اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823182336348

مجری طرح معدن آهک اهر مس سونگون:

کارخانه آهک اهر با هدف اشتغال‌زایی احداث خواهد شد

کد: 13950823182336348

https://goo.gl/u2l52X

، تهران , (اخبار رسمی): اشتغال‌زایی هدف اصلی شرکت مس است و با افتتاح کارخانه آهک برای 100 نفر به‌طور غیرمستقیم و برای حداقل بیست نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

کارخانه آهک اهر با هدف اشتغال‌زایی احداث خواهد شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی  مس ، اصغر مالکی مجری طرح معدن آهک اهر مس سونگون با بیان این مطلب و با اشاره به نیاز سالانه 60 هزار تن آهک برای کارخانه تغلیظ مس سونگون گفت: در حال حاضر تأمین آهک برای فلوتاسیون کارخانه تغلیظ برای شرکت مس تنی حدود 180 تا 200 هزار تومان هزینه بر می‌دارد ولی با احداث این کارخانه کاهش حدود 50 درصدی در هزینه‌های تأمین آهک به وجود خواهد آمد و نیاز مس منطقه آذربایجان به آهک دیگر کارخانه‌های استان قطع خواهد شد.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده معدن آهک گوره درق اهر ذخیره‌ای 10 میلیون تنی با کیفیت بسیار خوب و عیار 53/5 درصد دارد.
مالکی با بیان اینکه این میزان ذخیره شناخته شده برای 30 سال معدن سونگون کافی است، گفت: با انجام بررسی‌های بیشتر و با توجه به پتانسیل معدن حدس زده می‌شود که ذخیره آهک این معدن پس از مطالعات دقیق و فعالیت‌های اکتشافی بیشتر افزایش چشمگیری پیدا کند.
وی با تأکید بر اینکه احداث این کارخانه تأمین آهک در بلندمدت را برای توسعه معدن سونگون تضمین خواهد کرد، اظهار داشت: در آینده نزدیک برای طرح هیدرومتالوژی مس سونگون نیاز به 14 هزار تن آهک پخته خواهیم داشت که با احداث کارخانه آهک نیاز این طرح توسعه‌ای سونگون نیز مرتفع خواهد شد.
مجری طرح معدن با بیان اینکه ذخیره این معدن در آینده می‌تواند نیاز سایر صنایع استان را نیز تأمین کند گفت: این کارخانه با ظرفیت اسمی 150 تن در روز در طی یک برنامه زمانبندی 24 ماهه و تا پایان سال 96 به بهره‌برداری خواهد رسید.
مالکی با اشاره به سایر مزیت‌های این معدن و طرح احداث کارخانه گفت: یکی از حسن‌های این معدن رخنمون بودن آن است و این ویژگی باعث شده است که نیاز به باطله برداری نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: همچنین وجود جاده اصلی در نزدیک این معدن و فاصله نسبتاً کوتاه معدن آهک تا معدن سونگون؛ از مسیر اهر 90 کیلومتر و از مسیر ورزقان 60 کیلومتر؛ از دیگر امتیازات اقتصادی آن است.
مجری طرح معدن آهک اهر در پایان با اشاره با اقدامات انجام شده برای راه اندی این کارخانه گفت: اقدامات مربوط به ثبت معدن، اخذ پروانه اکتشافی و گواهی کشف، نقشه‌برداری، برآوردهای اولیه در خصوص سنگ‌شکن و تعیین محل احداث ساختمان‌های مورد نیاز معدن انجام شده است و همچنین با بررسی‌های انجام شده اقدامات مربوط به خرید تکنولوژی و تجهیزات این کارخانه از ایتالیا نیز صورت گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی مس

مس از جمله فلزاتی است که در طول سالیان دراز، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. 85 تا 90 درصد مس مصرفی دنیا از طریق استخراج معادن مس حاصل می‌شود. بطور کلی استحصال فلزات از سنگ معدن به دو روش پیرومتالورژی و هیدرومتالورژی صورت می گیرد. فرآیندهای پیرومتالورژی از آغاز تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته‫اند و امروزه بیش از 95 درصد فلزات با استفاده از این روش‌ها تهیه می‫شوند. گرچه تاکنون روش‌های پیرومتالورژیکی غالب بوده‫اند، اما در سال‌های اخیر روش‌های جدید هیدرومتالورژیکی مورد توجه قرار گرفته و تولید مس و سایر فلزات پایه از طریق این روش‌ها افزایش چشمگیری داشته است. براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سال 1376 ، ذخایر معدنی مس در کل جهان (به استثنای چین و شوروی سابق) معادل 57000 میلیون تن برآورد شده است و ذخیره معادن مس ایران حدود 1900 میلیون تن با 14 میلیون تن مس محتوی است که حدود 3 درصد از ذخایر معدنی مس جهان را در بر می‫گیرد. طبق بررسی‌های انجام شده، ایران از لحاظ ذخایر معدنی مس بر روی کمربند جهانی این فلز قرار گرفته است که در راستای محور شمال غرب ـ جنوب شرق کشور امتداد دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید