اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951013213136348

تکمیل زنجیره تولید مس؛ از آذربایجان تا کرمان

کد: 13951013213136348

https://goo.gl/tVIUK8

، تهران , (اخبار رسمی): مجتمع مس سونگون، یکی از واحدهای تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران را عهده‌دار است و به دلیل وجود کارخانه تغلیظ در این مجتمع، تولید کنسانتره از معدن سونگون را مطابق برنامه‌ریزی تولیدی سالانه به عهده دارد.

تکمیل زنجیره تولید مس؛ از آذربایجان تا کرمان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مس ،چرا کنسانتره تولیدی مجتمع مس سونگون به کرمان فرستاده می‌شود؟ آیا امکان صادرات مستقیم کنسانتره مس برای شرکت مس آذربایجان وجود دارد؟ در صورت صادرات مستقیم مس توسط شرکت مس آذربایجان، آیا این شرکت می‌تواند وجوه حاصل از آن را در بانک‌های استان سرمایه‌گذاری کند؟

درپاسخ به این سوالات باید گفت: مجتمع مس سونگون، یکی از واحدهای تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران را عهده‌دار است و به دلیل وجود کارخانه تغلیظ در این مجتمع، تولید کنسانتره از معدن سونگون را مطابق برنامه‌ریزی تولیدی سالانه به عهده دارد. از آنجا که محصول نهایی شرکت ملی صنایع مس ایران «کاتد» بوده و ماده اولیه کاتد، کنسانتره است و از طرف دیگر، فرآیند تولید کاتد در حال حاضر در مجتمع مس سونگون فراهم نیست، بنابراین، کنسانتره تولیدی در مجتمع سونگون جهت ادامه فرآیند تولیدی کاتد و تکمیل آن، به منطقه کرمان که امکان تولید را دارد ارسال می‌شود تا زنجیره تکمیل محصول نهایی شود.

امکان صادرات کنسانتره شرکت مذکور وجود دارد، اما مطابق ماده 37 اساس‌نامه شرکت ملی صنایع مس ایران، افتتاح هر نوع حساب و استفاده از آن به نام شرکت نزد بانک‌ها و موسسات قانونی دیگر، از اختیارات هیأت‌مدیره است. بنابراین، هیچ‌گونه الزام قانونی و حقوقی مبنی بر سرمایه‌گذاری وجوه حاصل از فروش کنسانتره منطقه مس سونگون در بانک‌های استان وجود ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی مس

مس از جمله فلزاتی است که در طول سالیان دراز، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. 85 تا 90 درصد مس مصرفی دنیا از طریق استخراج معادن مس حاصل می‌شود. بطور کلی استحصال فلزات از سنگ معدن به دو روش پیرومتالورژی و هیدرومتالورژی صورت می گیرد. فرآیندهای پیرومتالورژی از آغاز تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته‫اند و امروزه بیش از 95 درصد فلزات با استفاده از این روش‌ها تهیه می‫شوند. گرچه تاکنون روش‌های پیرومتالورژیکی غالب بوده‫اند، اما در سال‌های اخیر روش‌های جدید هیدرومتالورژیکی مورد توجه قرار گرفته و تولید مس و سایر فلزات پایه از طریق این روش‌ها افزایش چشمگیری داشته است. براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سال 1376 ، ذخایر معدنی مس در کل جهان (به استثنای چین و شوروی سابق) معادل 57000 میلیون تن برآورد شده است و ذخیره معادن مس ایران حدود 1900 میلیون تن با 14 میلیون تن مس محتوی است که حدود 3 درصد از ذخایر معدنی مس جهان را در بر می‫گیرد. طبق بررسی‌های انجام شده، ایران از لحاظ ذخایر معدنی مس بر روی کمربند جهانی این فلز قرار گرفته است که در راستای محور شمال غرب ـ جنوب شرق کشور امتداد دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید