اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717154386348

مدیر عامل شرکت مس خبر داد

همکاری شرکت مس با 12 دانشگاه معتبر کشور

کد: 13950717154386348

https://goo.gl/zUv6vE

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران از همکاری این شرکت با با 12 دانشگاه معتبر کشور خبر داد.

همکاری شرکت مس با 12 دانشگاه معتبر کشور

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مس  ، احمد مرادعلیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به همکاری معدن و دانشگاه تصریح کرد: این شرکت در دو سطح با دانشگاه‌ها همکاری دارد، یکی پروژه های دانشجویی در حد کارشناسی ارشد و دکتراست که کار انفرادی بوده و بعد از درخواست‌هایی که برای پروژه می‌دهند، ما در تحقیقات به آنها کمک می کنیم تا در پایان نامه‌های آنها نقش داشته باشد و معمولا نیز دانشجویان پروژه هایی انتخاب می‌کنند که بتواند نقشی را در توسعه دانش داشته باشد.

وی ادامه داد: دیگر شکل همکاری با دانشگاه ها این است که ما پروژه های مورد نیاز مجموعه خود را در قالب واحدها و همکاریها در بخش های مختلف دانشگاهی تعریف کرده و همکاری به شکل حقوقی صورت میگیرد، به این معنی که دانشگاه های معتبر، با شرکت ملی صنایع مس ایران برای پروژه های مختلف قرارداد می‌بندند که در این زمینه نیز با حدود 12 دانشگاه معتبر ایران همکاری های مختلفی داریم.

وی با بیان این که صنعت مس در دنیا یک صنعت خیلی محدود است و سالی نهایتا 25 میلیون تن تولید میشود گفت: قبل از رکود محصولات معدنی برآورد شده بود که رشد تولید این محصول در سال 2018 به رقم 29 میلیون تن برسد که در زمان رکود بخشی از توسعه آن متوقف شد.

مرادعلیزاده درباره وضعیت مس در ایران ادامه داد: ایران به واسطه معادن سرچشمه، میدوک و سونگون نسبت به صنایع دیگر شرایط بهتری دارد اما این تصوری که زمانی ایجاد کرده بودند که مس می تواند بخشی از درآمد نفت را برای ایران داشته باشد، بزرگ نمایی بوده و درست نیست.

مدیر عامل شرکت مس با اشاره به ظرفیت تولید مس در داخل تصریح کرد: آنچه در ایران امکان پذیر است تولید حدود 400 یا 450 هزار تن مس در سال است که در یک برنامه 20 تا 30 ساله می تواند استمرار داشته باشد.

دیگر معدن بزرگی در کلاسی جهانی در ایران یافت نمی شود

این مدیر یکی از بزرگ ترین شرکت های معدنی ایران، با اشاره به وضعیت اکتشافات و این که اکتشافات در ایران، هنوز جواب خاصی در خصوص کشف معادن جدید مس نداده است، اظهار کرد: اکتشافات خود شرکت مس حدود 50 درصد اکتشافات کل کشور است، حالا با احتساب اکتشافات این شرکت در 10-12 سال اخیر و اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان انرژی اتمی، سازمان نظام مهندسی معدن و ...، می‌شود گفت که دیگر معدن بزرگ مس در کلاسی جهانی در ایران یافت نمی شود.

وی با بیان این که همکاریهای بین‌المللی برای ادامه عملیات اکتشاف خواهیم داشت، عنوان کرد: در برنامه اکتشافات کارهای خوبی انجام شده و شرکتهایی از ژاپن و اروپا برای همکاری وارد شده اند تا پهنه‌هایی

که در استان کرمان، آذربایجان و حوزه مرکزی ایران مدنظر داریم را به صورت مشارکتی جهت انتقال دانش فنی جدید تحت عملیات اکتشافی قرار دهیم.

توسعه همکاری‌های خارجی و انتقال تکنولوژی

مرادعلیزاده با اشاره به گسترش همکاریهای مشارکتی با کشورهای صاحب فن در حوزه معدن و اکتشاف، گفت: همکاری با کشورهای دارای تکنولوژی در قالب مشارکت می‌تواند دانش فنی انتقال پیدا کند و نقشه همکاری ما با طرف‌های خارجی نیز در این قالب خواهد بود.

به گفته وی، این که چگونه می‌تواند انتقال تکنولوژی صورت بگیرد، سیاستی است که در اقتصاد مقاومتی هم به آن تاکید شده است و به شکل خاص در موضوع اکتشاف اگر طبق تکنولوژیهای روز پیش برویم و با انواع اکتشاف مانند اکتشافات افقی و مورب و روش هایی از این دست به عنوان دانش و تکنولوژی هایی که در سالهای مختلف به وجود آمده اقدام به فعالیت کنیم، حداقل مزیت آن کم شدن حجم حفاریهاست و نیاز است برای چنین انتقالی نیروهای خارجی و نیرو های ما در پروژ ه‌های مشترک با هم کار کنند.

همکاری شرکت مس با 12 دانشگاه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به همکاری معدن و دانشگاه تصریح کرد: این شرکت در دو سطح با دانشگاه‌ها همکاری دارد، یکی پروژه های دانشجویی در حد کارشناسی ارشد و دکتراست که کار انفرادی بوده و بعد از درخواست‌هایی که برای پروژه می‌دهند، ما در تحقیقات به آنها کمک می کنیم تا در پایان نامه‌های آنها نقش داشته باشد و معمولا نیز دانشجویان پروژه هایی انتخاب می‌کنند که بتواند نقشی را در توسعه دانش داشته باشد.

وی ادامه داد: دیگر شکل همکاری با دانشگاه ها این است که ما پروژه های مورد نیاز مجموعه خود را در قالب واحدها و همکاریها در بخش های مختلف دانشگاهی تعریف کرده و همکاری به شکل حقوقی صورت میگیرد، به این معنی که دانشگاه های معتبر، با شرکت ملی صنایع مس ایران برای پروژه های مختلف قرارداد می‌بندند که در این زمینه نیز با حدود 12 دانشگاه معتبر ایران همکاری های مختلفی داریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی مس

مس از جمله فلزاتی است که در طول سالیان دراز، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. 85 تا 90 درصد مس مصرفی دنیا از طریق استخراج معادن مس حاصل می‌شود. بطور کلی استحصال فلزات از سنگ معدن به دو روش پیرومتالورژی و هیدرومتالورژی صورت می گیرد. فرآیندهای پیرومتالورژی از آغاز تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته‫اند و امروزه بیش از 95 درصد فلزات با استفاده از این روش‌ها تهیه می‫شوند. گرچه تاکنون روش‌های پیرومتالورژیکی غالب بوده‫اند، اما در سال‌های اخیر روش‌های جدید هیدرومتالورژیکی مورد توجه قرار گرفته و تولید مس و سایر فلزات پایه از طریق این روش‌ها افزایش چشمگیری داشته است. براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سال 1376 ، ذخایر معدنی مس در کل جهان (به استثنای چین و شوروی سابق) معادل 57000 میلیون تن برآورد شده است و ذخیره معادن مس ایران حدود 1900 میلیون تن با 14 میلیون تن مس محتوی است که حدود 3 درصد از ذخایر معدنی مس جهان را در بر می‫گیرد. طبق بررسی‌های انجام شده، ایران از لحاظ ذخایر معدنی مس بر روی کمربند جهانی این فلز قرار گرفته است که در راستای محور شمال غرب ـ جنوب شرق کشور امتداد دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش