اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160705765

قیمت کلزا 250 درصد نسبت به گندم بالاتر است‌

کد: 13950726160705765

https://goo.gl/RmpFpW

، تهران , (اخبار رسمی): معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: قیمت کلزا 250 درصد نسبت به گندم بالاتر است.

قیمت کلزا 250 درصد نسبت به گندم بالاتر است‌

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران، طهماسب حسین‌پور  گفت: کلزا یک گیاه روغنی خوراکی بوده که دارای درصد بالایی روغن است. این گیاه در تناوب زراعی سه ساله کاشت بین دو محصول در نظر گرفته می‌شود و بهترین تناوب زراعی کاشت آن بعد از غلات دانه‌ای و آیش است.

وی اضافه کرد: در سطح تحقیقاتی کلزا در دو زمین پنج هکتار در بروجرد و پنج هکتار دیگر در ایستگاه مرکز تحقیقات سراب چنگایی کاشت شده است که ارقام جدیدی هستند و به لحاظ تولید محصول، مقاومت و سازگاری پتانسیل‌های خوبی از خود نشان داده‌اند.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: کلزا بیش از 20 سال است که در استان لرستان کشت می‌شود و حتی به 15 هزار تا 20 هزار هکتار نیز رسیده است، اما بعد از مدتی مورد بی‌رغبتی قرار گرفت.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان علت عدم استقبال کشاورزان از کشت کلزا را نبود تکنولوژی و ماشین‌های مخصوص کاشت، داشت و برداشت این محصول عنوان کرد و افزود: این محصول نسبت به گندم صرفه اقتصادی بهتری دارد و قیمت آن از گندم تقریباً 250 درصد بالاتر است باید با ترغیب کشاورزان و تسهیل شرایط کشت این دانه روغنی امکان کشت آن را بهبود بخشید، چراکه تولید آن فوق‌العاده به صرفه‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: این گیاه به خاطر تولید روغن نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، چراکه با انواع مختلف خاک سازگاری وسیعی از خود نشان می‌دهد و می‌توان در سطح بیشتری آن را کشت کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران

کوشش در جهت استیفای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به منظور نیل به اهداف انجمن. جمع آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‌ها. برنامه ریزی برای تأمین نیازهای صنفی، آموزش، توسعه و گسترش فعالیت‌ها. کوشش در ارتقای بهره وری منابع و ظرفیت تولید، انتقال نوآوری تکنولوژیک.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی