اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951013213156348

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد

ضرورت ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و سنگ

کد: 13951013213156348

https://goo.gl/ix1bNE

، تهران , (اخبار رسمی): قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و سنگ در استان آذربایجان‌ شرقی، گفت: شهرک‌های صنعتی تخصصی، آینده درخشانی دارند و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم.

ضرورت ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و سنگ

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مس، رضا رحمانی در نشستی با رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اظهار داشت: تخصصی کردن شهرک‌های صنعتی، یک استراتژی موفق و صحیح و آینده‌نگرانه محسوب می‌شود؛ چراکه آینده از آنِ این نوع شهرک‌های صنعتی است.

وی افزود: آذربایجان شرقی، ظرفیت خوبی برای توسعه صنعتی داشته، ولی باید در مکان‌یابی و احداث شهرک‌های صنعتی طوری عمل شود که هر شهرک به شهرهای اطراف نیز خدمات رسانده و مردم شهرهای اطراف نیز از آن بهره‌مند شوند.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و سنگ در این استان، عنوان کرد: باید تلاش کنید تا از مجموعه معافیت‌ها، تسهیلات و بخشودگی‌های قانونی، بسته سرمایه‌گذاری مناسبی را به سرمایه‌گذاران معرفی کنید تا بتوانید شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی را رونق دهید.
رحمانی با اشاره به وجود شهرک صنعتی بعثت در آذربایجان‌شرقی، افزود: بعثت با نگرش آینده‌نگرانه و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های منطقه برای تبدیل‌شدن به بند خشکی، پیگیری و احداث ‌شده است؛ از این رو نباید نگاه صرفاً صنعتی به آن داشت؛ بعثت باید به دلیل قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک به پایگاهی برای صادرات تبدیل شود.
وی افزود: این شهرک صنعتی با مزایای بی‌نظیر، قابلیت تبدیل کردن منطقه به قطب صادرات و اقتصاد کشور را داراست.
رحمانی ادامه داد: خط لوله گاز، خط برق، راه‌آهن و اتوبان از داخل این شهرک عبور می‌کند که این موضوع  به کاهش هزینه‌های ایجاد زیرساخت این شهرک صنعتی، کمک شایانی می‌کند.
وی ابراز کرد: هم‌جواری با منطقه ویژه اقتصادی، نزدیکی به فرودگاه، دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و نزدیکی به منطقه آزاد، از دیگر ویژگی‌هایی است که این شهرک را از سایر شهرک‌های صنعتی متمایز کرده و می‌تواند قابلیت مهمی برای سرمایه‌گذاران به شمار رود.
رحمانی بر ضرورت افزایش کار و تلاش در حوزه صنعتی این استان تأکید کرد و افزود: انجام کارهای ماندگار در صنعت استان، از ملزومات ارتقای رتبه صنعتی آن است و در این راه، همه بخش‌ها باید همدل و همراه باشند.
قائم‌مقام وزیر صنعت گفت: ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری و برخورد صحیح با سرمایه‌گذاران، ضرورتی است که باید همه کارکنان زیرمجموعه وزارت صمت بر رعایت آن همت بگمارند.
در آغاز این دیدار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات و عملکرد مجموعه‌های تحت مدیریت‌شان ارائه کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی مس

مس از جمله فلزاتی است که در طول سالیان دراز، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. 85 تا 90 درصد مس مصرفی دنیا از طریق استخراج معادن مس حاصل می‌شود. بطور کلی استحصال فلزات از سنگ معدن به دو روش پیرومتالورژی و هیدرومتالورژی صورت می گیرد. فرآیندهای پیرومتالورژی از آغاز تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته‫اند و امروزه بیش از 95 درصد فلزات با استفاده از این روش‌ها تهیه می‫شوند. گرچه تاکنون روش‌های پیرومتالورژیکی غالب بوده‫اند، اما در سال‌های اخیر روش‌های جدید هیدرومتالورژیکی مورد توجه قرار گرفته و تولید مس و سایر فلزات پایه از طریق این روش‌ها افزایش چشمگیری داشته است. براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سال 1376 ، ذخایر معدنی مس در کل جهان (به استثنای چین و شوروی سابق) معادل 57000 میلیون تن برآورد شده است و ذخیره معادن مس ایران حدود 1900 میلیون تن با 14 میلیون تن مس محتوی است که حدود 3 درصد از ذخایر معدنی مس جهان را در بر می‫گیرد. طبق بررسی‌های انجام شده، ایران از لحاظ ذخایر معدنی مس بر روی کمربند جهانی این فلز قرار گرفته است که در راستای محور شمال غرب ـ جنوب شرق کشور امتداد دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید