‌سازی قطعات مورد نیاز مس منطقه کرمان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت ملی مس ،  نجف شیخی مدیر انبار و سفارشات مجتمع مس سرچشمه با بیان این مطلب و تأکید بر اینکه تحقق این مهم از سال‌های قبل در دستور کار شرکت مس قرار گر فته بود گفت: توجه جدی‌تر به موضوع بومی‌سازی قطعات در سال جاری با همکاری همه امورهای خط تولید و شرکت خدمات بازرگانی در دست اقدام است و با این کار گام بزرگی در خودکفایی و اشتغال‌زایی در استان کرمان برداشته می‌شود.

شیخی در خصوص برنامه‌های دیگر این مدیریت برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در مس منطقه کرمان گفت: به‌منظور کاهش هزینه‌ها‌ی شرکت، کنترل اعلام نیازهای ورودی و درخواست‌ها و تعیین تکلیف درخواست‌های باز سال‌های گذشته مشتمل بر بهینه‌سازی پارامترهای سفارش؛ کنترل اعلام نیازمندی‌ها و کاهش زمان‌های خرید در دستور کار سال‌جاری این مدیریت قرار دارد‌.
وی درباره تعیین تکلیف اقلام کم گردش و ضایعات که نقش مهمی در مدیریت هزینه‌ها دارند اظهار داشت: ساماندهی این اقلام و درنهایت خروج آنها از انبار(از طریق مزایده) در دستور کار قرار دارد که به این وسیله در هزینه‌های انبارداری کاهش چشمگیری حاصل می‌شود.
مدیر انبار و سفارشات مجتمع مس سرچشمه افزایش بهره‌وری فرایند تأمین کالا و کاهش زمان تأمین آن را یکی دیگر از برنامه‌های این حوزه برای مدیریت هزینه‌ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، بهینه‌سازی و کنترل روش‌های نگهداری و تحویل (محصولات، قطعات، مواد) و ضایعات و توسعه فضاهای نگهداری اقلام در جهت نگهداری و صیانت از دارایی‌های انبار از دیگر برنامه‌های این مدیریت با محوریت اقتصاد مقاومتی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات شرکت مس است.
وی در ادامه به مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت انبارها و سفارشات برای کاهش هزینه‌ها در سال گذشته اشاره کرد و دراین‌باره گفت: کاهش هزینه‌های تأمین کالا از طریق کنترل مستمر اعلام نیازمندی‌های ورودی، بازنگری درخواست‌های صادرشده قبلی و ابطال موردی آنها از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته ما بوده است که منجر به‌ صرفه‌جویی ریالی چشمگیری در هزینه‌های شرکت مس شده است.
شیخی در پایان کنترل هزینه‌های حمل و نقل مواد و قطعات ارسالی در انبارها در سال 94 را یکی دیگر از دستاوردهای مهم این مدیریت در سال گذشته دانست و اظهار داشت: کاهش هزینه‌های حمل و تغییر در روش تخلیه اقلام حجیم واصله با حذف جرثقیل سیار از دیگر اقدامات مهم این مدیریت در سال گذشته بود که منجر به کاهش قیمت تمام‌شده محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی مس

مس از جمله فلزاتی است که در طول سالیان دراز، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. 85 تا 90 درصد مس مصرفی دنیا از طریق استخراج معادن مس حاصل می‌شود. بطور کلی استحصال فلزات از سنگ معدن به دو روش پیرومتالورژی و هیدرومتالورژی صورت می گیرد. فرآیندهای پیرومتالورژی از آغاز تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته‫اند و امروزه بیش از 95 درصد فلزات با استفاده از این روش‌ها تهیه می‫شوند. گرچه تاکنون روش‌های پیرومتالورژیکی غالب بوده‫اند، اما در سال‌های اخیر روش‌های جدید هیدرومتالورژیکی مورد توجه قرار گرفته و تولید مس و سایر فلزات پایه از طریق این روش‌ها افزایش چشمگیری داشته است. براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سال 1376 ، ذخایر معدنی مس در کل جهان (به استثنای چین و شوروی سابق) معادل 57000 میلیون تن برآورد شده است و ذخیره معادن مس ایران حدود 1900 میلیون تن با 14 میلیون تن مس محتوی است که حدود 3 درصد از ذخایر معدنی مس جهان را در بر می‫گیرد. طبق بررسی‌های انجام شده، ایران از لحاظ ذخایر معدنی مس بر روی کمربند جهانی این فلز قرار گرفته است که در راستای محور شمال غرب ـ جنوب شرق کشور امتداد دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید